וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אישור התקציב: ראשי הרשויות הסירו את איום השביתה

15.8.2016 / 15:31

פחות משבוע לאחר שהכריזו על שביתה בפתח שנת הלימודים, הכריזו ראשי הרשויות כי "לאור ההישגים שנרשמו במסגרת הדיונים על חוק ההסדרים", היא לא תצא לפועל. "מנענו פגיעה דרמטית בחיי התושבים שלנו"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות החליטו היום (שני) לבטל את השביתה בשירותים המוניציפאליים ולפתוח את שנת הלימודים כסדרה. ההחלטה, שהתקבלה בכינוס ראשי הרשויות, התקבלה לאור ההישגים שנרשמו במסגרת הדיונים על חוק ההסדרים, לטענת מרכז השלטון המקומי, הכוללים מציאת מקורות מימון לבניית כיתות לימוד ומבני ציבור חדשים, ביטול יוזמת קרן הארנונה הממשלתית, ביטול קיצוץ שעות הוראה במערכת החינוך והעדר פגיעה תקציבית בתיכונים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, אמר כי "מנענו פגיעה דרמטית בחיי התושבים שלנו, חיזקנו את מערכת החינוך במדינת ישראל והבאנו להגדלת המענקים לרשויות המוחלשות". לדבריו, "מרכז השלטון המקומי ימשיך לדאוג לרווחת תושביו בכל רחבי הארץ ולאיכות חייהם".

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה לשנים 2018-2017
שביתה בבתי החולים הציבוריים: "עובדים בתת תנאים ובמחסור בכוח אדם"
ראשי הרשויות נגד גזרות התקציב: שביתה כללית החל מ-31 באוגוסט

חיים ביבס. ניב אהרונסון
"הבאנו להגדלת המענקים לרשויות המוחלשות". ביבס/ניב אהרונסון

בהודעה שנמסרה ממרכז השלטון המקומי, נמסר כי הצעדים שהובילו לביטול השביתה כוללים את ההכרזה על הסרת הקיצוצים במסגרת חוק ההסדרים ומציאת מקורות מימון לבניית כיתות לימוד ומבני ציבור חדשים, לצד תוספת תקציבית של 400 מיליון שקלים לטובת רשויות מוחלשות, והעמדת מענקי איזון לרשויות המוחלשות על סך 3.1 מיליארד שקלים. "הגזירות שנכללו בחוק ההסדרים היו פוגעות דרמטית בשירותים הניתנים לתושבים בתחומי חינוך, רווחה, תרבות ודיור ופוגעות בחיי האזרחים בכל רחבי הארץ", נמסר בהודעה מרכז השלטון המקומי, שהעריך את הפגיעה הצפויה ברשויות בשני מיליארד שקלים.

ביום רביעי האחרון הכריזו ראשי הרשויות על השביתה המתוכננת, במחאה על הדיון הממשלתי בחוק ההסדרים ובתקציב המדינה, שאושר ביום שישי. ביבס אמר במהלך מסיבת העיתונאים שכינסו במשרד השלטון המקומי בתל אביב: "אנחנו דורשים מהאוצר לעצור הכול ושיקימו צוות שיבחן רווחה, חינוך ודברים בסיסיים. היום כל הערים נמצאות באותו המקום, כי אנחנו מבינים שאם לא נהיה מאוחדים, נהיה תלויים וימשיכו לנהל אותנו".

הוא הוסיף: "בחוק ההסדרים נחצו כל הקווים האדומים. מכניסים את היד עמוק לכיסם של התושבים". לדבריו, "אנחנו היינו אלה שנכנסו מתחת לאלונקה ומשרד האוצר בורח מאחריות. לא נוכל עוד להמשיך. אנחנו המחסום האחרון לפני שכל הרשויות מתמוטטות וכולנו נהיה פושטי יד ונזדקק לתקציבי איזון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מרים פיירברג ראש עיריית נתניה. מגד גוזני
"קונצנזוס מוחלט בשלטון המקומי". פיירברג/מגד גוזני

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' אמר במסיבת העיתונאים כי "אם גוף כמו השלטון המקומי צריך להיאבק במדינה, זה יום עצוב וקשה". לדבריו, "לנו אין מטה קסמים, נמצאים כאן נבחרי ציבור שמוכנים לכל משימה לאומית. מי שתמיד עומד בפרונט, מול האזרח, תהיה הרשות המקומית. אנחנו לא רק ראשי רשויות, אנחנו שליחים של מדינת ישראל. ככל שיכאיבו לנו, פוגעים באזרחי ישראל".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, התייחה גם היא לשביתה ואמרה כי "שנים רבות לא ראיתי תמימות דעים כזו וקונצנזוס מוחלט בשלטון המקומי". לדבריה, "כולנו מגובשים ומאוחדים שהמטרה שלנו ששר האוצר וראש הממשלה ישבו איתנו, כי שביתה היא כלי ולא מטרה. רוצים פתרונות, ליישר את ההדורים אחת ולתמיד. היה ולא יקרה - לא יהיה מנוס מקיום שביתה כללית שמדינת ישראל עדיין לא ראתה כמוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully