וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 2,000 אזרחים נשבו על ידי דאעש בצפון המדינה - ושוחררו

הארגון הסורי לזכויות האדם דיווח כי לוחמי הארגון שנותרו בעיר מנבג', שנכבשה במלואה בידי כוחות הנתמכים בידי ארה"ב, נמלטו ולקחו עמם את האזרחים "בתור מגנים אנושיים". שעות לאחר מכן הם שוחררו

צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לקח היום (שישי) בשבי 2,000 אזרחים בעת שנסוג מהעיר מנבג' שבצפון סוריה, שנכבשה במלואה בידי ארגון המורדים "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" הנתמכים בידי ארצות הברית – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם. זאת, על מנת להשתמש בהם כ"מגנים אנושיים", כך שלא ייפגעו בזמן הימלטותם לעיירה ג'ראבלוס שעדיין נמצאת בידי הארגון. כעבור כמה שעות האזרחים שוחררו על ידי המורדים.

"בעת שנסוגו מאזור מנבג', לוחמי דאעש חטפו 2,000 אזרחים משכונת א-סירב", אמר שרפן דרוויש, דובר המועצה הצבאית של מנבג', אחד הפלגים המרכיבים את "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים". "הם משתמשים באזרחים אלה כמגנים אנושיים בזמן שהם נסוגים לג'ראבלוס, וכך הם מונעים מאתנו לפגוע בהם", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח של הקונגרס: "הצבא עיוות הערכות על ההתקדמות במאבק בדאעש"
כך הפך האח הקטן של דאעש לארגון המורדים החזק ביותר בסוריה
טורקיה מציעה לרוסיה לתקוף יחד את דאעש בסוריה: "אויב משותף"

מורדים מקואליציית הכוחות הסוריים הדמוקרטיים ליד העיר מנבג', סוריה, 22 ביוני 2016. רויטרס
כבשו את מנבג' במלואה. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בעיר/רויטרס

לפי הדיווח של הארגון הסורי לזכויות האדם, החטופים הושמו במאות כלי רכב שעשו את דרכם לג'ראבולוס. דרוויש ציין כי "2,500 אזרחים אחרים שנשבו בידי הארגון ניצלו על ידי הכוחות". הוא הוסיף כי הכוחות סורקים את שכונת א-סירב כדי לוודא שאין עוד לוחמי דאעש באזור. כעבור כחצי יממה הצליחו המורדים לשחרר את כל האזרחים שנשבו.

המתקפה על מנבג' החלה ב-31 במאי ונעשתה בסיוע של מתקפות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש, בהובלת ארצות הברית. לאחר שלושה שבועות הצליחו הכוחות להיכנס לעיר, אך המתקפה שלהם נבלמה על ידי דאעש, שהשתמש במחבלים מתאבדים ובמכוניות ממולכדות.

בשבוע שעבר הצליחו הכוחות לכבוש 90% מהעיר, והיום היא נמצאת כולה בידיהם. מדובר בעיר אסטרטגית, שכן היא נמצאת על נתיב האספקה של דאעש מהגבול הטורקי למעוזו העיקרי, העיר א-רקה.

(עדכון ראשון 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully