וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט דוד רוזן מונה לנציב הביקורת על הפרקליטות

12.8.2016 / 9:05

רוזן, שופט בית המשפט המחוזי תל אביב שגזר על רה"מ לשעבר אולמרט 6 שנות מאסר, יחליף את השופטת בדימוס הילה גרסטל, שהתפטרה מתפקידה באפריל על רקע אי פרסום דוח שכתבה על הפרקליטות. שרת המשפטים שקד: "עמדותיו יזכו למשקל ציבורי רב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(שקד: "הצטערתי לשמוע על התפטרותה של גרסטל", אפריל)

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום (שישי) על מינויו של השופט דוד רוזן לנציב הביקורת על הפרקליטות. ההחלטה קיבלה את אישורו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ונעשתה בתום התייעצות עם נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, כנדרש על פי החוק שאושר בכנסת בשבוע שעבר.

התפקיד לא היה מאויש מאז אפריל השנה. נציבת הביקורת, השופטת בדימוס הילה גרסטל, התפטרה על רקע אי פרסום דוח שכתבה על התנהלות הפרקליטות.

לקריאה נוספת:
המועמד הבולט לנציב הביקורת על הפרקליטות: השופט במשפט הולילנד
אושר חוק נציבות הביקורת על הפרקליטות: "אין איש מעל החוק"
יום אחרי שמונה לנציב הביקורת על התביעה, חשף: בנה של אשתי - פרקליט

גזר דין של אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. יותם רונן
נציב הביקורת על הפרקליטות. השופט דוד רוזן/יותם רונן

שקד אמרה כי היא גאה במינוי החדש והביעה אמון ברוזן. "עובדי פרקליטות המדינה עושים עבודה קשה למען המדינה ולמען הוצאת הצדק לאור. עם זאת, אין גוף שאינו זקוק לביקורת בונה שתשדרג את עבודתו עוד יותר. עמדותיו של השופט רוזן יזכו למשקל ציבורי רב וייהנו מאמון הן של הציבור הרחב והן של הפרקליטות והמשטרה. אני מודה לנציבה הקודמת, הילה גרסטל, שפעלה מתוך מקצועיות ומסירות, ואני מאחלת לשופט רוזן הצלחה רבה בעבודתו".

רוזן, בן 66, הוא שופט בית המשפט המחוזי תל אביב משנת 2004. טרם מינוי זה כיהן כשופט בבית משפט השלום תל אביב במשך עשר שנים. קודם לכן שימש פרקליט מחוז מרכז בצה"ל, סנגור צבאי ראשי וראש המחלקה המשפטית בנציבות קבילות חיילים. רוזן הוא בוגר תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב ובוגר תואר בכלכלה וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה העברית.


רוזן ישב כדן יחיד במשפט הולילנד שהתנהל בבית המשפט המחוזי, וגזר על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שש שנים מאחורי סורג ובריח. רוזן, שאף היה מועמד לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב אולם לא נבחר בסופו של דבר, ספג לא מעט ביקורת על הלשון שבה השתמש בהכרעת הדין. בנוסף, בית המשפט העליון, שזיכה את אולמרט מאחת ההרשעות וקיצר משמעותית את תקופת המאסר שנגזרה עליו, שש שנים. מתח ביקורת מסוימת על השופט.

עם זאת, רוזן הפך בקרב גופים מסוימים לדמות שמזוהה עם המלחמה בשחיתות ללא מורא וללא חת. התנהלותו על כס השיפוט נתפסת כשונה בנוף הציבורי כיוון שהוא משמש מעין "שופט חוקר" - הוא מתערב, שואל שאלות ומנסה לרדת בעצמו לחקר העניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully