וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור על בורקה וביטול חיסיון רפואי: התכנית למיגור הטרור בגרמניה

שר הפנים יציג תכנית לטיפול במצב הביטחוני במדינה, שזוכה לביקורת רבה מהשמאל וכוללת חיוב רופאים למסור מידע על חשודים, האצת גירוש עבריינים זרים וגיוס 15 אלף שוטרים. "האיום גבוה והזמנים קשים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: 12 בני אדם נפצעו בפיגוע התאבדות במסעדה בעיר אנסבך שבגרמניה, יולי)

שר הפנים הגרמני תומס דה מזייר צפוי להציג היום (חמישי) תכנית למיגור הטרור במדינה, שכוללת, בין היתר, הצעה לאסור על לבישת בורקה ולהאיץ את תהליכי גירוש עבריינים ממוצא זר מהמדינה. בנוסף לכך, מציע דה מזייר לערוך שינויים בחוקי החיסיון הרפואי, במסגרתם יחויבו רופאים במדינה לדווח לרשויות אם הם חושדים שמטופל מתכנן לפגוע באנשים אחרים.

הצעותיו של דה מזייר עוררו ביקורת חריפה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית בגרמניה וכן מצד רופאים רבים במדינה. "החיסיון הרפואי נועד להגן על פרטיותו של המטופל, והוא זכות בסיסית המעוגנת בחוקה", אמר פרנק אולריך מונטגומורי, ראש האיגוד הרפואי הגרמני. "אסור לנו לתת למצב הביטחוני המתוח להביא אותנו לנקוט באמצעים פוליטיים ומשפטיים פזיזים".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל הסערה: פארק בצרפת ביטל יום מיוחד למוסלמיות בבגד ים מלא
דיווח בגרמניה: פעיל "המדינה האסלאמית" נעצר במערב המדינה
דקירת השוטרות בבלגיה: "התוקף פעל ממניעים טרוריסטיים"

נשים מוסלמיות לבושות רעלה בבון שבגרמניה. AP
ועדה מיוחדת קבעה כי איסור לבישת בורקה מנוגד לחוקה. אישה מוסלמית בבון, גרמניה/AP

למרות הביקורת, שר הפנים הגרמני הצדיק את התכנית החריפה שלו להתמודדות עם פיגועי הטרור האסלאמיים ואמר כי "איום הטרור גבוה ואנו חיים בזמנים קשים". נוסף על הצעדים שצוינו, דה מזייר צפוי להמליץ על גיוס של 15 אלף שוטרים נוספים עד שנת 2020, הגברת הנוכחות המשטרתית במוקדי תחבורה ופיקוח על תרומות ומימון מסגדים.

איסור על לבישת בורקה קיים במדינות אחרות באירופה, בהן צרפת, בלגיה וערים מסוימות באיטליה. עם זאת, בגרמניה לבישת בורקה, הרעלה המוסלמית המסורתית המכסה את פני האישה, אינה נפוצה כל כך. במדינה קיימות מעט מאוד הגבלות לבוש בחוק, ובשנת 2012 אף הוגש דוח על ידי ועדה ממשלתית שקבע כי איסור על לבישת בורקה הוא מנוגד לחוקה.

סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
התכנית תתגבר את הנוכחות המשטרתית. זירת פיגוע ההתאבדות בעיר אנסבך שבגרמניה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully