וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר מג"ב משליך אופניים של ילדה פלסטינית בת 8 בחברון

2.8.2016 / 16:21

בסרטון של "בצלם" נראה השוטר רץ לעבר אנוואר בורקאן, ששיחקה עם אחיה מחוץ לביתה ברחוב שלטענת הארגון נאסר למעבר פלסטינים, וצועק עליה. מיד לאחר מכן מגיע שוטר אחר שזורק את האופניים לשיחים בצד הדרך. מג"ב: הלוחם יושעה מפעילות מבצעית, נפתחה חקירה במח"ש

צילום: בצלם, עריכה: אוהד פיטר

אנוואר בורקאן בת השמונה רכבה בשבוע שעבר על אופניה מחוץ לביתה בחברון. בשלב מסוים, כפי שנראה בסרטון שצולם על ידי תחקירן "בצלם", רץ אליה שוטר מג"ב ודרך על אופניה בעודה בוכה. בתוך זמן קצר נראה שוטר מג"ב נוסף מגיע למקום, לוקח את האופניים ומשליך אותם לשיחים בצד הדרך.

האירוע התרחש ברחוב אל-איבראהימי, שנחצה לשניים לפני כארבע שנים על ידי גדר ונמצא בסמוך למערת המכפלה. מצדו האחד כביש סלול, ומצדו השני מעבר משובש להולכי רגל. לטענת "בצלם", החל מינואר 2015 נאסר על פלסטינים לעבור ברחוב. על אף שצה"ל טוען כי רשמית המעבר לפלסטינים מותר, בפועל אנשי כוחות הביטחון ממשיכים לאכוף את האיסור, ובפרט מאוקטובר 2015.

לקריאה נוספת:
קטאר מאשרת כי משכורות פקידי חמאס יועברו לעזה – בהסכמת ישראל
הותר לפרסום: סטודנט מחברון ניסה לפוצץ קרון ברכבת הקלה בי-ם
אל"מ בחיל האוויר הושעה בשל טענות שהיה במערכת יחסים עם פקודה

תיעוד: חייל צה"ל מחרים ומשליך אופניים של ילדה פלסטינית לשיחים. מערכת וואלה! NEWS
שוטר מג"ב דרך על האופניים של הילדה, ואחר השליך אותם/מערכת וואלה! NEWS

בורקאן סיפרה לתחקירנית "בצלם" כי היא גרה בדירה קטנה עם הוריה, ללא חצר, ביחד עם שישה אחים ואחיות. אביה, אמרה, הוא נכה בכיסא גלגלים, שמצבו הושפע לרעה בעקבות הגדר שהוצבה במקום. לדבריה, בשל הצפיפות היא ואחיה משחקים ברחוב ורוכבים על אופניים בחלקו הסלול של הרחוב המופרד.

הילדה הוסיפה כי באותו אירוע, שהתרחש ביום שני בשבוע שעבר, היא שיחקה ביחד עם אחותה בת ה-11 ואחיה בני השבע והארבע, ורכבה על האופניים של אחד האחים ברחוב אל-איבראהימי. בשלב מסוים, הגיח שוטר מג"ב, שצעק עליה לשוב לביתה ולקח ממנה את האופניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופניים הושלכו לשיחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת "בצלם", לאחר סגירת קטע הרחוב לפלסטינים ופרסום של הארגון המתעד את הסגירה, היא הוסרה במרץ 2013 לתקופה מסוימת. האיסור למעבר פלסטינים חודש, כאמור, בינואר אשתקד, ולאחר פרסום תיעוד מהמקום שבו נראה שוטר מג"ב מסביר שהכניסה היא ליהודים בלבד - נפתח הרחוב מחדש. עם זאת, על פי עדויות שאסף "בצלם", כוחות הביטחון ממשיכים לאכוף את האיסור.

ממג"ב נמסר בתגובה: "במשמר הגבול רואים בחומרה את האירוע ומצרים עליו. בסיומה של הבדיקה הראשונית הנחה מפקד מג"ב כי הלוחם יושעה מיידית מפעילות מבצעית, וכלל החומר יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירת האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully