וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המבצע הפלסטיני להשמדת עשרות כלי רכב ישראליים שנגנבו

אילן זלאיט

8.8.2016 / 7:26

מנגנוני הביטחון של הרשות הרסו 172 כלי רכב בעלי לוחות רישוי ישראליות בשתי עיירות פלסטיניות ממזרח לירושלים. ראש אגף התנועה הפלסטיני העריך כי ברחבי הגדה ישנן 40 אלף מכוניות גנובות או מפורקות

עריכה: אוהד פיטר

מנגוני הביטחון של הרשות הפלסטינית השמידו בסוף השבוע האחרון עשרות כלי רכב ישראליים שנגנבו והגיעו לשטחי הרשות הפלסטינית, במהלך חסר תקדים בהיקפו. בסך הכול, נהרסו 172 מכוניות בעלות לוחית רישוי ישראלית, שאותרו בעיירות הפלסטיניות אבו דיס ואל-עיזריה שממזרח לירושלים.

מנהל אגף הפיקוח במשרד התחבורה הפלסטיני, פראס יאסין, אמר כי המבצע נועד "להסדיר את נושא כלי הרכב בגדה המערבית, במיוחד בכל הקשור למכוניות גנובות מישראל". יאסין הבהיר כי מעתה יאכפו המנגנונים הפלסטיניים רישוי ורישום של כלי הרכב הנוסעים בגדה, ויעצרו כל נהג שיימצא במכונית ללא רישיון רכב או כל כלי רכב שאינו רשום ברשומות משרד התחבורה הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
ההזדמנות האחרונה של תושבי עמונה להציל את הבית לפני הקרב על הפינוי
גבר כבן 60 טבע למוות בחוף הרביירה שבבת ים
מפגן כוח בלב איסטנבול: 3 מיליון בעצרת תמיכה ענקית בארדואן

מנגוני הביטחון של הרש"פ הרסו מאות כלי רכב ישראליים לא חוקיים בעיירות אבו דיס ואל-עיזריה. מערכת וואלה! NEWS
הדחפורים הורסים את המכוניות/מערכת וואלה! NEWS

ראש אגף התנועה במשטרה הפלסטינית אבו זייד העריך כי בסך הכול נמצאות בגדה כ-40 אלף מכוניות גנובות או מפורקות המשמשות לחלקי חילוף, והדגיש כי המשטרה הפלסטינית פועלת להשמידן. לדבריו, המקור העיקרי למכוניות הללו הוא ישראל: חלקן נגנבות ומועברות על ידי הפלסטינים במחסומים, וחלקן נמכרות לסוחרים פלסטיניים במחירים נמוכים על ידי בעליהן הישראלים שרוצים לחסוך את עלות הגריטה. עוד הוסיף כי רובן הגדול של המכוניות הללו כלל לא יכול לנוע על הכביש.

אבו זייד ציין כי הרשות נתקלת בקשיים רבים בפעילות השמדת כלי הרכב הישראליים, בין היתר בשל חוסר יכולתה לפעול בשטחי C שבשליטת ישראל. כמו כן הוא ציין כי סיבה נוספת לקושי היא העובדה שהפלסטינים מעדיפים לרכוש כלי רכב מוברחים, לאור המכס הגבוה שמטילה הרשות על כלי רכב המיובאים לגדה כחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully