וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות נגד גזרות התקציב: שביתה כללית החל מ-31 באוגוסט

10.8.2016 / 13:00

הנציגים הודיעו על השביתה במחאה על הדיון בחוק ההסדרים ובתקציב המדינה, שצפוי לדבריהם לפגוע קשות בשירותי הרשויות המקומיות. ראש מרכז השלטון המקומי: "לא נפתח את שנת הלימודים. נחצו כל הקווים האדומים"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

עשרות ראשי רשויות בישראל הודיעו היום (רביעי) על שביתה כללית ברשויות המקומיות בישראל, במחאה על הדיון הממשלתי בחוק ההסדרים ובתקציב המדינה. הנציגים כינסה מסיבת עיתונאים במשרד השלטון המקומי בתל אביב, ושם הסבירו כי החוק כולל שורת גזירות וקיצוצים לשלטון המקומי, הנאמדים בשני מיליארד שקלים. לדבריהם, הקיצוצים יפגעו בשירותים הבסיסיים מהרשויות לאזרח.

ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, אמר במהלך מסיבת העיתונאים: "אנחנו דורשים מהאוצר לעצור הכל ושיקימו צוות שיבחן רווחה, חינוך ודברים בסיסיים. היום כל הערים נמצאות באותו המקום, כי אנחנו מבינים שאם לא נהיה מאוחדים, נהיה תלויים וימשיכו לנהל אותנו. ב-31 באוגוסט נשבית את המערכות המונציפליות ושירותי העזר. אם לא יהיה שינוי, לא נפתח שנת הלימודים והשירותים המוניציפליים לא יעבדו".

מסיבת עיתונאים – מרכז השלטון המקומי. אור רביד – באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הרשויות במסיבת העיתונאים/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד – באמצעות וואווי

הוא הוסיף: "בחוק ההסדרים נחצו כל הקווים האדומים. מכניסים את היד עמוק לכיסם של התושבים". לדבריו, "אנחנו היינו אלה שנכנסו מתחת לאלונקה ומשרד האוצר בורח מאחריות. לא נוכל עוד להמשיך. אנחנו המחסום האחרון לפני שכל הרשויות מתמוטטות וכולנו נהיה פושטי יד ונזדקק לתקציבי איזון".

לטענת ראשי הרשויות, יוזמת הממשלה להקמת קרן ארנונה ממשלתית תפגע דווקא ברשויות המוחלשות וברשויות בגליל, בנגב, בפריפריה ובבירת ישראל ירושלים. "על המדינה לשלם את מלוא הארנונה, ככלל הגופים ואין הצדקה לכך שהתושבים ישלמו עבורה", נמסר.

התנגדות נוספת שהתעוררה מצדם היא בנוגע לצמצום פעילותו של מפעל הפיס. "ראשי הרשויות אינן מתנגדות להפסקת ההגרלות ולצמצום פעילות מפעל הפיס. ואולם, אם תפגע ההכנסה של 600 מיליון שקל המיועדים לבניית כיתות לימוד, טיפות חלב ואולמות ספורט, יהיה האוצר מחויב להמציא מקור מימון חלופי", נמסר. "המערכת הזו מילאה תפקיד משמעותי וסיפקה חלופה לחובותיה של הממשלה ועתה עליה לקיימן ללא קשר למפעל הפיס. יש לממשלה אחריות והיא צריכה לבוא לידי ביטוי בתקציבים ממשיים. על אף התחייבות שר האוצר למציאת מקום מימון חלופי לבניית כיתות לימוד, מנכ"ל משרד האוצר ומנהל אגף תקציבים הסירו התחייבותם, בניגוד לעמדת השר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלונה ברקת עם רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע. יוסי ציפקיס
"אין לנו מטה קסמים". דנילוביץ'/יוסי ציפקיס

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' אמר במסיבת העיתונאים כי "אם גוף כמו השלטון המקומי צריך להיאבק במדינה, זה יום עצוב וקשה". לדבריו, "לנו אין מטה קסמים, נמצאים כאן נבחרי ציבור שמוכנים לכל משימה לאומית. מי שתמיד עומד בפרונט, מול האזרח, תהיה הרשות המקומית. אנחנו לא רק ראשי רשויות, אנחנו שליחים של מדינת ישראל. ככל שיכאיבו לנו, פוגעים באזרחי ישראל".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, התייחה גם היא לשביתה ואמרה כי "שנים רבות לא ראיתי תמימות דעים כזו וקונצנזוס מוחלט בשלטון המקומי". לדבריה, "כולנו מגובשים ומאוחדים שהמטרה שלנו ששר האוצר וראש הממשלה ישבו איתנו, כי שביתה היא כלי ולא מטרה. רוצים פתרונות, ליישר את ההדורים אחת ולתמיד. היה ולא יקרה - לא יהיה מנוס מקיום שביתה כללית שמדינת ישראל עדיין לא ראתה כמוה".

לא רק בשלטון המקומי

המחאה מגיעה ברקע אישור התקציב לשנים 2018-2017 שייערך מחר בממשלה. בין היתר, תכנית "עיר ללא אלימות", שמטרתה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי הערים, תקוצץ בכמעט חצי מתקציבה לשנת 2017, כך שהקיצוץ יעמוד על כ-30 מיליון שקלים.

כמו כן, יחל קיצוץ בהיקף של כחצי מיליארד שקלים בתוכנית החומש של המועצה להשכלה גבוהה, ושל כמאה מיליון שקלים בתקציב ההשכלה הגבוהה. הבשורה על הקיצוץ עוררה סערה בקרב מוסדות ההשכלה הגבוהה, שחוששים כי הוא יפגע באיכות ההוראה, בפיתוח המחקר ובתוכניות לשילוב אוכלוסיות מוחלשות במערכת האקדמית.

במערכת הרפואה הציבורית מתכוננים לאפשרות שמחר יצאו העובדים לשביתה מתוכננת, במחאה על מחסור בתקציבים לקיצור תורים ועל הפרק בחוק ההסדרים שמונע מרופאים בבתי חולים ציבוריים לנתח במרפאות פרטיות. אם אכן תצא השביתה לפועל, היא תחול בבתי חולים כלליים וציבוריים, בבתי חולים גריאטריים ובבתי חולים פסיכיאטריים ושיקומיים. בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג לרבות שירותים וטיפולי חירום הניתנים בימי שבת וחג, דוגמת טיפולי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. מתן טיפול IVF ייבחן באופן פרטני על-ידי ועדת חריגים, שתדון בכל מקרה לגופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully