וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקירת השוטרות בבלגיה: "התוקף פעל ממניעים טרוריסטיים"

התביעה בבלגיה מסרה כי הדוקר שחוסל בתחנת המשטרה בשרלרואה, הוא אלג'יראי בן 33, שהיה מוכר לרשויות בשל עבירות פליליות בלבד. דאעש מסר כי "מבצע הפיגוע היה אחד מחיילי 'המדינה האסלאמית'"

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

האיש שתקף אתמול (שבת) במצ'טה שתי שוטרות בעיר שרלרואה שבבלגיה והביא לפציעתן הוא אלג'יראי בן 33, אשר "ככל הנראה פעל בהשראת מניעים טרוריסטיים" – כך נמסר היום בהצהרה שפרסמה התביעה הבלגית. התוקף, שזוהה רק בראשי התיבות של שמו, ק"ב, חי בבלגיה מאז שנת 2012, והוא היה מוכר לרשויות בשל עבירות פליליות, שאינן קשורות לטרור.

במקביל, סוכנות הידיעות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), "אעמאק", פרסמה היום הודעה, שבה נכתב כי "מבצע הפיגוע בעיר שרלרואה שבבלגיה הוא אחד מחיילי 'המדינה האסלאמית', והוא ביצע את הפעולה בתגובה לקריאות לפגוע באזרחי מדינות הקואליציה הצלבנית". זאת, בהתייחסות למדינות הפועלות נגד הארגון בסוריה ובעיראק. עם זאת, לשון ההודעה, הדומה להודעות דומות שפורסמו בתקופה האחרונה, מצביעה על כך שהדוקר ככל הנראה נשבע אמונים לארגון, אולם פעל באופן עצמאי וללא קשר ישיר עם הארגון או במסגרת תא דאעש באירופה.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש לטרור: צרפת מבטלת אירועי ספורט ותרבות ברחבי המדינה
מתיחות בצרפת: מבקרים פונו ממגדל אייפל שבפריז בשל חפץ חשוד
כוננות בפריז: חשד שמבקש מקלט אפגני מתכנן פיגוע בעיר

זירת פיגוע דקירה בתחנת משטרה בשרלרואה, בלגיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
"צוותי החקירה ממשיכים לאסוף ראיות בשטח". שוטרים בזירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

אתמול מסר ראש ממשלת בלגיה שארל מישל: "מחשבותינו עם המשטרה ועם הקורבנות. זו דרמה חדשה". לדבריו, "אני נמצא בקשר עם כוחות הביטחון, על מנת להמשיך ולעקוב אחר המצב, ולהעריך אם יש צורך בצעדים ביטחוניים נוספים, ואנחנו ממתינים לעדכונים".

דובר משטרת שרלרואה, דויד קינו, הוסיף: "צוותי החקירה ממשיכים לאסוף ראיות בשטח, שיצטרפו לתיק חקירת המקרה". הוא התייחס לנסיבות המקרה, סמוך לתחנת המשטרה המרכזית בשרלרואה, שנמצאת מדרום לבירה בריסל, והסביר: "עמדת הבידוק נמצאת שם על מנת להכריח אנשים לעבור דרך מבוך קטן, שעליו מפקדות שתי שוטרות".

"השוטר השלישי היה בקרבת מקום, ככל הנראה במקרה", הוסיף, בהתייחסות לשוטר שירה בדוקר לאחר שתקף את שתי השוטרות, והביא למותו. לדברי קינו, "המקום מתוכנן בדיוק בשביל זה, כדי שכל אדם שנכנס לתחנת המשטרה יהיה חייב לעבור בידוק ביטחוני, במתחם שמוגן גם על ידי מצלמות אבטחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פיגוע דקירה בתחנת משטרה בשרלרואה, בלגיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
"מעשה נתעב". תחנת המשטרה בשרלרואה, אתמול/רויטרס

אחת מהשוטרות נפצעה באורח קשה ופונתה לטיפול רפואי כשהיא סובלת מפצעי דקירה בפניו, והשנייה נפצעה באורח קל. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הבלגית "בלגה", מפי גורמים במשטרה המקומית, התוקף קרא "אללה אכבר" במהלך האירוע. הדוקר נורה על ידי שוטר שלישי שהיה במקום, ונפצע באורח אנוש. לאחר זמן קצר, הוא מת מפצעיו בבית החולים.

בריאיון לרשת RTL הבלגית, אמר ראש הממשלה מישל כי "הראיות הראשוניות מצביעות בבירור רב על מניע טרוריסטי". כמו כן, הוא גינה את המתקפה "בחריפות", על פי הודעה שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. לדבריו, "מחשבותינו עם הקורבנות, קרובי משפחותיהן ועם כוחות המשטרה. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות". סגנו, ז'אן ז'מבון, כינה את המתקפה "מעשה נתעב", והביע "תמיכה מוחלטת בשוטרות הפצועות, בעמיתיהן ובמשפחות".

בלגיה נמצאת בכוננות גבוהה מאז מתקפת הטרור בבירה בריסל בחודש מרץ האחרון. 35 בני אדם נהרגו בפיגוע משולב בשדה התעופה זוונטם ובתחנת הרכבת התחתית מלביק, שעליו קיבל אחריות ארגון דאעש. זאת, לצד האירועים הביטחוניים האחרונים במדינות השכנות, כולל בצרפת ובגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully