וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המדינה תשקיע השנה תקציב שיא במוסדות חרדיים

9.8.2016 / 17:00

מוסדות לאברכים ותלמידי ישיבות מעל גיל 18 יתוקצבו השנה בסכום חסר תקדים של מיליארד ו-119 מיליון שקלים. גם תלמידי תיכון יתוקצבו יותר מבשנים קודמות ובגזרת הצבא הוענקו 15 אלף פטורים. "לא ייתכן שהמדינה תקדם אי-שוויון במקום לצמצם אותו"

עריכה: ניר חן צילום: רוני כנפו

(ראיון עם הרב בצלאל כהן באולפן וואלה! NEWS על ביטול חובת לימודי ליבה בחלק מהמוסדות החרדיים, החודש)

המדינה צפויה להוציא השנה תקציב שיא עבור תקצוב מוסדות חינוך של חרדים מעל גיל 18, שעומד על כמיליארד ו-119 מיליון שקלים – כך עולה מנתונים שהעבירה היום (שלישי) המדינה לבג"ץ. מדובר בסכום חסר תקדים, בעיקר בהשוואה לשנים האחרונות; ב-2015 תמכה המדינה בכמיליארד ו-33 מיליון שקלים ובשנים 2013 ו-2014, תמכה בפחות ממיליארד.

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 העניקה המדינה 15,859 פטורים משירות צבאי לחרדים שהצהירו כי "תורתם אומנותם". מדובר בירידה משנת 2014 שבה הוענקו יותר מ-18 אלף פטורים.

תקצוב תלמידי תיכון במוסדות החרדיים עלה גם הוא, אך במעט. בשנת הלימודים תשע"ה תוקצב כל תלמיד תיכון חרדי ב-10,242 שקלים. בתשע"ו, עלה הסכום ל-10,608 שקלים.

עוד בנושא:
לא מלמדים ליבה, נקנסים - וממשיכים לקבל תקציבי ענק מהמדינה
"הבטחנו - וקיימנו": כך הצליחו החרדים למחוק את "מורשת לפיד"
לא צריך ליבה? לפי ה-OECD - החרדים נותרו מאחור בקריאה ובפתרון בעיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדברים עלו במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי ארגונים וגופים רבים, ובהם פורום שוויון בנטל, העוסק בשילוב המגזר החרדי במסגרת הצבאית. "מתגובת המדינה לעתירה שלנו, עולה כי אכן המאבק שלנו נשא פירות ויש שיפור דרמטי בשנים האחרונות בכמות החרדים המתגייסים לצבא. אך למדינה אין דרך ולזכותם הם גם לא מנסים להצדיק את המצב הנוכחי שבו אין יותר יעדי גיוס ברורים, ואין סנקציות כנגד המשך השתמטות", נמסר מפורום שוויון בנטל.

"אנחנו מעריכים כי בג"ץ לא יקבל את עמדת המדינה ויפסול חלקים בחוק, שהרי לא יתכן שהממשלה תקדם את אי השוויון, במקום ולנסות ולצמצם אותו. נזכיר לכולם כי שר הביטחון הנוכחי ליברמן, היה מגדולי התומכים בשוויון בנטל בכל תפקידיו ואנחנו מצפים שכעת, כאשר הסמכויות בידיו, הוא יפעל למצב שבו כל בן 18 בישראל מתגייס לשירות צבאי או אזרחי".

גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
"מצפים שליברמן ידאג שכל בן 18 יתגייס לשירות צבאי או אזרחי"/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully