וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי מג"ב שתועדו מחרימים אופניים לבת שמונה בחברון לא יעמדו לדין

15.8.2016 / 17:30

מח"ש הודיעה על סגירת התיק נגד השוטרים שתועדו לוקחים את האופניים לילדה, והעברת הטיפול בנושא לבדיקה פנימית במשטרה. "התנהלות הייתה לא מקצועית, אך אין מקום להמשך טיפול באפיקים פליליים"

צילום: בצלם, עריכה: אוהד פיטר

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה היום (שני) את התיק נגד השוטרים שתועדו לוקחים אופניים לילדה בת שמונה בחברון, והעבירו את הנושא "לבחינה ולטיפול פיקודי-משמעתי של הגורמים המקצועיים המוסמכים במשטרת ישראל". משמעות המהלך היא כי השוטרים לא צפויים לעמוד לדין.

"לאחר תום החקירה ובדיקת ממצאיה נקבע כי חומר הראיות מצביע לכאורה על כך שהתנהלותם של השוטרים הייתה בלתי תקינה ולא מקצועית. עם זאת, בשים לב למכלול נסיבות המקרה, נמצא כי אין מקום להמשך הטיפול באירוע באפיקים פליליים", נמסר ממח"ש. "הודעה על ההחלטה נמסרה לגורמים המוסמכים במשטרת ישראל".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פתרון זמני ל-11 שנה: מאות ממשפחות ההתנתקות עדיין ללא בית קבע
לאחר אישור התקציב: ראשי הרשויות הסירו את איום השביתה
דיווח: הסיכום היחיד בין פוטין לארדואן – מניעת התקדמות הכורדים

תיעוד: חייל צה"ל מחרים ומשליך אופניים של ילדה פלסטינית לשיחים. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד: חייל צה"ל מחרים ומשליך אופניים של ילדה פלסטינית לשיחים/מערכת וואלה! NEWS

לפי הסרטון שצולם על ידי תחקירן "בצלם" ופורסם לפני כשבועיים, נראה שוטר מג"ב רץ אל הילדה אנוואר בורקאן ודרוך על אופניה בעודה בוכה. בתוך זמן קצר נראה שוטר מג"ב נוסף מגיע למקום, לוקח את האופניים ומשליך אותם לשיחים בצד הדרך.

האירוע התרחש ברחוב אל-איבראהימי, שנחצה לשניים לפני כארבע שנים על ידי גדר ונמצא בסמוך למערת המכפלה. מצדו האחד כביש סלול, ומצדו השני מעבר משובש להולכי רגל. לטענת "בצלם", החל מינואר 2015 נאסר על פלסטינים לעבור ברחוב. על אף שצה"ל טוען כי רשמית המעבר לפלסטינים מותר, בפועל אנשי כוחות הביטחון ממשיכים לאכוף את האיסור, ובפרט מאוקטובר 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עורכי הדין של השוטרים, אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו: "אכן היינו מצויים כולם תחת אפקט רשומון מובהק, מה שנדמה היה נוכח סרטון ללא בירור והתנפלות חסרת רסן על הלוחמים כעוולת כיבוש, הפך עם שמיעת גרסת הלוחמים, למעשה ראוי ומסור. עתה ברור שלא רק שלא קם מעשה התעללות, אלא כל רצונם של הלוחמים היה להגן על הילדה מפני הסכנה שעשויה היתה לארוב לה בצד השני של המתרס. ואולם, חשוב מכל הוא השיעור שנלמד במקרה זה: לא כל משוואה שבה יש צירוף של לוחם מג"ב, ילדה וסמל תום שמצטלם היטב כמו אופניים, משמעו בריונות ועוולה. ראוי היה לברר את הסיטואציה טרם שהלוחמים נשלחו 'להישפט' בידי ההמונים ברשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully