וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזור חיץ וחומה בגבול: הצצה לפרויקט שימנע את החטיפה הבאה

2.8.2016 / 9:41

פיקוד הצפון מקים בגבול לבנון פרויקט שהיקפו נחשף לראשונה, וכולל בין היתר עשרה קילומטרים של מדרונות מלאכותיים. בעוד חיזבאללה עוסק בתעמולה סביב חטיפת גולדווסר ורגב, בצה"ל מונעים את התקרית הבאה

דובר צה"ל

עשר שנים אחרי חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ב-12 ביולי 2006, בצה"ל ממשיכים ליישם את הלקחים שהופקו מתחקור האירוע. כחלק מכך, ובשילוב יישום מסקנות נוספות שעלו מניתוח אזור הגבול עם לבנון, החליטו לפני כשנה וחצי באוגדה 91, עוצבת הגליל, לבנות מכשול הנדסי שיקשה על חיזבאללה לחדור אל שטח ישראל ואף ימנע ממנו גישה אל אזור הגבול.

מרביתו של הפרויקט ההנדסי רחב הממדים, בהובלת פיקוד צפון, נסתרת מעיני האזרחים שנעים לאורך הגבול. נוסף לבניית מכשול הנדסי כולל הפרויקט דילול סבך הצמחייה בקרבת הגבול, חידוש התוואי של גדר המערכת וכן פריסת קירות מגן. בשיאה של הקמת הפרויקט פעלו בשטח בכל זמן נתון כעשרה מחפרים, כ-20 דחפורים, וכעשרה כלים של ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) מסוגים שונים כמו מחפרון, מפלסת ועוד. עד כה הוקמו קירות באורך כולל של שלושה קילומטרים בקרבת הגבול ונוצרו עשרה קילומטרים של מדרונות מלאכותיים, שגובהם משתנה ונע בין שישה לתשעה מטרים.

ארגון מרחב הלחימה מחדש בגבול לבנון החל לאחר ניתוח מעמיק של השטח, שבעקבותיו הועברו מוצבים צבאיים, וכן פונתה הצמחייה משטח גדול, שבו סייעה צפיפותה עד כה לחיזבאללה לנוע בחופשיות באזור. פעילות הנדסית זו יצרה שטחים פתוחים שנסרקים באופן קבוע במהלך התצפיות באזור, ומהווים אזור חיץ עבור כל מי שינסה להסתנן לישראל, בכל תנאי מזג האוויר בלילה וביום. חיזבאללה בינתיים מתמקד בתעמולה ומקדם בשבועות האחרונים סדרה תיעודית, שעלתה לאוויר ביום שבת האחרון בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני המזוהה עם הארגון, המתארת את ההכנות לחטיפת החיילים לפני עשור ואת הוצאתה לפועל.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: הנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל בפעולה
צפו: טיסת הניסוי הראשונה של מטוס ה-F-35 שיגיע לישראל
הוראה בצה"ל: תורמים ואזרחים לא ישתתפו בהכנסת ספרי תורה בבסיסים

צה"ל חוצב מכשול בגבול לבנון. יולי 2016. דובר צה"ל
בצה"ל לא פסקו ליישם את הלקחים שהופקו מתחקור חטיפת גולדווסר ורגב/דובר צה"ל

הארגון השיעי יוצא מעת לעת במסע תעמולה מתוחכם לחיזוק ההרתעה שלו נגד ישראל תוך השפעה על החברה הישראלית, דוגמת שידור הסדרה החדשה. חטיפתם של רגב וגולדווסר תוחקרה לעומק בצה"ל והופקו ממנה לקחים רבים בנוגע להתנהלות הכוחות בשטח, חיזוק מרכיבי ההגנה וההתקפה, תחזוקת האמצעים הטכנולוגיים ורמת המוכנות של הכוחות להתערבות במרחב האווירי והיבשתי.

גורמים בצה"ל טוענים כי הרעש התקשורתי שיוצר הארגון השיעי כעת סביב הסדרה מעיד בעיקר על חולשתו. יחד עם זאת, בצה"ל לא מקלים ראש בעובדה שחיזבאללה שקוע עד צוואר בלחימה בסוריה ועד בקרבות שלו מול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נהרגו יותר מ-1,600 מלוחמיו ועוד אלפים נפצעו.

צה"ל חוצב מכשול בגבול לבנון. יולי 2016. דובר צה"ל
גורמים בצה"ל: הרעש שיוצר הארגון סביב הסדרה מעיד על חולשתו/דובר צה"ל

בצה"ל מדגישים כי חיזבאללה עדיין מגדיר את ישראל האיום מספר אחת. לכן, הוא נערך לא רק בכוח אדם שפרוש בדרום לבנון, בתכניות מבצעיות ובאימונים, אלא גם משקיע משאבים ומצטייד לקראת מלחמה אפשרית מול צה"ל ולפיגוע משולב על הגבול.

לפי הערכות הצבא, ישראל מרתיעה כיום את חיזבאללה למרות הזמן שחלף ממלחמת לבנון השנייה, אין לו עניין לחמם את הגבול לפי שעה וכרגע הוא עסוק בייצוב גבול לבנון-סוריה. עם זאת, צה"ל נערך לאפשרות שהכול ישתנה ברגע בעקבות אירועים בשטח. כמו כן, הקבינט המדיני-ביטחוני סייר לאחרונה בגבול לבנון, קיבל סקירה שכללה את המטרות של צה"ל על בלבנון שבהן אלפי יעדים, את שינוי התכניות המבצעיות והתאמתן להשתנות בשטח, את שיפור פעילות הביטחון השוטף היום-יומית, ואת היקף האימונים.

צה"ל חוצב מכשול בגבול לבנון. יולי 2016. דובר צה"ל
הקבינט המדיני-ביטחוני סייר לאחרונה בגבול לבנון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully