וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר מאשרת כי משכורות פקידי חמאס יועברו לעזה – בהסכמת ישראל

השגריר הקטארי ברשות הודיע כי ארצו תעביר 31 מיליון דולרים לתשלום משכורות של אלפי פקידי ממשל ברצועה, שלא קיבלו משכורת מלאה זה שנתיים. חמאס ישלם את המשכורת לאנשי המנגנונים הצבאיים

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: אלפי בני נוער משתתפים בקייטנות חמאס ברצועת עזה)

ממשלת קטאר הודיעה היום (שלישי) כי תעביר בתוך שבועיים תשלום של משכורת של חודש בודד לפקידי הממשל של חמאס ברצועת עזה, שאינם מקבלים זה שנתיים משכורת סדירה. זאת, על פי דיווחים, בהסכמת ישראל. השגריר הקטארי ברשות הפלסטינית, מוחמד אל-עמאדי, הודיע במסיבת עיתונאים ברמאללה כי המענק הקטארי, בסך 31 מיליון דולרים, ישמש לתשלום משכורות לכ-23 אלף פקידים במוסדות האזרחיים.

אל-עמאדי הבהיר כי במענק לא יכללו אנשי מנגנוני הביטחון ברצועה, ככל הנראה לאור התנגדות ישראל בשל ההשתייכות של חלקם לזרוע הצבאית של חמאס. זמן קצר לאחר הודעתו של אל-עמאדי, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה כי שלטונות חמאס יפעלו כדי לשלם בעצמם את המשכורת גם לאנשי המנגנונים.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן כרה לעצמו קבר: הבחירות שצפויות לחזק את חמאס
ישראל קורצת לחמאס – ומוכיחה שהיא חזקה בעיקר על אבו מאזן
זעם במצרים: שיתוף הפעולה בין חמאס לדאעש בסיני מתהדק

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עם אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל-תאני ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה בדוחא, 2014. GettyImages
הקטארים יממנו את המשכורות. אמיר קטאר לצד חאלד משעל ואבו מאזן בדוחא, 2014/GettyImages

משבר המשכורות החל בעת השתלטות חמאס על רצועת עזה ב-2007, אז הופסקה העברת התקציבים הממשלתיים מרמאללה, וישראל החלה למנוע תרומה של כספים לרשויות בעזה מחשש שישמשו לפעילות צבאית והתחמשות של חמאס. הדבר הביא לקשיים של ממש בתשלום משכורות פקידי ממשל חמאס, אשר בשנתיים האחרונות מקבלים רק חלק ממשכורותיהם, לרוב סביב 40%, מה שיצר משבר כלכלי חריף ביותר ברצועה.

באביב 2014, מעט לפני מבצע "צוק איתן", ניסה שליח האו"ם למזרח התיכון לשעבר רוברט סרי למצוא מנגנון שיאפשר את תשלום משכורות פקידי הממשלה בלבד, ללא אנשי הזרוע הצבאית, אך עד כה הדבר זכה להתנגדות ישראל. אביגדור ליברמן, שר החוץ דאז ושר הביטחון כיום, האשים אז את סרי כי הוא מנסה להעביר כספים לחמאס וביקש לבחון אם להכריז עליו כאישיות בלתי-רצויה.

"המשכורות לא יועברו לאנשי צבא אלא הן מיועדות לאזרחים בלבד", אמר השגריר אל-עמאדי, והבהיר כי הכספים יועברו לרצועה באופן רשמי באמצעות הרשות הפלסטינית. לפני כשבוע דיווח העיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי ההסכמה על ההעברה החריגה של המשכורות הושגה לפני מספר שבועות בפגישה בין אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך חודש הרמדאן בדוחא, וכי הקטארים פנתה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אשר מסר את הסכמתה של ישראל למהלך לאחר בחינת הנושא. גורמים קטארים הוסיפו כי "הכל נעשה בידיעה ובתיאום עם הנהגת חמאס בדוחא ובעזה".

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
המענק לא יועבר לאנשי המגנונים. פעילי חמאס בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully