וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשתו של פולארד נדחתה: לא תהיה הקלה על תנאי שחרורו מהכלא

11.8.2016 / 23:44

בית משפט בארה"ב סירב לעתירתו של המרגל הישראלי להקל על חלק מההגבלות שהוטלו עליו עם שחרורו. מאז יצא לחופשי בשנה שעברה הרשויות מנהלות אחריו מעקב צמוד

בווידאו: ביהמ"ש הורה לבחון את תנאי השחרור הנוקשים של פולארד/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המרגל הישראלי ג'ונתן פולארדר הפסיד בערעורו על תנאי שחרורו מהכלא בארצות הברית - כך קבע הערב (חמישי) בית משפט במדינה. ההחלטה התקבלה על ידי השופטת קתרין פורסט בבית משפט במנהטן.

פולארד שוחרר מבית הסוהר בנובמבר אשתקד אחרי שריצה 30 שנות מאסר. ועדת השחרורים החליטה אז להציב אחריו מעקב צמוד באמצעות מכשיר GPS שמנטר את צעדיו בניו יורק, שם הוא מתגורר מאז יצא לחופשי. גם המחשב האישי שלו נתון לפיקוח הדוק.

לקריאה נוספת:
מכלא קטן לכלא גדול: איך שורדים בחוץ אחרי 30 שנה?
עוצר לילי ואיסור יציאה מאזור מגוריו: ההגבלות החדשות על פולארד
מהפלסטינים ועד איראן: כך שחררה ארה"ב את המרגל שהפך לקלף מיקוח

ג'ונתן פולארד מגיע לבית המשפט המחוזי במנהטן, ניו יורק. 14 בדצמבר 2015. רויטרס
לא יזכה להקלות בתנאיו. פולארד, דצמבר/רויטרס

בחודש יוני פורסם כי בכירים בקהיליית המודיעין האמריקנית אמרו לוועדת השחרורים כי פולארד עדיין מהווה סכנה לביטחון הלאומי של ארצות הברית. "אם לא יהיה תחת פיקוח, הוא עלול למסור סודות צבאיים", נכתב בדוח שפורסם ב"דיילי ביסט".

ג'ניפר האדסון, בכירה במנהל קהילת המודיעין הלאומית, מסרה בהצהרה כתובה כי "חלק מהמקורות והשיטות המודיעיניות שנחשפו בידי פולארד לא רק שנותרו חסויות, אלא עדיין משמשות את קהילת המודיעין כיום". הצהרתה של האדסון מסבירה מדוע בוושינגטון סבורים כי פולארד עדיין מהווה סכנה.

בין הדברים שיכול היה לדעת המרגל הישראלי, הם אילו מנהיגים גויסו בידי ארצות הברית כדי לשמש עבורה מרגלים. בהנחה שלחלקם יש עוד השפעה בישראל או במדינות אחרות במזרח התיכון, פולארד יכול לסכנם. "הדבר היחיד שאתה רוצה שיקרה הוא שידבר על מה שיש לו בראש", אמר גורם מודיעני אמריקני בכיר ל"דיילי ביסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully