וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים משליכים רימון הלם לעבר צעירים פלסטינים - ללא סיבה

16.8.2016 / 13:15

ג'יפ צבאי צולם בימים האחרונים נוסע ליד קבוצה של פלסטינים באזור רמאללה. לאחר שעצר לידם למשך כמה שניות, הוא המשיך – ואז הושלך לעברם רימון, מבלי שנראה שהם מהווים איום. דובר צה"ל: האירוע בבדיקה

עריכה: שניר דבוש

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ככל הנראה בימים האחרונים, תועדה קבוצה של ארבעה צעירים יושבים מחוץ לחנות או לבית פרטי באזור רמאללה. לאחר זמן קצר עובר במקום ג'יפ צבאי, שעוצר לידם ומתמהמה לכמה רגעים. לאחר שהג'יפ מתרחק מהמקום, מושלך מתוכו רימון הלם לעבר הפלסטינים, ללא כל סיבה נראית לעין, והנערים קופצים ונמלטים מהמקום. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפרסום כי האירוע נמצא בבדיקה.

בשלב זה לא ברור מתי בדיוק צולם הסרטון. כמו כן, לא ברור אם מדובר בג'יפ של מג"ב או של צה"ל. בפרסומו ברשתות החברתיות טענו הפלסטינים כי מדובר בתיעוד של כוח צבאי מהתקופה האחרונה, ובצה"ל מנסים לברר את הנסיבות.

הסרטון רץ בשעה האחרונה ברשתות החברתיות הפלסטיניות, וכבר זכה לאלפי צפיות, וכצפוי גם לתגובות זועמות: "מה חדש בזה? איפה הגינוי של העולם ליהודים", כתב אחד הגולשים. גולש אחר תהה: "מה ציפתם מהיהודים החזירים?, ושלישית אמרה כי "אללה יתנקם בכלבים מהצבא הכובש".

עוד בוואלה! NEWS:
40% מובטלים, 7 מ-10 רווקים: הצעירים הפלסטינים – תמונת מצב
תיעוד: המבצע הפלסטיני להשמדת עשרות כלי רכב ישראליים שנגנבו
תיעוד: שוטר מג"ב משליך אופניים של ילדה פלסטינית בת 8 בחברון

פלסטינים חטפו רימון עשן - ראשוני. ספק 500
הצעירים נמלטו מהמקום/ספק 500

אתמול הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) על סגירת התיק נגד השוטרים שתועדו לוקחים אופניים לילדה בת שמונה בחברון, והעבירו את הנושא "לבחינה ולטיפול פיקודי-משמעתי של הגורמים המקצועיים המוסמכים במשטרת ישראל". משמעות המהלך היא כי השוטרים לא צפויים לעמוד לדין.

לפי הסרטון שצולם על ידי תחקירן "בצלם" ופורסם לפני כשבועיים, נראה שוטר מג"ב רץ אל הילדה אנוואר בורקאן ודרוך על אופניה בעודה בוכה. בתוך זמן קצר נראה שוטר מג"ב נוסף מגיע למקום, לוקח את האופניים ומשליך אותם לשיחים בצד הדרך.

האירוע התרחש ברחוב אל-איבראהימי, שנחצה לשניים לפני כארבע שנים על ידי גדר ונמצא בסמוך למערת המכפלה. מצדו האחד כביש סלול, ומצדו השני מעבר משובש להולכי רגל. לטענת "בצלם", החל מינואר 2015 נאסר על פלסטינים לעבור ברחוב. על אף שצה"ל טוען כי רשמית המעבר לפלסטינים מותר, בפועל אנשי כוחות הביטחון ממשיכים לאכוף את האיסור, ובפרט מאוקטובר 2015.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully