וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יו"ר 'פוקס' לשעבר שחשוד בהטרדה מינית מייעץ לטראמפ"; במטה הכחישו

יו"ר הרשת לשעבר, רוג'ר איילס, פרש לאחרונה בעקבות שורת חשדות שהעלו עובדות תחתיו. "ניו יורק טיימס" דיווח כי איילס מייעץ למועמד לקראת העימותים, אך ראשי הקמפיין הכחישו את הטענה. במקביל, יו"ר NBC בידור: "טראמפ רעיל ומשוגע"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ מציג את תכניתו למלחמה באסלאם הקיצוני, הגבלת ההגירה והמאבק בדאעש)

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח אמש (שלישי) כי יו"ר "פוקס ניוז", שפרש בחודש שעבר בעקבות שורת חשדות לפיהם הטריד מינית עובדות ברשת החדשות האמריקנית, מייעץ למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בקמפיין לקראת העימותים. מטה טראמפ הכחיש את הדיווח וטען כי טראמפ ורוג'ר איילס חברים זה זמן רב ושאיילס אינו לוקח חלק רשמי בקמפיין.

טראמפ הגן בעבר על איילס על רקע החשדות נגדו וכינה אותו "אדם טוב מאוד". בתחילת חודש יולי הגישה גרטשן קרלסון, מגישה לשעבר ב"פוקס", תביעה נגד איילס וטענה כי פוטרה לאחר שחשפה כי איילס הטריד מינית אותה ונשים אחרות. הוא הכחיש את הטענות ופרש מתפקידו ב-21 ביולי ולפי דיווחים קיבל 40 מיליון דולרים בהסכם הפיצויים.

לאחר פרישתו נשאל טראמפ אם ישכור את שירותיו של איילס, שהיה בעברו יועץ אסטרטגי. המועמד הרפובליקני סירב להגיב. "הוא חבר שלי זה זמן רב", אמר אז טראמפ. "אנשים רבים חושבים שהוא עומד לנהל את הקמפיין שלי", הוסיף.

לקריאה נוספת:
ממשיך לאבד גובה: טראמפ קורס בסקר במעוז רפובליקני חשוב
בשורה מעודדת לטראמפ: "מרקו הקטן" מצטרף לקמפיין הבחירות
טראמפ: "נהיה קיצוניים במדיניות ההגירה ונגביל כניסה ממדינות טרור"

דונלד טראמפ מדבר על המלחמה נגד דאעש - ראשוני. רויטרס
"מתעכב זמן רב לאחר שנאמר לו לרדת מהבמה". טראמפ/רויטרס

במקביל לדברים, תקף יו"ר רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC Entertainment, רוברט גרינבלט, את טראמפ וכינה אותו "רעיל" ו"משוגע". בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב גרינבלט כי "טראמפ הוא איש עסקים נפוח שהפך לכוכב ריאליטי וחושב שלהגיד את דעתו זה 'מרענן'". גרינבלט כתב את הדברים בפוסט פרטי בפייסבוק, שפורסם לאחר מכן על ידי אדם שביקש להישאר אנונימי.

גרינבלט הוסיף בדבריו כי תפיסתו של טראמפ רעילה משום ש"ה'שכל' שלו כל כך מטורף, "והתוצאה, לצערי, היא שהוא מתעכב זמן רב לאחר שנאמר לו לרדת מהבמה". טראמפ כיכב בעבר בתכנית "המתמחה" ששידרה הרשת. במטה הבחירות של טראמפ טרם התייחסו לדברים.

סקר: קלינטון מובילה בווירג'יניה ב-8%

בתוך כך, סקר שפורסם אתמול בעיתון ה"וושינגטון פוסט" העלה כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון מובילה במדינה המתנדנדת וירג'יניה ב-8%. וירג'יניה נחשבה למעוז רפובליקני עד לשתי מערכות הבחירות האחרונות, שבהן ניצח ברק אובמה הדמוקרטי.

וירג'יניה היא גם מדינתו של המועמד הדמוקרטי לתפקיד סגן הנשיאה, טים קיין, מה שמוסיף ככל הנראה לפופולריות של קלינטון. שרת החוץ לשעבר מביסה את טראמפ בקרב המיעוטים שמספרם במדינה הולך וגדל, כך שהיא עשויה להפוך בשנים הקרובות למעוז דמוקרטי.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום כלכלי במפעל במישיגן. 11 באוגוסט 2016. AP
מובילה במעוז הרפובליקני. קלינטון/AP

כמו כן, מסקר חדש שנערך במדינת פלורידה עולה כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-9%. מדובר באחד הפערים הגדולים שנרשמו עד כה בסקרים במדינה המתנדנדת, הנחשבת למדינת מפתח המעניקה 29 אלקטורים. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-48% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-39%.

סקר נוסף ולא מעודד עבור המועמד הרפובליקני פורסם אתמול ברשת NBC, ששחררה מפת תחזית אלקטורים. לפי המפה, קלינטון זוכה לפי שקלול הסקרים ליותר מ-270 האלקטורים הנחוצים לניצחון בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר. בסקר כלל ארצי שפרסמה אתמול הרשת שמרה המועמדת הדמוקרטית על פער של 9% מטראמפ.

(עדכון ראשון 5:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully