וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: "המחבל מגרמניה היה בקשר עם איש דאעש סעודי"

8.8.2016 / 22:50

בהודעה בנוגע לפעילויותיה המודיעיניות, אישרה ריאד כי היא מסייעת לברלין בפענוח הפיגועים במדינה. דאעש פרסם סרטונים של שני המחבלים בגרמניה, אולם לא היה ידוע עד כה על קשר ממשי לארגון

עריכה: אוהד פיטר

(הסרטון שפרסם דאעש עם המחבל מוורצבורג)

הרשויות בערב הסעודית אישרו היום (שני) כי הן מסייעות לגרמניה בחקירת פיגוע טרור אסלאמיסטי, ומסרו כי אחד מהמחבלים שפעלו בגרמניה בחודש האחרון היו בקשר עם גורם שהשתמש במכשיר טלפון סעודי מאזור שבשליטת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה או בעיראק. בהודעה נדירה בנוגע לפעילויותיה המודיעיניות, מסרה ריאד כי הוחלף מידע בנוגע לתכתובות ברשתות החברתיות שניהלו המחבל והגורם הסעודי.

עם זאת, דובר משרד הפנים מנסור א-תורכי סירב להבהיר באיזו מתקפה מדובר – פיגוע הדקירה בגרזן ברכבת ליד העיירה וורצבורג, שבה נפצעו חמישה בני אדם, או פיגוע ההתאבדות בעיר אנסבך, שבה נפצעו 15 בני אדם. דאעש קיבל אחריות על שני המקרים ופרסם סרטונים של המחבלים, אולם לא ברור אם הם אכן פעלו במסגרת ארגונית כלשהי הקשורה באופן ממשי לארגון האסלאמיסטי.

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל: הפיגועים שביצעו פליטים הם "לעג למדינה שקיבלה אותם"
בהלת "הזאבים הבודדים" בגרמניה משחקת לידי הימין הקיצוני
פצצות מתקתקות מסוריה: הגישה של האיחוד צריכה להשתנות

סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
"החקירה בהשתתפות צוותים משתי המדינות ממשיכה". זירת פיגוע ההתאבדות באנסבך/רויטרס

על פי ההודעה הסעודית, "החקירה העלתה כי איש הקשר של 'המדינה האסלאמית' לא נמצא בערב הסעודית, אלא באזור שבשליטת הארגון". כמו כן, צוין בהודעה כי המחבל השני, שבו לא מתרכזת החקירה הנוכחית, לא היה בקשר כלשהו עם גורמים סעודיים. א-תורכי סירב להבהיר אם הגורם שהשתמש בטלפון הסעודי הוא אזרח של הממלכה.

"החקירה בהשתתפות צוותים משתי המדינות ממשיכה, בניסיון לאתר את כל הגורמים המעורבים", מסר א-תורכי, בתגובה לדיווח בנושא שפורסם לראשונה בעיתון הגרמני "דר שפיגל". על פי הדיווח, שני המחבלים שנשבעו אמונים לדאעש הושפעו מאידאולוגיית הארגון, ואף קיבלו הוראות מגורמים ב"מדינה האסלאמית" לפני המתקפות שביצעו.

דובר משרד הפנים של ערב הסעודית מנסור א-תורכי. AP
"שיתוף פעולה מוצלח". א-תורכי/AP

דוברת משרד החוץ הגרמני סווסן שיבלי אישרה היום כי ערב הסעודית הציעה לסייע לצוותים הגרמניים בחקירת הפיגועים. "גרמניה ומדינות מערביות אחרות פועלות יחד עם ערב הסעודית בהצלחה במאבק בטרור, זה זמן רב", הבהירה. לדבריה, מידע שהעבירה ריאד סייעה למנוע מתקפות נוספות במדינה. דובר משרד הפנים טוביאס פלאט הוסיף כי המידע שהועבר על ידי הסעודים הוא בעל "ערך משמעותי", אולם סירב למסור מידע נוסף בנוגע לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully