וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שהייה ארוכה בחו"ל: צה"ל ביטל את הפטור מגיוס למאות בני ישיבה

10.8.2016 / 11:10

בני מעמד "תורתו אומנותו", היכולים לצאת מהארץ לתקופה מוגבלת, הפרו את התקנות וייאלצו כעת להתגייס או להיחשב למשתמטים משירות צבאי. גורמים חרדים: "מקווים כי יעלה בידינו לסדר את עניין"

שביתת ועד עובדי רשות שדות התעופה, ספטמבר 2010. אורי לנץ
מאות בני ישיבה יצאו לחו"ל לזמן ארוך מהמותר/אורי לנץ

צה"ל ביטל בשנה האחרונה למאות בני ישיבה את מעמד "תורתו אומנותו" שממנו נהנו, המעניק להם פטור מגיוס, לאחר שהתגלה כי הם שהו בחו"ל מעבר לימים הקבועים בחוק - כך נודע לוואלה! NEWS. המשמעות של ביטול המעמד היא כי אותם חרדים יאלצו להתגייס לשירות צבאי, ולא הם יוכרו כמשתמטים. בשל ההחלטה, בתקופה האחרונה פועלים גורמים חרדים כדי לשנות את הגזירה.

בני ישיבה במעמד "תורתו אומנותו" רשאים לצאת מהארץ לפרק זמן של חודשיים במצטבר בין הגילאים 21-18, ובכל שנת לימודים בישיבה אחרי גיל 21 הם רשאים לצאת לחו"ל לפרק זמן של חודש נוסף באותה השנה. חריגה מעבר לזמן הקצוב בחוק מתאפשרת רק במקרים חריגים, וכלל היציאות לחו"ל מצריכות הודעה לצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
יש עתיד מכרסמת במעמדן של המחנה הציוני ומרצ כסיעות החברתיות ביותר
כך משיג חמאס כסף: חשיפת שב"כ שופכת אור על המנגנון המתוחכם
בשל הסערה: פארק בצרפת ביטל יום מיוחד למוסלמיות בבגד ים מלא

בני הישיבה: איננו מודעים לתקנות

אלפי בני ישיבה שוהים מדי שנה בחו"ל, ורבים מהם יוצאים לחופשה או לטיולים ביעדים שונים בעולם עם חברים או משפחה בתקופות "בין הזמנים", בערב פסח או בימי הקיץ. "היום, יש כבר קבוצות בווטסאפ ובטלגרם של בחורים מישיבות שונות שמתארגנים יחד לטיולים באירופה או בארצות הברית", סיפר בן ישיבה.

רבים מתלמידי הישיבה טוענים כי הם אינם מודעים לתקנות ולכך שהם נדרשים לקבל אישור מצה"ל על חלק מיציאותיהם לחו"ל. זאת, על אף שבטופס הדיחוי משירות הצבאי שעליו הם חותמים מדי חצי שנה, הם מתחייבים כי "לא אצא לחוץ לארץ ולא אשהה בחוץ לארץ אלא לפי היתר שיינתן לי במדור בני ישיבות, והכל בהתאם לחוק ולתקנות מכוחו".

ועד הישיבות בארץ ישראל - גוף הפועל עבור בני ישיבה מול צה"ל, שיגר לאחרונה לישיבות מכתב שבו דרש לקבל את פרטי הבחורים שמעמדם בוטל בעקבות שהייה חריגה בחו"ל, במטרה לפעול כדי לשנות את ההחלטה. מהמכתב עולה כי מדובר בתופעה רווחת בעולם הישיבות החרדי, ובעקבות כך הם פועלים ליידע את היוצאים לחו"ל ולמגר אותה. "כפי שכתבנו, מאז ומעולם חלה הקפדה יתרה בנושא יציאתם לחו"ל של תלמידי ישיבות", נכתב. "לאחר השתדלותנו הרבה לאורך התקופה האחרונה, ולאור פעילות נמרצת המתקיימת אף בימים אלו, מקווים אנו כי יעלה בידינו לסדר את עניין הבחורים ששהו בחו"ל בעבר פחות משישה חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully