וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "גורמים בממשלה הכריזו מלחמה על התקשורת והעליון"

16.8.2016 / 17:08

שר הביטחון לשעבר הפנה בכנס בירושלים אצבע מאשימה לגורמים שבגללם "יש סכנה שהדמוקרטיה תיפגע". הוא הוסיף: "חובתנו להילחם באלימות כלפי נשים ולא לאפשר הרמת יד על בית המשפט"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(יעלון בנאומו מלפני שלושה שבועות: "קציני צה"ל מואשמים בשמאלנות")

שר הביטחון לשעבר משה יעלון הפנה היום (שלישי) אצבע מאשימה לממשלת ישראל בנאום שנשא בוועידת ישראל לרפואה בבנייני האומה בירושלים. במהלך הנאום, אמר יעלון כי "כשגורמים בממשלת ישראל הכריזו מלחמה על התקשורת, על בית המשפט העליון ושופטי ישראל ועל הפקידות הציבורית - יש סכנה שהדמוקרטיה הישראלית תיפגע". הוא הוסיף: "נגד הדבר הזה עלינו להיאבק. אנשי ימין ואנשי שמאל, כולם. זה בנפשנו".

שר הביטחון לשעבר, שהתפטר לפני כשלושה חודשים לאחר שנדרש לפנות את מקומו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בשל צירוף מפלגתו לקואליציה, אמר: "השיח בתקופה האחרונה במדינת ישראל מטריד, מטריד מאוד. מנהיגות לאומית נדרשת לממלכתיות, לאיפוק, להובלה בזכות דוגמא אישית. מנהיגות לאומית נדרשת שלא לקרוע את חלקי האוכלוסייה השונים, המגזרים, הדתות והעדות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יעלון תקף את ההנהגה: "עסוקה בפלגנות ומנסה לקושש קולות"
יעלון נגד ליברמן: "הוא מנסה להפוך את גלי צה"ל לפראבדה"
יעלון נגד ח"כ ביטן: "נמשכת ההסתה נגד ראשי מערכת הביטחון"

משה יעלון – מדבר בוועידת בר אילן. ניב אהרונסון
"השיח בישראל מטריד. מטריד מאוד". יעלון/ניב אהרונסון

יעלון המשיך והתייחס לסערות שקמו בחודשים האחרונים סביב מערכת המשפט, בין היתר בפרשת החייל היורה אלאור אזריה ובדיון סביב שחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב. "חובתנו להיאבק בהטרדות המיניות כלפי נשים, ובאלימות כלפיהן ובהפיכת המתלוננת לנאשמת. חובתנו להקפיד על החוק קלה כחמורה, ולא לאפשר הרמת יד על בית המשפט, גם אם איננו מסכימים עם פסיקותיו", אמר. "לשמור על ערכים נעלים שיאפשרו לנו להיות חברת מופת. לאחד, לקרב ולחבר ולא להפריד ולשסות. זו משימתה של הנהגה לאומית. זה לא תלוי באיראן, חיזבאללה, דאעש או חמאס – זה תלוי בנו. זה בכוחנו. אני בטוח בכך".

יעלון התייחס להחלטתו של שר הביטחון המכהן ליברמן לאסור על חיילי צה"ל להתנדב עם ילדים מבקשי מקלט, ואמר כי היה מצפה שיעסוק בדברים אחרים. "בוודאי שלא הייתי מצפה לראות כותרות ותרגילי מנהיגות של הרמטכ"ל בתקשורת", אמר יעלון.

שר הביטחון אביגדור ליברמן במסגרת שעת שאלות, כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"הייתי מצפה משר הביטחון לעסוק בדברים אחרים". ליברמן/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully