וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סטודנט מחברון ניסה לפוצץ קרון ברכבת הקלה בי-ם

2.8.2016 / 13:05

עלי אבו חסאן הגיע לירושלים במטרה לבצע פיגוע באמצעות מטענים שהכין בעצמו. הוא החליף בגדים, גילח את זקנו וצעד אל עבר מרכז העיר. מאבטחי הרכבת הקלה בתחנת "הדוידקה" חשדו בו ועצרו אותו

צילום: יוני ריקנר, עריכה: מתן חדד

עלי אבו חסאן, בן 21, הלומד לתואר בהנדסה אזרחית באוניברסיטת חברון הוא המחבל שניסה לבצע את הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים לפני כשבועיים - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על פי החשד, אבו חסאן החליט על דעת עצמו לפוצץ קרון ברכבת הקלה, אולם נעצר לפני שהצליח לעלות עם המטענים. מחקירת המשטרה והשב"כ עולה כי הוא בנה את המטענים בעצמו ואף ביצע ניסויים כדי לוודא את תקינותם. נגד אבו חסאן, תושב הכפר בית אולא שבנפת חברון, הוגשה הבוקר הצהרת תובע בבית משפט השלום בירושלים, בגין ניסיון רצח, ייצור אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו הוארך עד ליום שישי הקרוב.

אבו חסאן חשוד כי תכנן את הפיגוע כנקמה על ביקורי תיירים ויהודים במסגד אל-אקצא. מחקירתו עולה כי יומיים לפני שנעצר, נכנס לשטחי ישראל דרך ואדי הסמוך לשכונת צור באהר, והגיע למטע זיתים בג'בל מוכבר - שם החליף את בגדיו, חבש כובע קסקט, גילח את זקנו. הוא נשאר לשהות בעיר ולמחרת בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר שהתפלל במסגד סמוך למטע, עלה על אוטובוס בשכונת תלפיות ועשה דרכו אל עבר מרכז העיר, כשהוא נושא בתיקו מטעני צינור.

עוד בוואלה! NEWS:
מעשי סדום בבני שבע: אישום חמור נגד שישה מורים בחסידות בעלזא
שנה לרצח במצעד והתקציב לנוער גאה לא גדל: "בנט לא עמד במילתו"
אזור חיץ וחומה בגבול: הצצה לפרויקט שימנע את החטיפה הבאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקש "לנקום" על ביקורים באל-אקצא. אבו חסאן מובא לדיון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו חסאן הגיע לרחוב יפו והחל ללכת ברגל לאורך פסי הרכבת עד שהגיע לתחנת "הדוידקה" של הרכבת הקלה. מחקירה משותפת של שב"כ וימ"ר ירושלים עולה כי תחילה תכנן להיכנס אל עבר מסעדה הסמוכה לתחנה אך בשל העובדה כי הבחין באנשים רבים בתחנת הרכבת החליט לשנות את יעדו. ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של אגף הביטחון בעירייה, שאבו חסאן עורר את חשדם, היא שמנעה את הפיגוע הקשה שתכנן. המאבטחים הרחיקו את האזרחים שהיו בתחנה והזעיקו את חבלני המשטרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תמונות מטעני הצינור, הסכינים והציוד שהיו בתיק המחבל מהרכבת הקלה והבגדים אותם לבש ביום מעצרו. חטיבת דובר המשטרה
המטענים שהכין אבו חסאן/חטיבת דובר המשטרה

בבדיקה שביצעו חבלני המשטרה אותרו בתיקו שלושה מטעני צינור שהיו מחוברים יחד, אליהם הדביק אבו חסאן מסמרים וברגים וטבל אותם ברעל עכברים. כמו כן נמצאו בתיקו גם שני סכינים ומכשיר טלפון סלולרי. מחקירתו של אבו חסאן עולה כי תכנן את הפיגוע מזה תקופה ארוכה. הוא רכש את הציוד הנדרש להרכבת המטענים, חיפש חומר באתרי אינטרנט על הכנת מטענים בצורה שתגרום לנזק מירבי ואף ביצע ניסויים במטענים שהרכיב, במטרה לבדוק אותם בטרם ייכנס לשטח ישראל. לפני כניסתו לישראל כתב אבו חסאן מכתב צוואה אותו השאיר באוניברסיטה וביקש מחברו שימסור להוריו. מהחקירה עלה כי המחבל פעל לבדו באופן עצמאי וללא תשתית ארגונית.

תמונות מטעני הצינור, הסכינים והציוד שהיו בתיק המחבל מהרכבת הקלה והבגדים אותם לבש ביום מעצרו. חטיבת דובר המשטרה
בטרם נכנס לישראל החליף אבו חסאן את בגדיו וגילח את זקנו. תכולת התיק של אבו חסאן/חטיבת דובר המשטרה
תמונות מטעני הצינור, הסכינים והציוד שהיו בתיק המחבל מהרכבת הקלה והבגדים אותם לבש ביום מעצרו. חטיבת דובר המשטרה
נוסף למטענים נשא עימו אבו חסאן סכינים. תכולת התיק של אבו חסאן/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully