וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצה אתיופית": מודעת הדרושים שעוררה סערה בקרב בני העדה

10.8.2016 / 10:30

חברת ההשמה ל.מ. פרסמה משרת סידור בגדים במחסן בקיסריה, שאחת מדרישותיה היא שהעובדת לא תהיה יוצאת אתיופיה. "אנחנו עבדים לא רצויים", כתבו בני העדה ברשת. בחברה הבהירו: "זו טעות אנוש שהודלפה"

מודעת דרושים – מפלה נגד האוכלוסייה האתיופית. פייסבוק, צילום מסך
אין משרת אם, רכב חובה, לא אתיופית. המודעה שהופצה/צילום מסך, פייסבוק

חברת ההשמה ל.מ. פרסמה אתמול (שלישי) מודעת דרושים לנשים בחברת האופנה "אקספוז" שבקיסריה, ובה הבהרה חריגה למילוי התפקיד: "לא רוצה אתיופית". מלבד זאת, נכתב כי העבודה – סידור בגדים במחסן – היא מ-07:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים, כלי רכב הוגדר "חובה" למשרה, והשכר עומד על המינימום - 25 שקלים לשעה.

המודעה, שהגיעה לרשתות החברתיות והופצה בהן במהירות, הביאה עמה תגובות נזעמות. "אם הייתם יודעים, גם בגדים סידרנו", כתבה אחת הגולשות, שמוצאה אתיופי. "אנחנו עבדים לא רצויים", כתב גולש נוסף. "עוד פעם? זה אמיתי?".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: בניית מעון ראש הממשלה ומשרדו תוקפא עד לשנת 2020
"בדיחה גרועה": סערה סביב הרמיזה של טראמפ להתנקשות בקלינטון
יש עתיד מכרסמת במעמדן של המחנה הציוני ומרצ כסיעות החברתיות ביותר

ב"אקספוז" פועלים במישור המשפטי נגד הפרסום

רויטל לביא, מהנהלת חברת "אקספוז", הסבירה בשיחה עם וואלה! NEWS כי בחברה כלל לא היו מודעים לפרסום המודעה, וכי חברת ההשמה עשתה זאת על דעת עצמה. "זה לא משהו שפורסם על ידינו ובטח שלא מקובל בערכים שלנו. זה בכלל לא משקף את הדעה שלנו", אמרה. "אנחנו, כמובן, פועלים בדרכים שלנו עם עורכי הדין שלנו כדי להסיר את המודעות מהמקומות שבהם הן כן פורסמו".

ממחלקת הפרסום בחברת ההשמה ל.מ נמסר כי מדובר ב"טעות אנוש". "ברגע שגילינו את זה, זה ירד. זה לא משהו שהיה לפרסום, זה הודלף איכשהו החוצה. זה היה אמור להישאר בחברה ולהיות מטופל בתוך החברה", אמרה. "זה לא משהו שאנחנו דוגלים בו. מדובר כנראה בטעות אנוש. אנחנו לא תומכים באמירות גזעניות, אנחנו דוגלים בגיוס לכל העדות וכל המגזרים. אנחנו מתייחסים לזה בכובד ראש".

מנהל המטה למאבק בגזענות: שוקלים תביעה אזרחית

עו"ד נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, מסר כי "יותר ויותר קורה שמעסיקים בישראל מרשים לעצמם 'לא לרצות'. לא לרצות אתיופיות, לא לרצות ערבים, לא לרצות רוסים ועוד. הבוטות של המודעה קשה לתפיסה, אבל בפועל היא לא שונה מהדרישה של 'אחרי צבא' - מאחורי שתיהן עומדת אותה הגזענות של המעסיקים. הגזענות הזו מתפתחת בחסות שתיקה כמעט מוחלטת של קברניטי המדינה נוכח המקרים ההולכים ומתרבים של אפליה בעבודה, בבריכה ובמקומות רבים נוספים. הגיע הזמן שהביקורת על מקרי הגזענות לא תבוא רק מארגוני החברה האזרחית, אלא מהממשלה.

לפי עות'מאן, "חלק מההמלצות החשובות בדוח פלמור חייבות יישום מיידי ולא לדורות הבאים. המטה מברר את הנושא מול החברה ושוקל עם ארגונים החברים במטה - ארגון טבקה הפועל למען יוצאי אתיופיה וארגונים נוספים, תביעה אזרחית לפיצוי הנפגעות מהמודעה ומהאופן שבו פעלה החברה."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) פנה בעקבות הכתבה למנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור. "לא יתכן שבני העדה האתיופית יהיו לשק החבטות לגזענים שפלים. לא במדינת ישראל ולא במשמרת שלנו. אם אין חקיקה שיכולה למנוע גזענות שכזו, זו תעודת עניות למדינת ישראל וחובתנו להביא לחקיקה כזו", כתב בר-לב.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני), יו"ר השדולה למיגור הגזענות, מסרה בתגובה: "מזעזע לראות שתופעות כאלה עדייו מתרחשות בישראל של ימינו. הגזענות היא מן הרעות החולות של החברה שלנו ואסור לקבל מקרים כאלה באדישות. מדובר באפליה בוטה וחמורה אשר אין לה מקום בחברה מתוקנת. עלינו לגנות ולהוקיע כל תופעה מסוג זה ולהלחם נגד כל אפליה על רקע צבע עור, עדה, דת, מגדר או נטייה מינית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully