וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן אסר על חיילים להתנדב עם פליטים: "שר יוצא נגד בני 3, לאן הגענו?"

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS טענה מנכ"לית עמותה המסייעת לילדים זרים כי החלטת שר הביטחון על איסור התנדבות חיילים עמם היא פוליטית. גם במערכת הפוליטית הגיבו לסוגיה. ח"כ רוזין גינתה: "התערבות הפוליטית הפסולה". ח"כ אוחנה בירך: "זה עיסוק מקומם"

צילום: באדיבות 'אליפלט' , עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

החלטתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לאסור על חיילי צה"ל להתנדב לפעילות עם ילדי מבקשי מקלט התקבלה בעמותת אליפלט, המסייעת לילדים לאלה, בעצב רב. "קמתי לזה מאוד עצובה, דווקא בתשעה באב", סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מנכ"לית העמותה יעל גבירץ. "אהבת חינם אמורה לגבור על שנאת חינם".

"זה עניין פוליטי, אין סיבה אחרת", קבעה מנכ"לית העמותה. "צה"ל מתנדב בכל מקום ואם הוא מתנדב עם הילדים שהם העניים שבעניים בין תושבי עירנו, מדוע יש התערבות פוליטית כזאת? למה לא משאירים את ההחלטה לצה"ל?", תהתה. "שר הביטחון יוצא נגד ילדים בני שלושה וארבע? לאן הגענו? אין לו ענייני ביטחון להתעסק בהם?".

בשבוע שעבר פורסם כי חיילי מודיעין לא הורשו לצאת לפעילות התנדבותית עם הילדים הזרים בדרום תל אביב, בעקבות פנייתם של תושבי האזור, שטענו כי מדובר בעמותת שמאל קיצוני. הבוקר נודע כי שר הביטחון הנחה את הרמטכ"ל גדי איזנקוט להורות לצבא להפסיק מיד את כל פעילות ההתנדבות של חיילי צה"ל עם הילדים.

לקריאה נוספת:
ראשי הרשויות נגד גזרות התקציב: שביתה כללית החל מ-31 באוגוסט
"לא רוצה אתיופית": מודעת הדרושים שעוררה סערה בקרב בני העדה
פרסום ראשון: המדינה תשקיע השנה תקציב שיא במוסדות חרדיים

שר הביטחון אביגדור ליברמן במסגרת שעת שאלות, כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"אין לו ענייני ביטחון להתעסק בהם?". ליברמן/נועם מושקוביץ

לפי גבירץ, מדובר בעזרה התנדבותית שנעשית מעת לעת לילדים בני שלוש עד ארבע, שחיים במצוקה איומה. "בקיץ הלוהט, מגיעה קבוצה של חיילים, מוציאה אותם לגינה סמוכה כי אין דרך אחרת, אלא אם מלווים אותם מתנדבים". לדבריה, "לילדים יש פחד מאוד גדול מלובשי המדים, אין להם אמון בהם ופתאום הם באים ממקום של חמלה וחסד". היא טענה כי החיילים שהתנדבו אמרו לה שזה תרם להם יותר מכל התנדבות אחרת עם ילדים.

גבירץ דחתה את הטענות על קבלת כספים מהקרן החדשה לישראל, המממנת בין היתר ארגוני שמאל. "כל הטענות שקיבלנו כספים מהקרן החדשה, הכול שטויות. ביום ראשון שעבר החיילים ממודיעין לא הגיעו בגלל הסערה בנושא". היא סיפרה כי "הילדים חיכו להם עם עיניים נוצצות ולבסוף הם נשארו כל היום במקלט".

האיסור על הפעילות של צה"ל עורר גם תגובות במערכת הפוליטית. ח"כ מיכל רוזין (מרצ), לשעבר יו"ר הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים, אמרה כי "שר הביטחון ליברמן שוב מנצל את תפקידו כדי להשליט את תפיסת עולמו ומשנתו הפוליטית על צה"ל". לדבריה, "פסילה של התנדבות בעמותה הנובעת מזהות קהל היעד שלמענו היא פועלת, היא ההתערבות הפוליטית הפסולה ביותר". רוזין פנתה לרמטכ"ל בבקשה שימנע את ההתערבות. גם ח"כ נחמן שי גינה את ההחלטה של משרד הביטחון ואמר כי "הפסילה מעידה על כשל מוסרי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שר הביטחון ליברמן שוב מנצל את תפקידו". פעילות בעמותה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, היו מי שחיזקו את ידי שר הביטחון. ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר כי פעילות ההתנדבות היא "עיסוק מקומם ממש". לדבריו, "עצם העיסוק של חיילי צה"ל, שגויסו למען ביטחון ישראל, במשימות שאינן קשורות לביטחון הוא מיותר, אך כשמדובר במשימות 'התנדבות' למען מסתננים, בהתחשב בכך שמדובר בתופעה שהמדינה השקיעה משאבים ומאמצים רבים כדי להיאבק בה, מדובר בעיסוק מקומם ממש ועל כן אני מברך את שר הביטחון על שנעתר לפנייתי מלפני מספר חודשים והחליט לשים קץ לתופעה שהחליט מי שהחליט עליה בצה"ל באופן שגוי, תופעה המהווה יריקה בפרצופם של תושבי דרום תל אביב הנאנקים תחת עול ההסתננות הלא חוקית".

בשבוע שעבר קיבלה העמותה חיזוק מצד הנשיא ראובן ריבלין, שאף העניק לה ב-2015 את אות הנשיא למתנדב. "אין זה חטא ברמה החברתית של מדינת ישראל שחייליה יושיטו את ידם לחסרי ישע כמו ילדי פליטים, אשר הוריהם ייתכן מאוד שהפרו את החוק בישראל ונכנסו בצורה לא חוקית אליה מטעמים שונים ואחרים", אמר בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא. הוא הוסיף: "הילדים אינם אשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully