וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות סביב הסגרת גולן: ביידן יגיע לביקור בטורקיה

ראש ממשלת טורקיה הודיע כי סגן נשיא ארה"ב אישר את הגעתו בסוף החודש, ככל הנראה יחד עם שר החוץ קרי. לדבריו, חל שיפור ביחס האמריקני לבקשה להסגיר את איש הדת המואשם בתכנון ניסיון ההפיכה, פתהוללה גולן

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידיאו: נאומו של ארדואן בעצרת תמיכה בו באיסטנבול)

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יגיע לביקור בטורקיה ב-24 באוגוסט – כך הודיע היום (שבת) ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, בשיחה עם כלי תקשורת במדינה, והבית הלבן אישר את הדברים. ככל הנראה, ביידן יגיע לביקור בליווי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי.

בשיחה עם העיתונאים הבהיר יילדרים כי היחס של ארצות הברית לבקשת ההסגרה הטורקית של איש הדת פתהוללה גולן השתפר. גולן, המואשם בתכנון ניסיון ההפיכה הכושל בחודש שעבר, נמצא בפנסילבניה שבארצות הברית. טורקיה ביקשה כבר כמה פעמים מארצות הברית שתסגירו? לידיה, והנושא השנוי במחלוקת עורר לא אחת חיכוכים בין המדינות במהלך החודש האחרון.

"טורקיה לא תוכל להתפשר בעניין של הסגרת גולן", אמר יילדרים לעיתונאים והוסיף: "הנושא העיקרי שישפר את היחסים שלנו עם ארצות הברית הוא הסגרת גולן, וזהו נושא שאינו פתוח למשא ומתן".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
למרות החנינה מנשיא צרפת: אישה שרצחה את בעלה המתעלל לא תשוחרר
יום הולדת ושיא גינס: קובה חוגגת 90 שנה לפידל קסטרו
ארה"ב: בוטלה הרשעת נאשם שתועד בסדרה "לעשות רוצח"

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ב-2015. AP
יגיעו יחד. סגן נשיא ארה"ב ביידן ושר החוץ האמריקני קרי/AP

בחודש האחרון רמזו כמה גורמים טורקיים כי ארצות הברית קשרה קשר לניסיון ההפיכה ולכן לא מסגירה את גולן. מנגד, גורמים אמריקניים האשימו כי הטיהורים של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מסכנות את הדמוקרטיה. בשבוע שעבר התייחס שר המשפטים של טורקיה, בקיר בוזדג, למתיחות בין המדינות לנוכח אי הסגרתו של גולן. לדבריו, אם ארצות הברית לא תסגיר לידי טורקיה את גולן, היא מסתכנת ב"הקרבת היחסים לטובת טרוריסט". הוא הוסיף כי 16 אלף איש נעצרו בחשד למעורבות במרד נגד הנשיא בעוד 6,000 אחרים עדיין נמצאים בחקירה.

לדבריו של ילדרים, 81,494 בני אדם – בהם שופטים, חיילים, מורים ועובדי מדינה, הושעו או פוטרו מאז ניסיון ההפיכה בשל החשד למעורבותם באירועים. זאת, במסגרת הטיהורים של הנשיא ארדואן, שמטרתם להרחיק מעמדות מפתח אנשים שעלולים לקשור קשר לניסיון הפיכה נוסף.

ראש ממשלת טורקיה בינלאי יילדרים ורמטכ"ל צבא טורקיה חולוסי אקאר מחוץ לפרלמנט באנקרה, 16 ביולי 2016. AP
81,494 בני אדם הושעו או פוטרו מאז ניסיון ההפיכה. יילדרים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully