וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פרסם את סרטון המחבל מגרמניה: "העם הגרמני עוד ישמע מאיתנו"

סוכנות הידיעות של הארגון פרסמה את הסרטון שצילם במכשיר הטלפון שלו מוחמד דליל בן ה-27, שביצע את הפיגוע בעיר אנסבך, ובו הבטיח "לנקום" בגרמניה. הוא קרא למוסלמים באירופה לבצע פיגועים, וקרא: "לא 'המדינה האסלאמית' היא שהתחילה את המלחמה"

עריכה: יאיר דניאל

סוכנות הידיעות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), "אעמאק", פרסמה היום (שלישי) את הסרטון שנמצאה לכאורה במכשיר הטלפון של מוחמד דליל, הפליט הסורי בן ה-27 שהתפוצץ אתמול בלילה בסמוך לאתר שבו נערך פסטיבל מוזיקה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה, והביא למותו ולפציעתם של 12 בני אדם. אתמול אישרו הרשויות כי דליל נשבע אמונים לדאעש, והבטיח "לנקום" בגרמניה בסרטון שהקליט.

"אל העם הגרמני, לא 'המדינה האסלאמית' היא שהתחילה את המלחמה איתכם", אמר דליל. "המטוסים שלכם מפציצים, ולא מבחינים בין גברים ונשים ולא בין ילדים". הוא הוסיף וקרא ל"כל האחים, חיילי 'המדינה האסלאמית', במיוחד אלה שבגרמניה ובאירופה", והבטיח: "תשמעו מהם את המילה האחרונה. אני אומר להם, תתכוננו ותהפכו לשהידים".

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל מגרמניה נשבע אמונים לדאעש בסרטון שנמצא בטלפון שלו
גרמניה: 12 נפצעו בפיגוע התאבדות של מבקש מקלט סורי בדרום המדינה
בהלת "הזאבים הבודדים" בגרמניה משחקת לידי הימין הקיצוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תתכוננו ותהפכו לשהידים". דליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שב ונשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי", הוסיף דליל. "בשם אללה ומוחמד והמאמינים, הקואליציה בה משתתפת גרמניה מפציצה והורגת נשים וילדים, ובתגובה לכך
בעזרתו של אללה, אני מכריז על פעולת התאבדות במחוז בוואריה, בתגובה על הרג מוסלמים והמלחמה באסלאם". לדבריו, "הפעולות האלה לא יסתיימו כל עוד אתם נלחמים ב'מדינה האסלאמית'".

שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, ציין כי הסרטון, לצד חומרים נוספים שנמצאו בטלפון של דליל, שנמלט מחאלב, ובמחשב הנייד שלו, מצביעים על כך שמדובר ב"פיגוע טרור". על פי הרשויות, לא ידוע על קשר ממשי כלשהו לארגון טרור מוכר, אולם ממצאי החקירה עד כה מצביעים על השקפות דתיות קיצוניות שאימץ המחבל.

אתמול נמסר בסוכנות הידיעות "אעמאק" כי "מבצע פיגוע ההתאבדות הוא אחד מחיילי המדינה האסלאמית, שביצע את הפיגוע בתגובה לקריאות לפגיעה במדינות הקואליציה שטובחת במדינה האסלאמית". מדובר בהודעה דומה לכמה מקרים דומים בעבר, שבהם מפגע בודד נשבע אמונים לדאעש, אולם פעל באופן עצמאי וללא קשר ממשי לארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
בביתו נמצא ציוד להכנת פצצות נוספות. זירת הפיגוע באנסבך/רויטרס

כמו כן, הרמן ציין כי סרטונים אלימים נוספים בעלי "תוכן סלפי" וציוד שעשוי לשמש להרכבת פצצות נמצאו בביתו של המחבל. להערכת הרשויות, היה בביתו מספיק ציוד להרכבת לפחות פצצה נוספת – מה שמעלה ספק בנוגע לכוונתו של המחבל, ששמו טרם פורסם, להתאבד. בין היתר, נמצא נפט, חומרים כימיים וציוד נוסף. בכיסו של המחבל נמצאה חביל מגולגלת של שטרות של 50 אירו.

מוקדם יותר פורסם כי המחבל עמד בפני גירוש לבולגריה. בהמשך, התברר כי הוא הגיש את בקשת המקלט הראשונה שלו בבולגריה, ולכן לא התקבלה בגרמניה. "אי אפשר לגרש בשלב זה סורים לסוריה, אולם זה לא אומר שאי אפשר לגרש סורים באופן כללי", אמר דובר משרד החוץ טוביאס פלט במסיבת עיתונאים. "הסורי באנסבך עמד בפני גירוש וזה היה לבולגריה". הוא ציין כי הוא קיבל שני צווי גירוש, האחרון שבהם ב-13 בחודש.

הרשויות ממשיכות כעת בבחינת הראיות מביתו של המחבל, כולל אינדיקציות לקשר כלשהו עם גורמים נוספים שהיו עשויים להיות מעורבים בתכנון המתקפה. עד כה, נמסר כי ידוע שהמחבל הגיש תלונה יחד עם אדם נוסף נגד אדם שלישי, חבר חיזבאללה. עם זאת, טרם התברר אם יש לכך קשר לחקירה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully