וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: הדיקטטור ייקבר בחלקת גדולי האומה – האזרחים מוחים

14.8.2016 / 17:49

מאות אזרחים, בהם קורבנות המשטר הצבאי ששלט במדינה במשך שני עשורים, יצאו להפגנה נגד כוונת הנשיא לערוך טקס הלוויה ממלכתי לשליט פרדיננד מרקוס. "הוא לא גיבור", קראו המפגינים. "איך נוכל להמשיך הלאה ללא צדק?"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מאות אזרחים, בהם קורבנות המשטר הצבאי בפיליפינים, צעדו היום (ראשון) בבירה מנילה, במחאה נגד טקס ההלוויה הממלכתי המתוכנן לשליט הצבאי לשעבר, פרדיננד מרקוס. נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הכריז כי מרקוס, ששלט במדינה כדיקטטור במשך כשני עשורים, ייטמן בבית הקברות לגדולי האומה, כפי שהבטיח במהלך מערכת הבחירות לנשיאות.

מתנגדי ההחלטה נאספו בפארק ריזל, הניפו שלטים וקראו: "מרקוס הוא לא גיבור". אווה מריה סיאטלה, אחת מהמפגינים, הסבירה: "נוכל לעבור את זה רק אם יהיה צדק, ואם מקורביו של מרקוס יבינו שהם באמת ביצעו מעשים חמורים בזמנם".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא הפיליפינים על שגריר ארה"ב: הומו בן זונה שהתערב בבחירות
מצעד הבושה של "המעניש": המאבק בסמים מגיע לבכירים הפיליפינים
אחרי 150 אלף הרוגים: הפיליפינים הכריזה הפסקת אש עם הקומוניסטים

הפגנה נגד קבורתו של השליט הצבאי פרדיננד מרקוס, מנילה, הפיליפינים, 14 באוגוסט 2016. רויטרס
"זה צריך להעניק השראה לדורות הצעירים". המפגינים במנילה, היום/רויטרס

"איך נוכל להמשיך הלאה ללא צדק?", הוסיפה אידה סנטוס, שנאסרה במהלך השלטון הצבאי. "יש לי חברים שעדיין נעדרים או שנהרגו, נשים שנאנסו, אחרים שהושתקו ולא זכו לצדק. להמשיך הלאה? לא. זה קשה להמשיך הלאה".

רוחו מלארי, מדריך סיורים במוזיאון לזכר קורבנות המשטר הצבאי, סיפר כי בשנים האחרונות יש פחות ופחות מבקרים. לדבריו, באווירה כזו, הלוויה ממלכתית מפוארת עלולה להעביר מסר בעייתי לצעירים. "זה חלק מההיסטוריה שאסור לנו לשכוח", הסביר. "המשטר הצבאי היה אחד מהזמנים העצובים ביותר בפיליפינים, אבל אנשים היו אז מאוחדים, כשנאבקו יחד נגד השלטון. זה צריך להעניק השראה לדורות הצעירים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אימלדה מרקוס, אלמנתו של השליט הצבאי של הפיליפינים פרדיננד מרקוס, 15 במאי 2016. AP
צברו הון של עשרה מיליון שקלים. אלמנתו של מרקוס, אימלדה, במהלך קמפיין הבחירות השנה/AP

מרקוס עמד בראש מיליציה במהלך מלחמת העולם השנייה, כשהפיליפינים הייתה תחת שלטון יפני. במהלך שלטונו בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת, משפחתו ומקורביו צברו הון של כעשרה מיליארד דולרים. הפרות רבות וגסות של זכויות אדם, כולל הוצאתם להורג של יריבים פוליטיים, מיוחסות לו, אולם אלמנתו אימלדה הכחישה את כל הטענות.

הוא נבחר לראשונה לנשיאות בבחירות דמוקרטיות בשנת 1965, ונבחר בשנית ארבע שנים לאחר מכן. כשנה לפני תום כהונתו השנייה, הוא הכריז על יישום המשטר הצבאי. מרקוס הודח במרד בשנת 1986 ונמלט להוואי, שם מת כשלוש שנים לאחר מכן. שיירי גופתו הושבו לפיליפינים בתחילת שנות ה-90, ונשמרו באתר זיכרון שהקימה משפחתו.

הפגנה נגד קבורתו של השליט הצבאי פרדיננד מרקוס, מנילה, הפיליפינים, 14 באוגוסט 2016. רויטרס
המפגינים במנילה, היום/רויטרס
הפגנה נגד קבורתו של השליט הצבאי פרדיננד מרקוס, מנילה, הפיליפינים, 14 באוגוסט 2016. רויטרס
המפגינים במנילה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully