וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן לא תקלוט עוד פליטים מסוריה: "הגענו אל קצה גבול היכולת"

המלך עבדאללה הודיע שמדינתו תפעל למציאת פתרון עבור הפליטים ותסייע להם להגיע למקום מבטחים, אך הבהיר כי לא תוכל לקלוט אותם עוד. "מה שירדן עשתה עבור אחינו הסורים לא עשו המעצמות הגדולות", טען

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: טל רזניק

(לפני חודשיים: ירדן הכריזה על שטח צבאי סגור באזור הגבול עם סוריה, לאחר מות שישה חיילים בפיגוע)

מלך ירדן עבדאללה אמר אמש (שני) כי ארצו הגיעה אל "קצה גבול היכולת" מבחינת קליטת הפליטים הנמלטים מסוריה בשל מלחמת האזרחים. בראיון לעיתון הירדני "א-דוסתור" אמר המלך כי ארצו תבחן יחד עם הקהילה הבינלאומית פתרון לבעיית הפליטים, שעדיין ממתינים בגבול בינה לבין סוריה, אולם היא אינה מוכנה שפתרון זה יבוא על חשבונה.

לדבריו, ירדן תסייע לפליטים שמגיעים מאזורים שבשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להמשיך למדינה אחרת שתסכים לקלוט אותם. "מה שירדן עשתה עבור אחינו הסורים לא עשו המעצמות הגדולות. אף אחד לא משתווה לנו בתפקיד ההומניטרי שלנו באזור", טען עבדאללה והוסיף כי הסיוע הכלכלי שקיבלה הממלכה מהקהילה הבינלאומית בעבור קליטת הפליטים הסורים בשנים האחרונות מהווה 35 אחוזים בלבד מעלות קליטתם.

עוד בוואלה! NEWS:
ארצות הברית שחררה 15 אסירים מהכלא במפרץ גואנטנמו שבקובה
"טרוריסטים עלולים להשתלט על פצצות גרעין אמריקניות בטורקיה"
דיווח: הסיכום היחיד בין פוטין לארדואן – מניעת התקדמות הכורדים

עבדאללה מלך ירדן בכנס הביטחון במינכן, פברואר 2016. רויטרס
"אף אחד לא משתווה לנו בתפקיד ההומניטרי שלנו באזור". המלך עבדאללה/רויטרס
מחנה הפליטים זעתרי בעיר מפראק קרוב לגבול הירדני-סורי, 2013. AP
ירדן אינה מוכנה שפתרון משבר הפליטים יבוא על חשבונה. מחנה הפליטים אל-זעתרי הסמוך לגבול עם סוריה/AP

לפני כחודשיים נהרגו שישה חיילי משמר הגבול הירדני בפיגוע של דאעש במחנה הפליטים רוכבאן הסמוך לגבול עם סוריה. המלך עבדאללה הבטיח אז כי "יכה באגרוף ברזל" את האחראים למתקפה, עוד בטרם פרסם הארגון הסוני את הודעת קבלת האחריות. בעקבות הפיגוע הוכרזו אזורי הגבולות עם סוריה ועם עיראק שטח צבאי סגור ודובר הממשלה, מוחמד אל-מומני, אמר כי תיבחן "הפסקת בניית המחנות לפליטים סורים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully