וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מגעים למניעת הסגרת ישראליות שהבריחו סמים לצרפת

12.8.2016 / 14:45

שרת המשפטים שקד מנסה להגיע להסדר עם בכירים בצרפת לגבי רוזי בן חיים ואורטל ביטון, שנשלחו למאסר במדינה לפני 15 שנה אך הצליחו לחזור לארץ והקימו משפחות. העליון קבע כי יש להסגירן למרות הסירוב הצרפתי להסגיר את דורסי לי זיתוני

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

פרסום ראשון: בחודשים האחרונים מתנהלים מגעים בין שרת המשפטים איילת שקד וגורמים בכירים בממשל הצרפתי כדי למנוע את הסגרתן של רוזי בן חיים ואורטל ביטון, שנתפסו לפני 15 שנה עם תשעה קילוגרמים של קוקאין בתרמיליהן בנמל התעופה בצרפת. השתיים נעצרו, הורשעו ונשלחו למאסר – אך בזמן ההליכים המשפטיים הצליחו להימלט לישראל. בארץ השתיים התחתנו והקימו משפחות.

הרשויות בצרפת דרשו את הסגרתן של בן חיים וביטון שערערו על בקשת ההסגרה. עם זאת, בית המשפט העליון קבע כי השתיים יוסגרו, זאת על אף שבפריז סירבו להסגיר את דורסי הצעירה לי זיתוני בתאונה הקשה בתל אביב ב-2011.

בעקבות כך הגישו השתיים, שטוענות עד היום כי לא ידוע להן כיצד הגיעו הסמים לתיקיהן, בקשה מיוחדת לשרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, כדי שזו תמנע את ההסגרה. הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין ודים שוב מהסנגוריה הציבורית ושרון קינן. האדם שהפעיל אותן הפך לסוכן משטרתי המפליל סוחרי סמים בכל העולם, אך הן, שתפקדו רק כבלדריות, מחכות שנים להחלטה אם יוסגרו לצרפת או לא.

עוד בוואלה! NEWS:
1.3 מיליארד לרווחה, תוספת לתשתיות הגז: התקציב מובא לאישור הממשלה
מעט מדי, מאוחר מדי: רק שקיפות תתקן את משבר האמון ביצרניות המזון
כך הפכה ווטסאפ לכלי התקשורת המרכזי של העולם התחתון בישראל

ראשי מפלגות בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
הורתה למחלקה הבינלאומית בפרקליטות לפנות לצרפת עקב רגישות המקרה. שקד/ראובן קסטרו

לבני השאירה את ההחלטה בעניינן של בן חיים וביטון למחליפתה בתפקיד, שקד, בעוד שהסירוב הצרפתי להסגיר את דורסי זיתוני נותר בעינו – דבר הפוגע בעיקרון ההדדיות החיוני לתהליכי הסגרה. כעת, על כף המאזניים עומד מצד אחד רצונה של שרת המשפטים שלא לפגוע בילדיהן של השתיים, ומהצד השני הפגיעה האפשרית ביחסים עם פריז עקב אי-הסגרה.

בשל הרגישות הגבוהה של המקרה, המחלקה הבינלאומית בפרקליטות פנתה בעקבות הנחייתה של שקד לרשויות בצרפת, והחלה לנהל משא ומתן בנושא. בתוך כך, בקרוב צפויה להתקיים פגישה בין שרת המשפטים ובכיר בממשל הצרפתי.

נכון לעת הנוכחית האריכו שופטי בית המשפט העליון את פרק הזמן למתן החלטה לגבי ההסגרה. פרק הזמן להחלטה הוארך כדי למצות את ההליך מול צרפת עד תומו, אך השופטים ציינו כי מאחר שיכול להיות שעמדתה של שקד שונה מהחלטת המדינה, היא תצטרך להיות מיוצגת בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully