וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בוטלה הרשעת נאשם שתועד בסדרה "לעשות רוצח"

ברנדן דסי, אחיינו של נאשם ברצח, סטיבן אייברי, שבסיפורו מתמקדת הסדרה מרשת "נטפליקס", נידון למאסר עולם כשהיה בן 16 בגין סיוע לדודו. עתה, התקבל הערעור שהגיש דסי, שבו נטען כי חקירתו הייתה לא חוקית

יח"צ - חד פעמי

(בווידיאו: הקדימון של הסדרה התיעודית "לעשות רוצח")

בית המשפט במילווקי שבוויסקונסין הורה אתמול (שישי) לשחרר את ברנדן דסי, צעיר בן 26 שהורשע בסיוע לדודו, סטיבן אייברי שאנס, רצח והתעלל בגופה של הצלמת בת ה-25 תרזה הולבק ב-2005. הפרשה זכתה לחשיפה עקב סדרה התיעודית "לעשות רוצח" שצולמה על אודותיה, ואשר ליוותה את אייברי ואת השתלשלות האירועים.

הרצח של הולבק אירע בשנת 2005, עת היה דסי בן 16 בלבד. הולבק הגיעה לביתו של אייברי כדי לצלם את רכבו למגזין. באותו היום היא נעלמה ולאחר זמן קצר גופתה נמצאה עם סימני התעללות קשים. אייברי ודסי נעצרו בחשד למעורבות בפרשה. דסי בן ה-16 הודה במיוחס לו והואשם ברצח מדרגה ראשונה, התעללות בגופה ובתקיפה מינית מדרגה שנייה. הוא נידון למאסר עולם. גם דודו, אייברי, נידון לעונש זהה אך הורשע במשפט נפרד.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
חדשות רעות לטראמפ: קלינטון מובילה בארבע מדינות מתנדנדות
בהלה באיטליה: אזרח תוניסיה חשוד שתכנן פיגוע טרור במגדל פיזה
קאן אסרה על "בורקיני" למוסלמיות: חשש "להפרת הסדר הציבורי"

ברנדן דסי משתתף הסדרה "לעשות רוצח" שהואשם ברצח ואונס. AP
"חשב שאם יספר לחוקרים מה שהם רוצים לשמוע, הוא ישוב לבית הספר". דסי/AP

עשר שנים לאחר שנכלא דסי הפך אתמול בית המשפט את ההחלטה בעניינו והורה לשחררו תוך 90 ימים. זאת, לאחר שהתקבלה טענת עורכי דינו כי חקירתו הייתה שלא כדין והפרה את זכויותיו החוקתיות ואת התיקון החמישי לחוקת ארצות הברית שמבטיח את הזכות להליך הוגן.

עורכי הדין טענו כי ההודאה הוצאה מדסי בכוח, שהוא היה קטין בעת החקירה, שנחקר ללא נוכחות מבוגר מטעמו וכן קיבל הבטחות שווא מטעם החוקרים. "הוא חשב שאם הוא יספר לחוקרים מה שהם רוצים לשמוע, הוא יזכה לשוב לבית הספר", אמרה אחת מעורכות הדין של דסי, לורה נירידר, "הוא ילד בן 16. ראינו שדחפו אותו בכוח לתת הודאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטיבן אייברי עם הוריו לאחר ששוחרר מפרשת האונס הראשונה שבה הואשם לשווא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבטחות שווא חוזרות ונשנות, שנלקחו בחשבון יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים – גילו של דסו, מוגבלות שכלית והיעדר מבוגר תומך בחייו, הובילו להודאה שלא מרצון", קבע השופט ויליאם דופין. הוא הוסיף: "בית המשפט לא הגיע להחלטה הזו בקלות". לפי שעה, משרד המשפטים במדינה טרם הגיב להחלטת בית המשפט, אולם הוא צפוי להגיש ערעור.

המקרה של השניים הסעיר את ארצות הברית בעיקר לאחר שידורה של סדרת הדרמה המשפטית ברשת נטפליקס. הסדרה החלה עם סיפורו של אייברי, שהואשם ב-1985 באונס ונידון ל-18 שנות מאסר. בדיקת DNA ניקתה אותו מאשמה ואייברי יצא מהכלא. אלא שהאידיליה נמשכה שנה אחת בלבד. בעודו מכין תביעת ענק בסך 36 מיליון דולר עקב עוגמת הנפש, אירע המקרה של הצלמת הולבק שהחזיר אותו אל מאחורי סורג ובריח. עתה, בעקבות ביטול ההרשעה של האחיין דסי, מתכננות יוצרות הסדרה "לעשות רוצח", מוירה דמוס ולורה ריקרדי, ליצור פרקים נוספים. "כמו שעשינו בעשר השנים האחרונות, נמשיך לתעד את הסיפור לכל מקום שאליו הוא יתפתח", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully