וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור היסטורי של אובמה בבית כלא: "הייתי יכול להיות כאן בעצמי"

17.7.2015 / 3:44

בסיור ראשון של נשיא מכהן בבית כלא, התייחס אובמה לענישה המחמירה כלפי צעירים עניים שביצעו עבירות סמים קלות. "צריך לבחון אם זאת הדרך הטובה ביותר לעצור את הפשע", אמר הנשיא, שדורש לבצע רפורמה במערכת הכליאה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביקר אתמול (חמישי) בבית הכלא הפדרלי אל-רנו ובכך הפך לנשיא האמריקני הראשון שמסייר בבית סוהר פדרלי. אובמה נפגש עם עבריינים שמרצים את עונשם על עבירות סמים ואמר להם כי הוא היה יכול להיות במקומם, לולא היתרונות שמהם נהנה כשהיה בגילם. אובמה חשף בעבר כי הוא עישן מריחואנה והשתמש בקוקאין כשהיה צעיר. ביקורו בבית הכלא נערך כחלק מהבטחתו לשפר את מערכת הענישה בארצות הברית.

במהלך הסיור, שמע אובמה על הצפיפות בבית הכלא וצפה באספקה הדלה המוגשת לאסירים במקום. הוא הבטיח לעבוד בשיתוף פעולה עם הסוהרים הפדרלים ועם שומרי בית הכלא כדי לשפר את התנאים במקום. "אלו אנשים צעירים, שביצעו טעויות שלא שונות מאלו שאני ביצעתי", אמר אובמה לכתבים שהתלוו אליו לבית הכלא הסמוך לאוקלהומה סיטי, שבו נמצאים כ-1,300 אסירים. "השוני הוא שלהם לא הייתה את הסביבה התומכת, את ההזדמנות השנייה ואת המשאבים שהיו מאפשרים להם לשרוד למרות הטעויות הללו".

עוד בוואלה!NEWS:
הותר לפרסום: זהו הרב המוכר מצפת החשוד במעשים מגונים ובאינוס
נתניהו על הקריאה לחקור המרמרה: "צביעות"; זועבי: "להעניש האחראים"
ארצות הברית: ארבעה חיילים נהרגו מירי בבסיס מילואים בטנסי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור היסטורי בבית כלא פדרלי, 16 ביולי 2015. רויטרס
האסירים פונו מתאיהם. אובמה בסיור בבית הכלא/רויטרס

"השוני הוא שלהם לא הייתה את הסביבה התומכת, את ההזדמנות השנייה ואת המשאבים שהיו מאפשרים להם לשרוד למרות הטעויות הללו", הוסיף. לפי נתונים משנת 2013, יותר ממיליון וחצי אמריקנים כלואים בבתי הכלא הפדרליים או של המדינות השונות ברחבי ארצות הברית. אפרו-אמריקנים מהווים שליש מכלל האסירים, על אף שבאותה תקופה הם היו רק 15% מכלל האוכלוסייה.

בשל הביקור ההיסטורי, הסוהרים פינו את האסירים מתאיהם במתחם שאליו הגיע אובמה. לדבריו, מערכת אכיפת החוק צריכה לעשות עבודה טובה יותר ולהבחין בין צעירים עניים שביצעו עבירות סמים לבין פושעים אלימים. "עלינו לשקול אם זאת הדרך הטובה ביותר שלנו לשלוט על הפשיעה ולשקם את האנשים", אמר הנשיא. אובמה הציב את הרפורמה בבתי הכלא כאחד היעדים המרכזיים בתקופה שנותרה לו עד לתום כהונתו והוא ביקש ביום שלישי מהקונגרס לשלוח אליו הצעה חדשה בנושא עד לתום השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר בכלא באוקלהומה, יולי 2015. רויטרס
אובמה בסיור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully