וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הרג בארה"ב: ארבעה חיילים נהרגו מירי בבסיס בטנסי

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי ארבעה חיילים נהרגו לאחר שמוחמד יוסף עבד אל-עזיז, שמוצאו מכווית, ירה לעבר שני בסיסים בעיר צ'טנוגה ונורה למוות. "מתייחסים לאירוע כפעולת טרור מקומית"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

ארבעה חיילים מחיל הנחתים האמריקני נהרגו היום (חמישי) באירוע ירי בבסיס מילואים של חיל הים בעיר צ'טנוגה שבטנסי – כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. כמו כן, שלושה בני אדם נוספים נפצעו באירוע, בהם שוטר. בנוסף לכך, על פי הדיווחים, החמוש, שזוהה כמוחמד יוסף עבד אל-עזיז, ירה גם לעבר בסיס גיוס של הצבא האמריקני, אשר נמצא כ-11 קילומטרים מבסיס המילואים, שם ככל הנראה לא היו נפגעים. אל-עזיז, שחוסל בידי המשטרה, נולד בכווית והתאזרח בארצות הברית.

חקירת האירוע הוטלה על הבולשת הפדרלית (FBI), שהגדירה את המקרה כ"טרור מקורי". עוד נמסר כי כי לא נמצאה שום ראיה הקושרת את אל-עזיז לארגון טרור בינלאומי ועדיין לא ברור מה היה המניע לירי. הלילה פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי אביו של היורה נחקר בעבר בחשד לקשירת קשר עם ארגוני טרור. לדברי גורם בכיר שהתראיין לעיתון, חקירתו של האב נמשכה כמה שנים ולא עלה בה כל מידע לגבי בנו. לבסוף, לדברי הגורם, הוסר האב מרשימת המעקב.

עוד בוואלה חדשות:
בכיר חמאס: מנגיסטו חייל, נשבה במהלך מבצע "צוק איתן"
בניגוד לפסיקת בית המשפט: ארוסתו של חלל "צוק איתן" לא תפוצה
"שטוף את הפה באקונומיקה": העימות שהסעיר את הכנסת עולה שלב

תקרית ירי בעיר צ'אטאנוגה שבטנסי, יולי 2014. טוויטר, צילום מסך
שוטרים שהגיע לזירת הירי, היום/צילום מסך, טוויטר

הנשיא ברק אובמה התייחס לאירוע ומסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים. לדבריו, החקירה בנושא תהיה מקיפה ומהירה. "אלו נסיבות קורעות לב עבור ההרוגים, ששירתו בכבוד את ארצנו, למות בדרך שכזאת", אמר אובמה.

מפקדת משטרת צ'טנוגה, פרד פלטשר, אמר במסיבת עיתונאים שהחמוש התנהג ב"אכזריות ובעזות רוח". עדי ראייה דיווחו כי היורה, שנהג בכלי רכב שגגו היה פתוח, ירה לעבר שני הבסיסים שביניהם מפרידים כעשרה קילומטרים. לדבריהם, הם שמעו עשרות יריות במהלך האירוע. כמו כן, ראש העיר אננדי ברק מסר במסיבת עיתונאים כי היורה "תקף באכזריות אנשים ששירתו בגאווה את מדינתנו".

כאשר האירוע היה בעיצומו, צייץ ראש העיר בטוויטר: "אירוע מזעזע אירע בקהילה שלנו". הוא הוסיף כי פרטים נוספים יינתנו בעת שיאושרו, וכי הוא שולח את תפילותיו לכל מי שנפגע האירוע. מאוחר יותר אמר ראש העיר כי זה "מצב נורא ואנו צריכים לברר איך להתמודד עם הסוגיה".

(עדכון ראשון: 21:54)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תקרית ירי בעיר צ'אטאנוגה שבטנסי, יולי 2014. טוויטר, צילום מסך
יריות בבסיס הגיוס של חיל הים האמריקני, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully