וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בארה"ב: לבחון את תנאי שחרורו הנוקשים של פולארד

15.12.2015 / 0:40

בית המשפט במנהטן הורה לוועדת השחרורים הפדרלית לספק הצדקות נוספות להגבלות החמורות, הכוללות ענידת צמיד אלקטרוני ומעקב אחר מחשבו האישי. "אם ישנו מידע סודי שפולארד יכול לחשוף, אז התנאים הכרחיים, אך אם אין - יש להתאים תנאיו"

בווידאו: ביהמ"ש הורה לבחון את תנאי השחרור הנוקשים של פולארד/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שופטת בית המשפט המחוזי במנהטן, קטרין פורסט, הורתה אמש (שני) לוועדת השחרורים הפדרלית לספק הצדקות נוספות לתנאי השחרור הנוקשים של ג'ונתן פולארד. לטענתה, הוועדה הטילה את ההגבלות, שבהם ניטור מחשבו האישי וענידת צמיד אלקטרוני, על סמך בסיס שאינו מספק, והורתה לה להעריך מחדש אם היא מאמינה שפולארד עדין מחזיק המידע חסוי.

"אם ישנו מידע סודי שפולארד יכול לחשוף, אז התנאים המגבילים עשויים להיות הכרחיים", אמרה פורסט. "אך אם הוא אין, התנאים שלו צריכים להיות מותאמים לכך". פורסט ציינה כי החלטה לשלוח את התיק של פולארד לבחינה "הוא הצעד הראשון, ואני מקווה שזה הצעד הנכון".

עוד כתבות בנושא:
מכלא קטן לכלא גדול: איך שורדים בחוץ אחרי 30 שנה?
עוצר לילי ואיסור יציאה מאזור מגוריו: ההגבלות החדשות על פולארד
צמיד אלקטרוני ומעקב אחרי מחשבים: פולארד עתר נגד תנאי שחרורו

ג'ונתן פולארד מגיע לבית המשפט המחוזי במנהטן, ניו יורק. 14 בדצמבר 2015. רויטרס
פולארד מגיע לבית המשפט המחוזי במנהטן, היום/רויטרס

עורכי דינו של פולארד התעקשו כי מרשם לא מהווה יותר איום על ביטחונה של ארצות הברית, אך משרד המשפטים האמריקני טען כי התנאים הנוקשים "קשורים באופן הגיוני לתנאי הפשע של פולארד, כך שיבטיחו, בין היתר, כי הוא לא חושף מידע מסווג". עורכת הדין ממשרד המשפטים רבקה טיניו הדגישה כי "רוב המידע שנמצא בידי פולארד עדין נחשב מסווג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ונתן פולארד מגיע לבית המשפט המחוזי במנהטן, ניו יורק. 14 בדצמבר 2015. רויטרס
פולארד בכניסה לבית המשפט, היום/רויטרס

כחלק מתנאי שחרורו של פולארד, עליו להישאר בתוך גבולות ארצות הברית במשך חמש שנים. בנוסף, נקבע כי פולארד יענוד צמיד אלקטרוני בעל התקן GPS, שיעדכן על מיקומו בכל רגע נתון, ויופעל מעקב אחרי פעילותו במחשבים שברשותו או כאלו ששייכים למעסיקיו הפוטנציאליים. כמו כן, הוטל עליו עוצר בין השעות 19:00 בערב ועד 07:00 בבוקר והוגבלה תנועתו לאזור מגוריו בניו יורק.

השלטונות בארצות הברית מחייבים את פולארד לענות לכל טלפון בבית או דפיקה בדלת בשעות הערב והלילה, על מנת להוכיח את אכיפת התנאים. אם ייכשל באחד מהם הוא עלול פולארד לשוב לכלא.

(עדכון ראשון: 23:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully