וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי שמונה לנציב הביקורת על התביעה, חשף: בנה של אשתי - פרקליט

27.7.2016 / 12:06

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב הודיע לוועדת האיתור כי בנה של רעייתו הטרייה משמש פרקליט במחוז חיפה. בעקבות הודעתו ביקשה שרת המשפטים מיו"ר ועדת האיתור להביא את הנושא לבחינה נוספת בוועדה

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(השרה שקד על התפטרות גרסטל: "אישה אמיצה", לפני שלושה חודשים)

יום לאחר שמונה לנציב הביקורת על מערך התביעה הודיע הבוקר (רביעי) לוועדת האיתור השופט ישעיהו שנלר כי בנה של רעייתו הטרייה משמש פרקליט במחוז חיפה. בעקבות הודעתו ביקשה שרת המשפטים מיו"ר ועדת האיתור, אמי פלמור, להביא את הנושא לדיון בוועדה.

אתמול קיבלה שרת המשפטים את המלצתה של ועדת האיתור למשרת נציב הביקורת על מערך התביעה, והחליטה למנות לתפקיד את השופט שנלר, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, שנישא רק לפני שבוע.

"אתגר לא פשוט מונח לפתחו של שנלר - מתן ביקורת ללא מורא, תוך כדי יחס של כבוד הדדי והבנה של העבודה הקשה המונחת על כתפי הפרקליטות ויתר מייצגי המדינה בערכאות, שעושה עבודה חשובה מאוד במדינת ישראל", אמרה שקד עם מינויו.

לקריאה נוספת:
בצל מאבק הפרקליטים: נציבת הביקורת על הפרקליטות התפטרה
דוח נציבות הביקורת: הפרקליטות לא עומדת במועד הגשת כתב ההגנה
דוח על הפרקליטות: שנה בממוצע לסגירת תיק נגד חשודים

שרת המשפטים אילת שקד, כנס לציון 20 שנה לסניגוריה הציבורית. תל אביב 7 ביוני 2016. יותם רונן
הורתה לבדוק את הנושא בוועדת האיתור. שקד/יותם רונן

בחודש אפריל הודיעה נציבת הביקורת על התביעה, השופטת בדימוס הילה גרסטל, כי היא מתפטרת מתפקידה. הרקע לפרישתה הוא דוח ביקורת על התנהלות הפרקליטות שכתבה ופרסומו נמנע. גרסטל ביקשה להיות מיוצגת על ידי עו"ד פרטי-חיצוני בעתירה שהגישו הפרקליטים נגד הדוח. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סירב לבקשתה וניסה לייצר חזית אחידה בין הנציבות ליועץ המשפטי ולשרת המשפטים איילת שקד והצהיר כי בדוח יוכנסו שינויים. גרסטל התנגדה בטענה שמדובר בעמדות שונות ועמדה על זכותה להשמיע את קולה.

בעקבות כך, ביקשה גרסטל להתפטר מתפקידה עוד קודם לכן, אולם השרה שקד ניסתה להשאירה בתפקידה. גם החלטת בית הדין לעבודה כי נכון לשלב זה לא יפורסמו ביקורות מערכתיות נוספות על הפרקליטות אלא על גופי התביעה האחרים בשנה הקרובה - מתווה שלו הסכימה השרה - היווה זרז נוסף להתפטרותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully