וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספר הגדול ביותר במאה שנה: אובמה המתיק את דינם של מאות אסירים

רוב האסירים שעונשם קוצר הורשעו בעבירות סמים בלתי-אלימות, ועל 67 מהם נגזר מאסר עולם. המהלך מגיע כחלק מהמאבק של הנשיא נגד העונשים הכבדים במערכת המשפט בארצות הברית. "האומה האמריקנית דוגלת במתן הזדמנות שנייה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הנשיא אובמה מבקר בכלא פדרלי, יולי 2015)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה היום (רביעי) להמתיק את עונשם של 214 אסירים, בהם 67 המרצים מאסר עולם – כך נמסר בהודעת הבית הלבן. לפי ההודעה, מדובר במספר העונשים הגדול ביותר שמקוצר ביום אחד במאה השנים האחרונות. רוב אותם האסירים ישוחררו בדצמבר הקרוב.

כמעט כל האסירים שעונשם קוצר הורשעו בעבירות סמים שאינן אלימות - דבר המסמל את המדיניות של הנשיא הנוכחי, שלפיה על ארצות הברית לרכך את חוקי עונשי המינימום החמורים, שבמסגרתם נשלחו עשרות אלפי אמריקנים אל מאחורי סורג ובריח למשך זמן רב. "כל אותם האסירים שעונשם הומתק היום משקפים את אמונתו של הנשיא שלפיה ארצות הברית היא אומה הדוגלת במתן הזדמנות שנייה", אמר ניל איגלסטון, יועץ בכיר בית הלבן, והוסיף: "האסירים נשלחו לכלא תחת חוקים מיושנים וחמורים יתר על המידה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור היסטורי בבית כלא פדרלי, 16 ביולי 2015. רויטרס
אובמה במהלך ביקורו בכלא הפדרלי "אל רנו", יולי 2016/רויטרס

במהלך שמונה שנות כהונתו קיצר אובמה את עונשם של 562 אסירים – יותר מהמספר הכולל של המתקות הדין שניתנו בתקופת כהונתם של תשעת הנשיאים שקדמו לו. כמעט 200 מבין כל אותם אסירים ריצו מאסר עולם. איגלסטון ציין כי הנשיא האמריקני ימשיך להעניק חנינות ולקצר את עונשם של אסירים במהלך החודשים שנותרו לו בתפקיד. הוא הדגיש כי אובמה בחן כל מקרה לגופו כדי לקבוע את משך הזמן שבו יקוצר העונש, וכן אם להעניק לאסיר טיפול גמילה מסמים, תכנית חינוכית או יעוץ. הוא קרא לקונגרס להוביל מהלך שישנה את החוקים הנוקשים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר בכלא באוקלהומה, יולי 2015. רויטרס
"האסירים ביצעו טעויות שלא שונות מאלו שאני ביצעתי". אובמה בביקור בכלא, בשנה שעברה/רויטרס

בשנה שעברה היה אובמה לנשיא האמריקני הראשון שמסייר בבית סוהר פדרלי, בעת שביקר בבית הכלא אל רנו. אובמה נפגש עם עבריינים שמרצים את עונשם על עבירות סמים ואמר להם כי הוא היה יכול להיות במקומם, לולא היתרונות שמהם נהנה כשהיה בגילם. אובמה חשף בעבר כי הוא עישן מריחואנה והשתמש בקוקאין כשהיה צעיר.

"אלו אנשים צעירים, שביצעו טעויות שלא שונות מאלו שאני ביצעתי", אמר אובמה לכתבים שהתלוו אליו לבית הכלא הסמוך לאוקלהומה סיטי, שבו נמצאים כ-1,300 אסירים. "השוני הוא שלהם לא הייתה את הסביבה התומכת, את ההזדמנות השנייה ואת המשאבים שהיו מאפשרים להם לשרוד למרות הטעויות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully