וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזון, נכויות וצלקות: פונתה חוות סוסים בלתי חוקית ברמת גן

16.8.2016 / 19:57

החווה שהוקמה על שטח של העירייה, פונתה ובעלי החיים נשלחו למתקן מוגן בליווי וטרינרי. החיות היו במצב קשה ובתת-תזונה - ובמקום אף נמצאה גופה של סוס. נגד בעל החווה ככל הנראה תוגש תביעה

סוסים שהוזנחו בחווה בלתי חוקית ברמת גן. עיריית רמת גן, מערכת וואלה! NEWS
"התעלמו לחלוטין ממצבם הרפואי". סוס שנמצא בחווה/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רמת גן

חוות הסוסים המאולתרת שהוקמה ליד חניון "דן" שברמת גן פונתה היום (שלישי) בשל היותה בלתי חוקית. בחווה, שהוקמה תוך השתלטות על שטחים ציבוריים ללא אישור, היו 31 סוסים ושישה חמורים, שחלקם סבלו מפגיעות פיזיות שונות ומתת-תזונה. את הפינוי ערכו משטרת ישראל, בשיתוף עיריית רמת גן, השיטור העירוני ומשרד החקלאות. כל בעלי החיים הועברו למקום בטוח בליווי וטרינרים.

ראש העירייה, ישראל זינגר, החליט לאחרונה להוציא צו מנהלי לפינוי החווה. הבוקר, לאחר חתימתו על צו הפינוי, הגיעו הצוותים על מנת להעביר את החיות ולפנות את בעל החווה והמקום. הם מצאו כי בעלי החיים הוחזקו בתת-תנאים, בבידוד, בהזנחה ונגד החוק. כולם סבלו מרזון קיצוני ומפציעות. יתרה מכך, במקום נמצאה גופה של סוס.

"אחד הסוסים נמצא סובל מרזון קיצוני, ממש שלדים, וחלק סבלו מנכויות קשות וצלקות מרובות", סיפרה ד"ר צביה מילדנברג, רופאת סוסים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, "על חלק מהסוסים, למרות מצבם הגופני הקשה, ניכר כי רכבו לאחרונה, וזאת תוך התעלמות מוחלטת ממצבם הרפואי. הסוסים והחמורים פונו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם מחכה להם וטרינר לבדיקה מקיפה וטיפול רפואי. הסוסים עתידים לעבור שיקום ממושך".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יעלון: "גורמים בממשלה הכריזו מלחמה על התקשורת והעליון"
חקלאים נגד המשטרה: "כשאין ביטחון אנחנו נאלצים לשמור בעצמנו"
בשורה מעודדת לטראמפ: "מרקו הקטן" מצטרף לקמפיין הבחירות

סוסים שהוזנחו בחווה בלתי חוקית ברמת גן. עיריית רמת גן, מערכת וואלה! NEWS
"עלות החזקת הסוסים מסתכמת במאות אלפי שקלים". סוס מהחווה ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, עיריית רמת גן

המקום שבו הוקמה החווה הבלתי חוקית הוא שטח של עיריית רמת גן, שנמצא בסמוך למסילת הברזל של הרכבת באזור הגבול עם בני ברק. בקטע זה אירעה לפני כחודש תאונת רכבת קשה שבה נהרגו ארבעה סוסים.

שמעון שומרוני, מנהל אגף הביטחון והאכיפה של עיריית רמת גן אמר כי "הפולש זומן לשימוע וקבל צווי פינוי. לצערנו, הוא לא עשה זאת לבד. בעקבות כך, בכוונת בעירייה לתבוע את הפולש על הוצאות הפינוי וכן את עלות החזקת הסוסים בחווה – עלות המסתכמת במאות אלפי שקלים".

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול עם כלל יחידות האכיפה בשילוב זרועות על מנת להגביר ולייעל את אכיפת החוק בכל מקום ובכל תחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully