וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון תקף את ההנהגה: "עסוקה בפלגנות ומנסה לקושש קולות"

שר הביטחון לשעבר מתח ביקורת על הממשלה, התייחס לנושא החללים הנעדרים וטען כי "מחירים מופקעים מזמינים את האירוע הבא". לדבריו הגיבו בליכוד: "מוכן להגיד כל דבר כדי שיזכרו שהוא קיים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון לשעבר משה יעלון תקף היום (רביעי) את הממשלה בדברים שנשא ב"פורום בר אילן" באוניברסיטת בר אילן. "ההנהגה המכהנת עסוקה בפלגנות ובפוליטיקה קטנה – פעם נגד ערבים, פעם נגד מתנחלים, פעם נגד שמאלנים, פעם נגד להט"בים – ועכשיו נגד אשכנזים. אני מכיר את פוליטיקת השיסוי. ככה הם מנסים לקושש קולות", אמר, והביע צער על כך ש"גורמים שאמורים להוות איזונים ובלמים מותקפים חדשות לבקרים".

לדבריו, "גם שוק התקשורת הציבורית והפרטית ובית המשפט העליון מותקפים על ידי המנהיגות. מנהיגות שבטוחה בעצמה לא חוששת מהתקשורת, לא חוששת מטוקבקים, לא חוששת לשחות נגד הזרם". עוד טען כי "מנהיגות היא לדעת לקבל החלטות ולא לעסוק כל הזמן בשרידות. כשלא מקבלים החלטות, הנגב והגליל נראים כמו מערב פרוע והפשיעה רק צומחת. כאשר לא מקבלים החלטות שכונות ערביות שנמצאות בשטח ישראל באזור ירושלים הופכות לשטח הפקר".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשביה של קלינטון
"ישיבה במרקש ותפילות במכרות זימבבואה": ברלנד מסביר את מסע ההימלטות
טרגדיה בדרום: חייל בן 19 טבע למוות במאגר מים בעוטף עזה

משה יעלון בפורום אוניברסיטת בר אילן. ניב אהרונסון
"מנהיגות שבטוחה בעצמה לא חוששת מהתקשורת". יעלון/ניב אהרונסון

יעלון אף אמר כי "הנהגת ערביי ישראל, אש"ף והרשות הפלסטינית היו יכולות כבר מזמן להקים מדינה". בביקורת שמתח על ההנהגה הערבית טען כי קיימות בה שתי רשויות כושלות שהן, לדבריו, "חמאסטן' ואש"ף". "אמרנו באוסלו 'שטחים למען שלום' וקיבלנו שטחים תמורת טרור וטילים", הוסיף.

יעלון קרא לציבור ולהנהגה בישראל לא להשלות את עצמם "שעוד ועידה תביא לשיפור מצבנו האזורי והביטחוני". כמו כן, ציין: "בתקופתי כשר ביטחון קראנו לדיאלוג אזורי ומי שסירב היה אבו מאזן. ומי נענש וגונה על זה? אנחנו".

שר הביטחון לשעבר אף התייחס לפרשת הירי במחבל בחברון, ולמשפט הנערך בימים אלו לסמל אלאור אזריה המואשם בהריגה. "התחקיר הצבאי העלה שהאירוע לא היה נורמטיבי, שהוא לא חייל גיבור כמו שמנסים להציג. משם זה עבר להליך הפלילי. לא דיברתי עד היום עם הפצ"ר בנושא ולא עליתי לבית משפט בראש כנופיות כדי להפעיל לחצים", אמר. הוא הוסיף כי כשמצא עצמו בכנסת מול התקפה פרועה על הרמטכ"ל, החליט שלא יפקירו. "היה קמפיין שלם שמומן כדי לערער את הערכים שלנו ועל החוק, אך ההחלטות החשובות היו של מפקדים שלא התבלבלו ולא נכנעו לטוקבקים או לניסיונות פוליטיים ואחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"מנהיגים בימין שמסתפקים בשלטון צבאי ביהודה ושומרון"

"אני רוצה ישות פלסטינית עצמאית ופורחת. אם אנחנו לא פועלים באופן בטוח וחופשי, גם השלטון ברמאללה לא פועל באופן חופשי"

שר הביטחון לשעבר המשיך למתוח ביקורת על ההנהגה, ואמר כי "כיום ישנם מנהיגים בימין שמסתפקים בשלטון צבאי ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן", והדגיש כי אין לוותר על ריבונות ישראלית מלאה באזור. "לאן הגענו?", תהה, ואמר: "אני רוצה ישות פלסטינית עצמאית ופורחת. הם תלויים בנו בכלכלה, בתשתיות ובביטחון. אם אנחנו לא פועלים באופן בטוח וחופשי, גם השלטון ברמאללה לא פועל באופן חופשי. אם לא נהיה ביהודה ובשומרון, האזור יהפוך מהר לשטח הפקר ולאזור טרור שישתק אותנו ויוביל בעתיד גם לנפילת ירדן".

כמו כן, טען כי הנוכחות חשובה גם מבחינה ביטחונית. "אין מצב שמישהו מבצע פיגוע ביהודה ושומרון ואנחנו לא שם לטפל בזה", אמר, וקרא "לא לברוח לאיומים מבחוץ כמו איראן וחיזבאללה". הוא הוסיף כי שמע שצריך "לחנוק את ערביי יהודה ושומרון שלא יעבדו בשטח ישראל", וציין: "אמרתי שאלה דברים חסרי כיסוי ואחריות, כי אם יקרה מצב כזה תיפתח פה אינתיפאדה. הפעלת כוח צריכה להתבצע בשכל והכי חשוב באחריות".

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן במוקטעה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
סירב לדיאלוג אזורי שיעלון טען שהציע. אבו מאזן/ראובן קסטרו

בסוף דבריו התייחס יעלון גם לחללים הנעדרים אורון שאול והדר גולדין. "האם גם זה הפך לסוגייה פוליטית?", שאל, והזכיר כי כשנושא גלעד שליט הגיע להצבעה - הצביע נגד העסקה לשחרורו. "כשאנחנו מוכנים לשלם מחירים מופקעים אנחנו מזמינים את האירוע הבא", טען.

בליכוד הגיבו בזלזול לדבריו של יעלון על כך שמנהיגים בימין מסתפקים בשלטון צבאי ביהודה ושומרון. "מדובר באותו בוגי שאמר בהפרש של חודשים ספורים כי איראן היא דאגה קיומית לישראל, וכשהועבר ממנו תיק הביטחון שינה את גרסתו וטען שאין דאגה קיומית לישראל. בוגי יהיה מוכן לומר היום כל דבר כדי שמישהו יזכור שהוא קיים. לא נתפלא אם בשבוע הבא הוא יספר שנתניהו קיבל את תכנית אוגנדה ורק בזכותו נשארנו בישראל, רק בשביל לגרד עוד כותרת", נטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully