וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: פעיל דאעש נהרג בפשיטה משטרתית על ביתו

ארון דרייבר נעצר בשנה האחרונה ושוחרר בתנאים מגבילים, כולל איסור על שימוש ברשתות חברתיות. הוא הבהיר כי לקנדים "אין ממה לפחד". עדת ראייה: "שמעתי פצצה, ממש נלחצתי. זאת עיירה קטנה ושקטה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ארון דרייבר, קנדי שנעצר בשנה האחרונה בחשד לתמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), נורה אמש (רביעי) למוות על ידי משטרת קנדה, לאחר שהתקבל "מידע אמין על איום טרוריסטי אפשרי". דרייבר, שמשתמש בכינוי הארון עבד א-רחמן, נהרג במהלך מבצע משטרתי בעיירה הקטנה סטרת'רוי שבה חי באונטריו, כ-225 קילומטרים מדרום-מערב לטורונטו.

בהודעה רשמית ממשטרת קנדה, נמסר כי "ננקטה פעולה על מנת להבטיח את ביטחון הציבור". קרובי משפחתו של דרייבר מסרו לעיתון "לונדון פרי פרס" כי הוא נורה לאחר שפוצץ מטען חבלה, שהביא לפציעתו ולפגיעה באדם נוסף. עם זאת, לא התקבל כל אישור רשמי לכך מהרשויות.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "אובמה ייסד את דאעש, קלינטון מייסדת שותפה"
דיווח בגרמניה: פעיל "המדינה האסלאמית" נעצר במערב המדינה
דקירת השוטרות בבלגיה: "התוקף פעל ממניעים טרוריסטיים"

פשיטה משטרתית נגד חשוד בתמיכה בדאעש, אונטריו, קנדה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
"ננקטה פעולה על מנת להבטיח את ביטחון הציבור". כוחות המשטרה בסטרת'רוי, אתמול/רויטרס

דרייבר שוחרר בחודש פברואר בתנאים מגבילים, הכוללים בין היתר איסור על שימוש ברשתות חברתיות או על קרשר עם גורמים המזוהים עם דאעש, והגבלות על חופש התנועה שלו. לאחר שחרורו, טען בריאיון לרשת CBC כי לקנדים אין ממש לפחד, והביא ביקורת על "הרדיפה הפוליטית" נגדו.

איירין לי, שהוריה מנהלים מכולת סמוך לביתו של דרייבר, סיפרה כי המבצע המשטרתי החל בשעה 16:00 (שעון מקומי), והשוטרים כיתרו את הבית. "שמעתי קול של פצצה, כמו 'בום'", סיפרה, "ממש נלחצתי. זאת עיירה קטנה ושקטה, פתאום שוטרים התחילו לצעוק, 'כולם להיכנס הביתה'".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פשיטה משטרתית נגד חשוד בתמיכה בדאעש, אונטריו, קנדה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
"פתאום שוטרים התחילו לצעוק". הפשיטה המשטרתית, אתמול/רויטרס

השר הקנדי לבטיחות הציבור, ראלף גודייל, מסר בהודעה רשמית כי הציבור "הוגן באופן הראוי" בעקבות האיום, והוסיף כי תדרך בנושא את ראש הממשלה ג'סטין טרודו. כמו כן, הוא הבהיר כי רמת הכוננות מפני טרור במדינה לא השתנתה. מהמשטרה נמסר כי המקרה עדיין נמצא בחקירה, וכי לא יימסרו פרטים בנושא לפי שעה.

בניגוד לשכנתה מדרום, ארצות הברית, קנדה לא התמודדה עם פיגועי טרור או מתקפות של "המדינה האסלאמית" בשנים האחרונות. בחודש מרץ האחרון מסר גודייל כי 60 חשודים שלחמו לצד דאעש בסוריה ובעיראק או ניסו להצטרף לארגון שבו למדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully