וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל דאעש בקנדה צילם סרטון לפני שחוסל: "אויבות האסלאם ישלמו"

המשטרה במדינה מסרה כי בזכות סרטון שהתקבל מה-FBI, אותר במהרה ארון דרייבר, שתכנן לפי החשד לבצע פיגוע התאבדות בתוך 72 שעות. הוא פוצץ מטען מאולתר במונית בטרם נורה בידי המשטרה. "זה היה מרוץ נגד הזמן"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

האדם שחוסל הלילה בידי משטרת קנדה תכנן פיגוע התאבדות במדינה בתוך 72 שעות - כך מסרה אמש (חמישי) המשטרה. עוד נמסר כי הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) העבירה סרטון ובו נראה מי שזוהה כארון דרייבר מתכנן מתקפת טרור. הוא אותר במהירות במונית בעיירה סתרת'ורי שבמחוז אונטריו. סוכנות הידיעות "אעמאק" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) דיווחה כי דרייבר היה חייל בארגון, ונענה לקריאה לפגוע במדינות החברות בקואליציה נגד דאעש.

מייק קבנה, סגן מפקד משטרת קנדה, אמר כי ה-FBI הזהיר את הרשויות במדינה כי "אדם לא ידוע נמצא בבירור בשלבים אחרונים של תכנון פיגוע באמצעות מטעני נפץ מאולתרים". לדבריו, "זה היה מרוץ נגד הזמן. המהירות שבה התנהל המבצע הוא עדות לרמת שיתוף הפעולה הקיימת בין סוכנויות אכיפת החוק".

הוא ציין כי המידע כלל סרטון ובו נראה אדם במסכה מכריז כי מדינות המערב הן "אויבות האסלאם" ונשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית". "אתם תשלמו על כל מה שעשיתם לנו", נשמע מי שהוצג כדרייבר בסרטון שנחשף במסיבת עיתונאים שכינסה המשטרה.

לקריאה נוספת על דאעש
דוח של הקונגרס: "הצבא עיוות הערכות על ההתקדמות במאבק בדאעש"
טורקיה מציעה לרוסיה לתקוף יחד את דאעש בסוריה: "אויב משותף"

ארון דרייבר, אזרח קנדה שנשבע אמונים לדאעש, בסרטון שצילם לפני שחוסל בידי המשטרה. רויטרס
הוא נעצר בחודש יוני. ארון דרייבר בסרטון שהוצג הערב/רויטרס

המשטרה מסרה כי דרייבר פוצץ את המטען במושב האחורי של המונית שאספה אותו, מה שגרם לפציעתו לפני שנורה בידי השוטרים. גם הנהג נפגע. עוד נמסר כי הוא תכנן להפעיל מטען נוסף בטרם הוא נורה. לא ברור אם הוא נהרג מהקלעים או מרסיסי המטען.

לא ברור לאן התכוון דרייבר להגיע באמצעות המונית ואם הוא תכנן לנסוע למקום שבו רצה לבצע את הפיגוע. עוד אמרה המשטרה כי אין סיבה להאמין כי היו אנשים נוספים שסייעו לו. רמת איום הטרור בקנדה נותרה "בינונית", אותה רמה שבה היא נמצאת מאז 2014.

שירותי המודיעין הקנדיים נתקלו בדרייבר לראשונה באוקטובר 2014, אז הוא כתב בטוויטר שלו דברים בשבח דאעש כשהוא מזדהה בתור הארון עבד א-רחמן. הוא נעצר ביוני האחרון לאחר שהביע תמיכה בארגון ברשתות החברתיות והוטלו עליו מגבלות כמו גם מכשיר מעקב אלקטרוני, שהוסר מוקדם יותר השנה.

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully