וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה ווטסאפ לכלי התקשורת המרכזי של העולם התחתון בישראל

11.8.2016 / 18:32

בשנה האחרונה גובר השימוש של העבריינים בבתי הכלא בישראל בשיחות קוליות באפליקציית המסרים הפופולרית. זאת, לאחר שרבים מהם הבינו שהמשטרה טרם הצליחה להאזין להן. "גם אם יש טכנולוגיה שמאפשרת את זה - אינטרסים ביטחוניים לא יאפשרו את השימוש בה"

ווטסאפ , פייסבוק. ShutterStock
כלי התקשורת המרכזי של העבריינים. ווטסאפ/ShutterStock

לפני קצת יותר משנה עדכנה חברת ווטסאפ את האפליקציה הפופולרית, והוסיפה אפשרות לנהל שיחות קוליות בין המשתמשים. האפשרות הזו משמשת רבים כדי לנהל שיחות ללא כל עלות, אך בחודשים האחרונים הפכה האפליקציה לכלי ההתקשרות המרכזי של העולם התחתון בישראל, לצד תוכנות נוספות לניהול שיחות דרך רשת האינטרנט כמו וייבר.

השימוש הגובר באפליקציה מגיע על רקע העובדה שעד היום לא הצליחה המשטרה להאזין לשיחות דרך הרשת. בשני תיקי הדגל של המשטרה - פרשה 512 ופרשה 1131, לא הוצגה יכולת מסוג זה – דבר שהגביר בקרב העבריינים את הסברה כי אין כרגע למשטרה את היכולת הזו.

"עד היום לא הוצגה בבית משפט יכולת האזנה לווטסאפ, וגם לא הוצגה יכולת לאסוף פלט שיחות ווטסאפ של חשוד", אמר סנגור בכיר. "תוסיף לזה את ההתקפה של בכירי המשטרה, ובראשם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, נגד חוסר שיתוף הפעולה מצד פייסבוק בניטור מידע במסרים שמועברים דרך האתר כדי למנוע פעולות טרור. הדבר הביא את העבריינים להבין שניתן לדבר באופן בטוח באפליקציה זו".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: בניית מעון ראש הממשלה ומשרדו תוקפא עד לשנת 2020
"לא רוצה אתיופית": מודעת הדרושים שעוררה סערה בקרב בני העדה
"בדיחה גרועה": סערה סביב הרמיזה של טראמפ להתנקשות בקלינטון

תיקי חקירה, פרשת 512, בית משפט השלום בראשון לציון, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
במהלך המשפטים לא הובאו ראיות מתוך שיחות בווטסאפ. תיקי חקירה בפרשה 512/מגד גוזני

מנגד, ישנם עבריינים וסנגורים שמייצגים את בכירי עולם הפשע הסבורים כי יכולת כזו עשויה להיות קיימת, ואולם בשל העמימות של גופי המודיעין האחרים בישראל נאסר על המשטרה לחשוף אמצעי זה, ולכן היא לא יכולה לעשות בו שימוש. "אני מניח שגם אם יש יכולת טכנולוגית להאזין לשיחות ווטסאפ, המשטרה לא תוכל להשתמש בזה בשל אינטרסים ביטחוניים של גופי ביטחון אחרים", ציין עו"ד אבי עמירם, שמייצג בכירים בעולם הפשע ונחשב למומחה בקרב עורכי הדין לסוגיית האזנות סתר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"העבריינים לא צריכים לסמוך יותר מדי על הווטסאפ"

העולם העברייני מנהל מאז ומתמיד מלחמת "חתול ועכבר" עם המשטרה סביב נושא התקשורת בתוך הארגונים. במשך שנים השתמשו העבריינים ב"טלפונים מבצעיים" – טלפון סלולרי עם כמה כרטיסי סים שאינו על שמם, שבו הם ניהלו את השיחות הסודיות הקשורות לפעילות העבריינית - סחר בסמים, קשירת קשר לארגון פשע ועוד. המשטרה התקשתה לא אחת לאתר את הטלפונים המבצעיים, להאזין להם או לקשור את הטלפון לעבריין גם אם היא שמה עליו יד.

אלא שמאז חיזוק מערך הסיגינט (מודיעין אותות) במשטרה הבינו העבריינים כי יש לה יכולת לאתר את הטלפונים המבצעיים שלהם בקלות רבה יותר מבעבר. "אמרתי ללקוחות שלי שאמנם המשטרה לא חשפה עדיין יכולת להאזין לווטסאפ או לשיחות לוויניות, אבל הם לא צריכים לסמוך על זה יותר מדי", אמר עו"ד יאיר רגב, לשעבר סגן-ניצב ביאחב"ל ומבכירי אנשי המודיעין והחקירות לשעבר במשטרה. "ברגע שהמשטרה מבצעת האזנת נפח - אם זה ברכב או בחדר בבית, היא יכולה ליירט את השיחה גם אם היא לוויינית. אם אתה מנהל שיחה בבית קפה או במסעדה אתה אף פעם לא יודע מי יושב בשולחן ליד ובאיזה אמצעי האזנה יש לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully