וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח של הקונגרס: "הצבא עיוות הערכות על ההתקדמות במאבק בדאעש"

11.8.2016 / 17:56

ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים האמריקנים קבעה כי גורמים בצבא הגזימו בדיווחים על הצלחת המלחמה בארגון ושינו את הדוחות המודיעניים. "זה בלתי-מתקבל על הדעת"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

דוח של הקונגרס האמריקני שפורסם היום (חמישי) קובע כי ההערכות של הצבא לגבי ההתקדמות במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ב-2015 וב-2014 היו חיוביות מדי – זאת בהשוואה להתפתחויות על הקרקע ולהערכות מודיעיניות אחרות.

הדוח חובר על ידי צוות מיוחד שהוקם על ידי ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים ושל תת-ועדות המודיעין וההגנה. הוא מצא "חוסר שביעות רבה" בקרב אנליסטים בפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני שחשו כי הממונים עליהם עיוותו את מסקנותיהם. "מה שקרה זה בלתי-מתקבל על הדעת", אמר חבר בית הנבחרים קן קלברט הרפובליקני, שהיה חבר בצוות המשימה. "הלוחמים שלנו סובלים כשניתוח שגוי מוצג למקבלי ההחלטות. עלינו להמשיך במאמצנו עד שנתקן זאת".

פטריק אוונס, דובר מטעם הפנטגון, אמר כי משרד ההגנה פתח בחקירה נפרדת של הנושא והוסיף כי לא יינקט שום צעד שיכול להשפיע על עבודת המפקח הכללי. עם זאת, הוא אמר כי באופן כללי קהיליית המודיעין מספקת מגוון נרחב של הערכות. "המומחים לעתים לא מסכימים על הפירוש של מידע מסובך וקהיליית המודיעין ומשרד ההגנה מברכים על דיאלוג בריא בנושאים החיוניים הללו".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: "אובמה ייסד את דאעש, קלינטון מייסדת שותפה"
"רבע מהארגון חוסל": 300 לוחמי דאעש נהרגו במבצע אמריקני באפגניסטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בחצי האי סיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully