וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטלת שיכורה וחבולה בשיחים: האונס הקבוצתי שמזעזע את דנמרק

שלושה צעירים זוכו מאונס חולת סכרת בת 17 בעת שהיתה שיכורה. בית המשפט העליון במדינה הפך את ההחלטה וגזר עונשי מאסר של שמונה חודשים בלבד. "מרבית תיקי האונס במדינה נסגרים"

בית המשפט בקופנהגן, דנמרק. AP
"יחס גבוה במיוחד של סגירת תיקי אונס". בית המשפט בקופנהגן/AP

בית המשפט העליון בדנמרק ביטל אתמול (שני) זיכוי שנוי במחלוקת של שלושה צעירים בני 19, והרשיע אותם באונס נערה חולת סוכרת, שהייתה בת 17 בעת המעשה. המקרה התרחש במסיבה בעיירה הרפוליה, מדרום לבירה קופנהגן, בחודש ספטמבר 2014. על שניים מהצעירים שהורשעו באונס, הוטלו עונשי מאסר של שמונה חודשים, והשלישי שהורשע בניסיון אונס יישא שישה חודשי מאסר.

על פי הדיווח בכלי התקשורת הדניים, המתלוננת נמצאה מחוסרת הכרה בשיחים מחוץ למרכז קהילתי בעיירה, כשמשאבת האינסולין שלה מנותקת. כמו כן, היא נמצאה עם חבלות רבות בגופה וחתכים באיבר המין שלה ובפי הטבעת. המתלוננת סיפרה כי שתתה 12 יחידות של אלכוהול באותו הערב וכי מעולם לא הייתה כה שיכורה.

בחודש אפריל, בית המשפט המחוזי זיכה את הנאשמים בטענה כי המתלוננת הייתה מסוגלת להביע הסכמה באותו הערב. עם זאת, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה וקבע כי היא הייתה שיכורה וכי רמות הסוכר בדמה היו גבוהות במיוחד, על אף שלרוב מחלת הסוכרת שלה הייתה תחת שליטה. שניים מהנאשמים הודו כי לא הכירו את המתלוננת או ידעו את שמה, ולא דיברו איתה במהלך האונס.

עוד בוואלה! NEWS:
ברחובות הבירה ובכלא לנשים: מחאת ענק בפרו נגד אלימות כלפי נשים
אוסטריה: תשעה פליטים מעיראק חשודים באונס קבוצתי של צעירה
מועדון "אלנבי 40" נסגר בשל חשד לאונס - שהוסתר על ידי המשטרה

הפגנות ברחבי הודו נגד תקיפות מיניות ומעשי אונס. AP
"סימן מטריד". הפגנה בניו דלהי, הודו, במחאה על מקרי אונס, 2013/AP

פסיקת בית המשפט העליון עוררה תגובות חיוביות בארגונים החברתיים במדינה הסקנדינבית. הלנה הנסן מ"איגוד הנשים הדניות" אמרה בריאיון לרשת TV2 כי גזר הדין "ייתן לקורבנות אונס את האומץ לעמוד על שלהן". בהודעה רשמית שפרסם הארגון הדני הפמיניסטי "Joan Sisters", הוא בירך על החלטת בית המשפט העליון והביע ביקורת על ההחלטה הקודמת של בית המשפט המחוזי. על פי ההודעה, הטענה כי העובדה שהמתלוננת רקדה מוקדם יותר באותו הערב עם אחד האנסים "יכולה לספק הסכמה לא ישירה ליחסי מין" היא "סימן מטריד". לפי ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", מרבית מקרי האונס בדנמרק לא מגיעים לבית המשפט ומערכת המשפט במדינה מאפשרת "יחס גבוה במיוחד של סגירת תיקי אונס".

טרינה באומבך, מרצה למשפטים באוניברסיטת קופנהגן, הסבירה לרשת BBC כי מדובר בתיק שעורר הדים במדינה. "במקרה הזה, האישה לא הייתה מסוגלת להביע הסכמה, ולכן התיק התמקד בבירור אם היה הייתה במצב שבו הייתה מסוגלת לומר 'לא'. אבל זו דרך שגויה להסתכל על תיק אונס. היה צריך לבדוק אם היא הייתה מסוגלת לומר 'כן'", הסבירה. באומבך הוסיפה כי קיימים ליקויים בחוק הדני בכל הנוגע למקרי אונס. "חברי פרלמנט רבים דנו בסוגיה של אונס בקיץ האחרון כתוצאה מהמקרה הזה", טענה, "אני חושבת שהם ישנו את החוק, כדי לוודא שנעשה צדק באופן הולם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully