וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין אמריקניים: "פולארד עדיין מסוכן לביטחון ארה"ב"

לפי ה"דיילי ביסט", בהצהרות שהגישו בכירי קהילת המודיעין הם נימקו מדוע יש צורך להמשיך ולעקוב אחרי המרגל הישראלי, שנתון לפיקוח צמוד מאז יצא מהכלא. "חלק מהשיטות שהוא חשף עדיין משמשות אותנו כיום"

בווידאו: ביהמ"ש הורה לבחון את תנאי השחרור הנוקשים של פולארד/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"ג'ונתן פולארד עדיין מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארצות הברית מאחר שאם לא יהיה תחת פיקוח, הוא עלול למסור סודות צבאיים" – כך מסרו בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית לוועדת השחרורים בארצות הברית בסדרת הצהרות שהעניקו ביום שישי. לפי דיווח של הדיילי ביסט, שפורסם אמש (שלישי), המרגל הישראלי ששוחרר מהכלא בשנה שעברה, ביקש שוושינגטון תפסיק לעקוב אחרי המחשב האישי שלו ועל פעילותו באינטרנט לצד ביטול הצורך בענידת מכשיר GPS שמנטר את צעדיו בניו יורק, שם הוא מתגורר מאז יצא לחופשי.

"חלק מהמקורות והשיטות המודיעיניות שנחשפו בידי פולארד לא רק שנותרו חסויות, אלא עדיין משמשות את קהילת המודיעין כיום", מסרה ג'ניפר האדסון, בכירה במנהל קהילת המודיעין הלאומית, בהצהרה כתובה. ראש קהילת המודיעין, ג'יימס קלאפר, כבר אמר בעבר שחלק מהמידע שהעביר איש הצי האמריקני לשעבר בשנות ה-80 עדיין חסוי ומסווג ברמת "סודי ביותר".

עוד בנושא
בית המשפט בארה"ב: לבחון את תנאי שחרורו הנוקשים של פולארד
עוצר לילי ואיסור יציאה מאזור מגוריו: ההגבלות החדשות על פולארד

ג'ונתן פולארד מגיע לבית המשפט המחוזי במנהטן, ניו יורק. 14 בדצמבר 2015. רויטרס
עדיין מהווה סכנה. פולארד, דצמבר/רויטרס

ואולם, הצהרתה של האדסון מסבירה מדוע בוושינגטון סבורים כי פולארד בן ה-61 עדיין מהווה סכנה. בין הדברים שיכול היה לדעת המרגל הישראלי, הם אילו מנהיגים גויסו בידי ארצות הברית כדי לשמש עבורה מרגלים. בהנחה שלחלקם יש עוד השפעה בישראל או במדינות אחרות במזרח התיכון, פולארד יכול לסכנם. "הדבר היחיד שאתה רוצה שיקרה הוא שידבר על מה שיש לו בראש", אמר גורם מודיעני אמריקני בכיר לדיילי ביסט.

בהצהרות האחרונות של הממשל האמריקני לוועדת השחרורים נאמר כי "היקף ומהות המידע המסווג שהוא מכר לישראלים היו הפגיעה החמורה ביותר בביטחון האמריקני עד היום" וכי הוא כולל "אלפי מסמכים סודיים ביותר שהועברו לסוכנים ישראלים, שאף איימו על יחסיה של ארצות הברית עם מדינות ערב". להגנתו טען פולארד כי הוא רק ניסה לעזור לישראל להגן על עצמה באמצעות מידע שאותו לא הייתה מוכנה ארצות הברית לחלוק עמה, אך דבריו נדחו בידי קהילת המודיעין. בין הסודות שחלק היה מדריך בין עשרה חלקים שתיאר כיצד הסוכנות לביטחון לאומי מיירטת תשדורות של הסובייטים כמו גם מפרטים טכניים של לווייני ריגול צבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully