וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה מעודדת לטראמפ: "מרקו הקטן" מצטרף לקמפיין הבחירות

16.8.2016 / 14:30

הסנאטור רוביו, שהובס על ידי המיליארדר בפריימריז הרפובליקניים והתעמת עמו לא פעם, יופיע לצד סגן הנשיא המיועד מייק פנס שמנסה לפייס את בכירי המפלגה. וגם: החיבוק המביך שנתן ביידן לקלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אחרי שבועיים קשים של בשורות רעות וצניחה בסקרים, קיבל הלילה (שני) הקמפיין של דונלד טראמפ זריקת עידוד לא מבוטלת. הסנאטור הפופולרי מרקו רוביו, עד לאחרונה מועמד לנשיאות בעצמו, צפוי להתלוות למסע הבחירות ולקיים עצרות משותפות יחד עם סגנו המיועד של המועמד הרפובליקני מייק פנס.

ברשת ABC דווח כי השניים צפויים לערוך הופעות משותפות יחד במדינת הבית של רוביו, פלורידה, שנחשבת לאחת המדינות ה"מתנדנדות" החשובות ביותר - עם 29 אלקטורים. הסקרים בפלורידה צמודים, ומנבאים בימים האחרונים יתרון זעום של 3.6% בלבד לקלינטון על פני טראמפ, על פי אתר שקלול הסקרים Real Clear Politics.

עוד על המרוץ לבית הלבן
טראמפ: "נהיה קיצוניים במדיניות ההגירה ונגביל כניסה ממדינות טרור"
יובל רבין תקף את טראמפ: "דבריו מסיתים לאלימות שנגעה בי אישית"

דונלד טראמפ ומרקו רוביו בעימות הרפובליקני. 4 במרץ 2016. רויטרס
לא יופיע יחד על אותה במה. טראמפ ורוביו בעימות במרץ/רויטרס

רוביו, שפרש מהמרוץ הרפובליקני ב-15 במרץ לאחר שהפסיד לטראמפ במדינת הבית שלו, ניהל קמפיין סוער מול איל הנדל"ן הניו יורקי, גלש לא פעם לפסים אישיים. בזמן שטראמפ כינה אותו "רובוט", "קל משקל" ו"מרקו הקטן", השיב לו רוביו בעקיצה משלו עם רמיזה בעלת גוון מיני, כשאמר כי יש לו "כפות ידיים קטנות". מאז התנצל רוביו על הדברים, אולם היחסים בין השניים נותרו צוננים.

עם זאת, בניגוד לשני המועמדים האחרונים שנותרו במרוץ הרפובליקני, מושל אוהיו ג'ון קייסיק והסנאטור מטקסס טד קרוז - רוביו כן הביע תמיכה במועמדותו של טראמפ בשבועות האחרונים. כעת הוא מצטרף לקמפיין בפועל ויסייע ביצירת חזות של אחדות שורות במפלגה הרפובליקנית זאת ברקע הקרעים הגוברים בתוכה וסירובם של כמה ממנהיגיה הבולטים לתמוך במועמד המפלגה לנשיאות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המועמד הרפובליקני לסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בפנסילבניה, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
פועל לפיוס מתנגדי טראמפ. פנס בשבוע שעבר/רויטרס

רוביו סייג בעבר את תמיכתו בטראמפ. בריאיון ל-CNN אמר כי הוא לא רואה תרחיש שבו יצטרף להופעה יחד עם טראמפ עצמו. "אני לא מחפש לחתור תחתיו", אמר אז, "אבל יש בינינו הבדלים משמעותיים בסוגיות מפתח". לפיכך, העובדה שהסכים להצטרף לסיורי קמפיין עם סגנו המיועד של טראמפ נזקפת בעיקר לזכותו של פנס. ברשת ABC דווח כי פנס נקט "שורה של פעולות שמטרתן לבנות גשרים בתוך המפלגה כדי ללכד את הרפובליקנים מאחורי המועמד שלהם". הם הזכירו כדוגמה שיחות שקיים בחודש האחרון עם קרוז, עם קייסיק וכן עם ג'ון מקיין וג'ב בוש, כולם בכירים בממסד הרפובליקני שיחסיהם עם טראמפ מעורערים במאמץ לאחד את השורות.

"טראמפ לא היה עובר בעצמו את המבחן שהוא מציע"

בארצות הברית ממשיכים לנתח ולפרש את נאומו של טראמפ אמש בנושא ביטחון לאומי, שבו הציע בין היתר לקיים "מבחנים אידאולוגיים" לסינון מהגרים המגיעים למדינה - נסיגה מעמדתו המקורית, שקראה לאסור על כניסת כל המוסלמים בהתאם לדתם בלבד. התגובה החדה ביותר נרשמה מפיו של מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, שטען כי טראמפ עצמו לא היה מצליח לעבור את המבחן שהוא מציע לקיים.

גם בצד הדמוקרטי ממשיכים להתמקד במדינות המתנדנדות ואת ההצגה גנב המועמד לסגן הנשיא טים קיין. הסנאטור מווירג'ייה קיים הלילה אירוע בחירות באולם ספורט בעיר אשוויל שבקרוליינה הצפונית, שמוגדרת גם היא כמדינה מתנדנדת - ב-2008 בחרה המדינה בברק אובמה, וב-2012 במיט רומני. לאחר האירוע, התארח קיין במבשלת בירה מקומית, שם הצטרף ללהקה בנגינה על מפוחית, שתיית בירה וארוחת ברביקיו.

צפו במופע של קיין

קלינטון קיימה אף היא הלילה אירוע בחירות, במדינה מתנדנדת נוספת, פנסילבניה. אורח הכבוד של העצרת בעיר סקרנטון היה סגן הנשיא ג'ו ביידן, יליד העיר. ביידן ניצל את הבמה כדי לחבוט כמיטב יכולתו בטראמפ, ובין היתר קבע כי המועמד הרפובליקני "אינו כשיר להיות בעל גישה למזוודה עם הקודים הגרעיניים". הוא הוסיף כי טראמפ "היה מסתדר מצוין עם סטלין". עם זאת, את עיקר תשומת הלב באירוע גזל בסופו של דבר החיבוק בין ביידן לקלינטון בשדה התעופה, שהוגדר בידי רבים "ארוך באופן מביך".

החיבוק המוגזם של ביידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully