וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה בבית הספר: מורים נאשמים במעשי סדום ובמכות לתלמידים

2.8.2016 / 12:22

המורים מחסידות בעלזא בתל אביב הואשמו כי "הפכו עשרות קטינים לשק חבטות". הנאשמים הכו את תלמידיהם, קשרו אותם ואסרו עליהם ללכת לשירותים. בנו של הנאשם המרכזי תיאר התעללות דומה בביתו

עריכה: שניר דבוש
מוסדות חסידי בעלזא   תל אביב   אחד העם   61   63 – בית הספר תלמוד תורה. ראובן קסטרו
"הפכו לשק חבטות". מוסד החסידות בתל אביב שבו למדו המתלוננים/ראובן קסטרו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שישה מורים בבית הספר "תלמוד תורה מחזיקי הדת דחסידי בעלזא" בעיר. כתב האישום כולל עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפת קטין על ידי אחראי, שבוצעו לכאורה כלפי 22 מתלוננים שלמדו בכיתותיהם של הנאשמים לאורך השנים. כמו כן, אברהם מרדכי רוזנפלד, בן 49, הואשם במקרים רבים של מעשי סדום בקטין מתחת לגיל 16, מעשה מגונה, סחיטה באיומים ואיומים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין שלי קוטין ולבנת מלמד, הנאשמים הפעילו באופן שיטתי ועל בסיס יומיומי אלימות פיזית ונפשית, "שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הקטינים", בגילאי שלוש עד עשר. הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את רוזנפלד עד תום ההליכים נגדו, ולשחרר בתנאים מגבילים את חמשת הנאשמים הנוספים, ישראל חיים שפירא, בן 65, חיים פישגרונד, בן 69, משה הירש, בן 39, מנחם אלברשטיין, בן 62, ואברהם פנחס דייטש, בן 53.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת ההתעללות בחסידות בעלזא: המנהל ומורים יואשמו בעבירות מין
קשירות, אלימות מינית ונעילה במקפיא: ההתעללות בבית הספר בתל אביב נחשפת
ההתעללות בבית הספר בתל אביב: "הפרטים הכואבים לא פורסמו"

מוסדות חסידי בעלזא   תל אביב   אחד העם   61   63 – בית הספר תלמוד תורה. ראובן קסטרו
"דפוס פעולה של השלטת טרור". בית הספר בתל אביב/ראובן קסטרו

כתב האישום מתאר מקרים רבים שבהם התעלל מינית רוזנפלד בילדים, והיה נותן להם דברי מתיקה בסוף המעשה. חלק ממעשי הסדום המתוארים בכתב האישום נעשו לעיני ילדים אחרים. כמו כן, מתואר כי הוא היה מכה את התלמידים בידיהם ובישבנם במקלות עץ, כולל בקרשים שהורה להם לאסוף במהלך ההפסקות בבית הספר. עוד צוין בכתב האישום כי רוזנפלד הורה לילדים להכות את חברם.

יתרה מכך, צוין כי הנאשם נהג לקשור את הקטינים לכיסאות ולשולחנות באמצעות חבלים או אזיקונים, וכן העמיד אותם בכיתה כאשר ידיהם ורגליהם קשורות. במקרים אחרים, רוזנפלד הכניס לכאורה לפיהם של הקטינים כפית עמוסה פלפל שחור חריף או סבון רחצה, ואסר עליהם לשטוף את פיהם לזמן מה, תוך שהם ממררים בבכי. כמו כן, על פי כתב האישום, הוא אסר על התלמידים להתפנות, והורה להם להתאפק או לחלופין לעשות את צרכיהם במכנסיים.

"בהתנהגותם האלימה הפכו המשיבים עשרות קטינים לשק חבטות, באופן מתמשך, החל מכניסת הקטינים אל בית הספר, בהיותם בני שלוש שנים ועד שהיו בני כעשר שנים, בסיום כיתה ו', והכל כאשר הם סובלים מחבלות, מכאובים ופגיעה נפשית", נכתב בבקשת הפרקליטות. לגבי רוזנפלד, נכתב: "מעשיו האלימים עוברים כחוט השני הן בתקופת היותו מורה, מחנך ורבם של עשרות קטינים בבית הספר והן בהיותו הורה ובן זוג, וכל שנשקף מחומר הראיות, מעלה דפוס פעולה של השלטת טרור בכל אשר הוא פוסע בו".

מוסדות חסידי בעלזא   תל אביב   אחד העם   61   63 – בית הספר תלמוד תורה. ראובן קסטרו
הנאשמים טענו כי לא התכוונו לפגוע בקטינים. בית הספר בתל אביב/ראובן קסטרו

הורי הקטינים תיארו במשטרה כי בניהם סבלו ממצב נפשי קשה הכולל סיוטים בלילות, תלישת פאותיהם של הקטינים, כמו גם תיאור העובדה כי הקטינים חזרו, בהזדמנויות רבות, כאשר עשו את צרכיהם במכנסיים. רעייתו של רוזנפלד העידה כי בעלה נהג לאיים עליה כי אם לא תשעה לאיסוריו, יגרש אותה מביתה ויפריד בינה ובין ילדיה.

בעדותה סיפרה כי דרש שתנתק כל קשר עם מי מבני משפחתה המורחבת, ושלט במעשיה כמו גם בכמות האוכל אשר יאכלו בני המשפחה וסוג המזון. בנו תאר מסכת אלימה אותה חווה מאביו החל מגיל חמש ועד שהיה בן 17, כשהחליט לעזוב את הבית.

מוסדות חסידי בעלזא   תל אביב   אחד העם   61   63 – בית הספר תלמוד תורה. ראובן קסטרו
רעייתו של רוזנפלד העידה כי בעלה נהג לאיים עליה. בית הספר/ראובן קסטרו

הנאשמים מכחישים את המיוחס להם בכתב האישום, ומספקים, כל אחד לפי חלקו, הסברים ופרשנויות אשר בבסיסן היעדר כוונה לפגיעה בקטינים, או לחילופין, הודאה באירועים ספורים ומינוריים, תוך הצגת האירועים כהלצה.

עורכות הדין לבנת מלמד ושלי קטין, מפרקליטות מחוז תל אביב מסרו: "מדובר בכתב אישום חמור, המתאר מסכת התעללות, מהרגע שהקטינים היו בני שלוש עד כיתה ה', ומייחס עבירות מין חמורות לנאשם אברהם רוזנפלד. הקטינים קראו למוסד 'ברגן בלזן' ולעמדתנו זה אומר הכל".

עו"ד יהודה פריד, שמייצג את אברהם רוזנפלד, מסר: "כתב האישום אכן חמור לכאורה. אנחנו מאמינים שבכתב האישום יש הגזמה. לגבי המשפחה, מדובר בהאשמות מצוצות מהאצבע. בית המשפט היה צריך לשחרר את הנאשם על פי עקרון השוויון שקבע בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully