וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגרמניה: פעיל "המדינה האסלאמית" נעצר במערב המדינה

דובר מטעם משרד הפנים אישר כי החשוד נעצר באזור פרנקפורט בעקבות מידע על כוונות פיגוע. עם זאת, לא נמצאו ראיות הקושרות אותו לארגון. בחודש האחרון דאעש קיבל אחריות על שתי מתקפות במדינה

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

(מרקל: "המחבלים שנכנסו למדינה כפליטים שמו אותנו ללעג")

פליט סורי בן 24 נעצר ביום שישי האחרון בעיירה מוטרשטט שבמערב גרמניה, מדרום לפרנקפורט, בחשד שהוא משתייך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ותכנן מתקפה במדינה. מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות הגרמנית כי מדובר באיש קשר בכיר של הארגון, אולם משרד הפנים של מדינת ריינלנד-פפאלץ הבהיר כי "החקירה עד כה לא העלתה כל ראיות הקושרות אותו לאיום קונקרטי".

על פי הדיווח, החשוד נעצר במהלך ביקורת שגרתית בכביש על ידי כוחות המשטרה בעקבות מידע שהתקבל מגורמים בבית כלא סמוך, ונלקח לחקירה. לא נמסר מידע נוסף בנוגע למידע שהתקבל לגבי החשוד.

המעצר מגיע לאחר שורה של מתקפות אסלאמיסטיות באירופה, שתיים מהן בגרמניה. בחודש האחרון חמישה בני אדם נפצעו בפיגוע דקירה בגרזן ברכבת ליד העיירה וורצבורג, ו-15 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות בעיר אנסבך, שבדרום גרמניה. דאעש קיבל אחריות על שני המקרים ופרסם סרטונים של המחבלים, אולם לא ברור אם הם אכן פעלו במסגרת ארגונית כלשהי הקשורה באופן ממשי לארגון האסלאמיסטי.

עוד בוואלה! NEWS:
ערב הסעודית: "המחבל מגרמניה היה בקשר עם איש דאעש סעודי"
מרקל: הפיגועים שביצעו פליטים הם "לעג למדינה שקיבלה אותם"
בהלת "הזאבים הבודדים" בגרמניה משחקת לידי הימין הקיצוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתמול אישרו הרשויות בערב הסעודית כי הן מסייעות לגרמניה בחקירת אחד מהפיגועים, ומסרו כי אחד מהמחבלים היה בקשר עם גורם שהשתמש במכשיר טלפון סעודי מאזור שבשליטת "המדינה האסלאמית" בסוריה או בעיראק. בהודעה נדירה בנוגע לפעילויותיה המודיעיניות, מסרה ריאד כי הוחלף מידע בנוגע לתכתובות ברשתות החברתיות שניהלו המחבל והגורם הסעודי. עם זאת, ריאד סירבה לציין באיזה פיגוע מבין השניים מדובר.

דוברת משרד החוץ הגרמני סווסן שיבלי אישרה היום כי ערב הסעודית הציעה לסייע לצוותים הגרמניים בחקירת הפיגועים. "גרמניה ומדינות מערביות אחרות פועלות יחד עם ערב הסעודית בהצלחה במאבק בטרור, זה זמן רב", הבהירה. לדבריה, מידע שהעבירה ריאד סייעה למנוע מתקפות נוספות במדינה. דובר משרד הפנים טוביאס פלאט הוסיף כי המידע שהועבר על ידי הסעודים הוא בעל "ערך משמעותי", אולם סירב למסור מידע נוסף בנוגע לחקירה.

(עדכון ראשון: 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully