וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים היחיד שלא שובת: "שמחים שאף חולה לא נפגע"

11.8.2016 / 16:39

הנהלת בית החולים הדסה בירושלים ביקשה צו מניעה וחזרה לפעילות. הרופאים מכבדים את ההחלטה אבל מדגישים כי הם מזדהים עם מטרות השביתה. "אני אוהב לטפל בחולים אבל מסכים עם ההסתדרות הרפואית"

צילום: בני בן סימון, יותם רונן, עריכת וידאו: אביב אירגז, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

למרות השביתה, רופאי בית החולים הדסה בירושלים חזרו הבוקר (חמישי) לעבודה, לאחר שמנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין פנה לבית הדין לעבודה וביקש צו מניעה נגד השביתה. הרופאים מזדהים עם מטרות השביתה, אך תומכים בהחלטת ההנהלה. "למדנו לכבד את ההנהלה שפועלת על פי הבנתה", מסר פרופ' דרור מבורך, יו"ר ועד הרופאים בבית החולים. "אני מניחה שהיא פעלה למען רווחת החולים והכנסות בית החולים".

"דקה לפני שמונה בבוקר קיבלנו הודעה שבית המשפט החליט על חזרה לעבודה בעשר", משחזר פרופ' מבורך. "אחרי שווידאנו את נכונות ההודעה, הורינו לכלל רופאי בית החולים לחזור לעבודה, כי אנו מכבדים צווי בית משפט".

"אני מזדהה עם מטרות השביתה, אבל התחושה טובה", אמר פרופ' אירי ליברגל, מנהל המערך האורתופדי. "אני אוהב לטפל בחולים ולא לשבות הגם שאני ללא ספק מסכים עם המחשבה של ההסתדרות הרפואית, שיש פגיעה גדולה ברפואה הציבורית וצריך לעצור את זה. ליברגל אמר כי אין בקרב הרופאים טענות כלפי הנהלת בית החולים שהחליטה שלא להצטרף לשביתה: "אני לא חושב שההנהלה החליטה לשבור שביתה, הסיטואציה פה שונה".

עוד בוואלה! NEWS:
שביתה בבתי החולים הציבוריים: "עובדים בתת תנאים ובמחסור בכוח אדם"
שביתות רעב ו"מצב חירום": תסיסה בקרב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא
"אשת הברזל" ההודית סיימה את שביתת הרעב שלה – לאחר 16 שנים

שביתה במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה באר שבע. 11 באוגוסט 2016. בני בן סימון
זה לא כל כך נעים לראות בית חולים סגור. סורוקה בבאר שבע, הבוקר/בני בן סימון

הוא הוסיף כי "הדברים שמעלה ההסתדרות חשובים לרפואה הציבורית", ומבורך הוסיף כי "הדסה הוא בית חולים ציבורי, במיוחד לאחר שפרופ' רוטשטיין הפריד את שירותי הרפואה הפרטית (שר"פ), הפועלים כאן רק אחר הצהריים. ההסתדרות הרפואית חשבה שצריך להשבית, ואנו מכבדים את החלטתה. עם זאת אני שמח שאף חולה לא יפגע. אני מקווה שהאוצר, משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית ימצאו שכל לקדם את הרפואה".

במהלך הלילה קיבל בית הדין האזורי לעבודה את בקשת ההנהלה למנוע שביתה במוסד והורה לרופאי הדסה לשוב לעבודה סדירה החל מהשעה 10:00. "אני מודה לבית הדין שמנע פגיעה לא מוצדקת בחולים. בית החולים יתנהל כסדרו ויעניק גם היום למטופלים את השירות הטוב האיכותי והמלא אותו הם מקבלים בהדסה החדשה", אמר מנכ"ל בית החולים פרופ' רוטשטיין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הנהלת הדסה תמשיך לסייע להשיג הסדר, ומתפללת שהאמור לא יתבצע על גבם של החולים שממילא משלמים מחיר לא קל ברפורמה המתבצעת לפי החלטת הממשלה בימים אלה", הוסיף.

בתי החולים הציבוריים, הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים שובתים מהבוקר, ופועלים במתכונת שבת וחג. המחאה מתקיימת בשל טענת הרופאים למחסור בתקציבים לקיצור תורים ועקב התנגדותם לפרק בחוק ההסדרים המונע מרופאים בתי חולים ציבוריים לנתח במרפאות פרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully