וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החנינה מנשיא צרפת: אישה שרצחה את בעלה המתעלל לא תשוחרר

בתחילת השנה, בעקבות מאות אלפי בני אדם שחתמו על עצומה לשחרור האישה מהכלא, העניק לה פרנסואה הולנד חנינה. כעת בית המשפט סירב לשחררה בגלל הסיקור התקשורתי ובשל סלידתו ממוסד החנינות הנשיאותיות

ברק אובמה ופרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 24 בנובמבר 2015. רויטרס
העניק חנינה, אך בית המשפט הפך את ההחלטה. נשיא צרפת פרנסואה הולנד/רויטרס

צרפת סוערת בעקבות סירובו של בית משפט לשחרר ממאסר אישה שרצחה את בעלה המתעלל, למרות שנשיא צרפת פרנסואה הולנד העניק לה חנינה כבר בתחילת השנה. האישה, ז'קלין סובאז', רצחה את בעלה ביריות לפני כארבע שנים, לאחר שבנם של השניים שם קץ לחייו.

במהלך הדיונים טענה סובאז' כי במשך שנים ארוכות נהג בעלה, נורברט מארוט, לשתות לשוכרה ולהתעלל בה ובילדיה. היא ציינה כי הוא היה אלים כלפיה וכלפי ילדיה ואף נהג לאנוס אותה ואת בנותיה. למרות המצב הקשה בו היתה והרקע לרצח, לפני ארבע שנים גזר בית המשפט על סובאז' עשר שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: בוטלה הרשעת נאשם שתועד בסדרה "לעשות רוצח"
חדשות רעות לטראמפ: קלינטון מובילה בארבע מדינות מתנדנדות
ילד טוב ירושלים: על היום המרגש והאופי המיוחד של אורי ששון

אילוסטרציה אישה אזוקה. ShutterStock
למרות התמיכה הציבורית, ואולי בגללה, סובאז' תישאר בכלא/ShutterStock

בתחילת השנה החליט נשיא צרפת פרנסואה הולנד להעניק לסובאז' חנינה, זאת לאחר שמאות אלפי בני אדם חתמו על עצומות שונות הקוראות לשחרורה של מי שהפכה לסמל של קורבנות האלימות במשפחה בצרפת. כעת, כשמונה חודשים אחר כך, החליט בית המשפט בעיירה מלאן הסמוכה לפריז שלא לשחרר את סובאז' למרות החנינה הנשיאותית.

עורכות דינה של סובאז', ג'נין בונגינטה ונטלי תומאסיני, אמרו לאחר החלטת בית המשפט כי הן "הלם" מהפסיקה שהפכה את חנינת הנשיא על פיה. לדבריהן, ייתכן כי הסיקור התקשורתי הנרחב של המשפט וחנינת הנשיא היו בעוכריה של מרשתן. השתיים טענו כי מערכת המשפט לא רואה בעין יפה את מוסד חנינות הנשיא וכי "ישנה תרעומת רבה בעולם המשפט הצרפתי בכל הנוגע לחנינה נשיאותית".

לדברי עורכות הדין, בית המשפט התייחס בהחלטתו שלא לשחרר את סובאז' לביתה לסיקור התקשורתי הסוער סביב הפרשה וטען כי קיים חשש שאם תשוחרר, הציבור לא יראה בסובאז' עבריינית אלא קורבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully