וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודות שיטור בכפרים במזרח ירושלים: תכנית הביטחון החדשה בבירה

9.8.2016 / 20:51

משטרת ירושלים הציגה תכנית לפיה תחולק הבירה לשני מרחבים: מזרח ומערב. בכפרים במזרח העיר יוקמו תחנות משטרה שיעסקו תחילה בשירות לאזרח ובהמשך באכיפה. השר ארדן: "שינוי היסטורי"

עריכה: מתן חדד

(בווידיאו: השר ארדן, באפריל: יש שיא של מעצרים במזרח ירושלים, המשטרה נכנסת לכל מקום)

משטרת ירושלים הציגה היום (שלישי) "תפיסת ביטחון חדשה" שלפיה תחולק העיר לשני מרחבים מרכזיים, מזרח ומערב, שבראשם יעמדו קצינים בדרגת תת-ניצב, לעומת ניצב-משנה כיום. עוד במסגרת התכנית יוקמו נקודות משטרה בכל הכפרים במזרח העיר ויגויסו 1,200 שוטרים, שיחליפו את שוטרי התגבור שהוצבו בבירה בשנה האחרונה.

התכנית החדשה הוצגה בכנס מפקדים בסיומה של עבודת מטה שהוביל מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי. ההחלטה במסגרת התכנית, לחלק את העיר ופרבריה לשני מרחבים עיקריים משפיעה על עתיד מרחב מוריה. עד היום, שלט מרחב מוריה על דרום ירושלים, ואולם עם יישום התכנית החדשה, הוא יבוטל ויהפוך לתחנה קלאסית. זאת, נוסף לשתי התחנות – בית שמש ולב הבירה – ששטח אחריותם יגדל ומפקדיהם יהיו מעתה ניצבי-משנה, לעומת סגני-ניצב היום.

במזרח העיר יפעלו גם כן שלוש תחנות, וכן יוקמו נקודות משטרה בכל הכפרים והשכונות. בשלב הראשון, עיקר עיסוקן יהיה בשירות לאזרח, ורק לאחר מכן באכיפה. במקביל לשני המרחבים, יישאר על כנו מרחב דוד הפועל בעיר העתיקה כמרחב אופרטיבי האחראי על המקומות הקדושים, ובראשו קצין בדרגת ניצב-משנה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תחת אבטחה כבדה: הפגנת תמיכה סוערת למען אסיר מנהלי ששובת רעב
"הבית עלה באש": 25 נפגעים בהם 13 ילדים בהתרסקות כלי טיס בצפון
"בעד זריקת אבנים, גם אם ימות חייל": פעילת ימין נאשמת בהסתה

מטה מחוז ירושלים במשטרה. דניאל אליסטר, דניאל אליסטר
התכנית מתמקדת בחיזוק הביטחון, האמון ורמת השירות. מטה מחוז ירושלים/דניאל אליסטר, דניאל אליסטר

לדברי המשטרה, מטרת התכנית היא להתמקד בחיזוק הביטחון, האמון, רמת השירות וחיזוק המשילות. היא שואפת להשפיע על המחוז דרך "שינוי המציאות הביטחונית-קהילתית במזרח העיר, שתאפשר להפנות קשב מלא לעבירות איכות חיים ותחומי השיטור הקלאסי", ועל תפיסת הביטחון של המשטרה בכלל, כאשר "'תכנית תפיסת הביטחון' בירושלים תשפיע דרמטית על הפעלת הכוח של משטרת ישראל".

יישום התכנית יחל כבר השנה והוא צפוי להתפרש על פני חמש שנים. במסגרת התכנית, יגדל המחוז ב-1,200 שוטרים חדשים שיתווספו לכוח האדם של המחוז המונה כיום כ-2,500 שוטרים. גיוסים אלו יחליפו מספר דומה של שוטרים ממחוזות אחרים, שהוצבו בעיר בשנה האחרונה על מנת לתגבר את הכוחות בבירה.

"בקרוב מאוד יוקמו נקודות משטרה בתוך כפרי מזרח ירושלים והתושבים יוכלו מצד אחד לקבל שירותי משטרה כמו כל אדם אחר ברחבי מדינת ישראל, ומצד שני המשטרה תוכל לאכוף את החוק במקומות שבהם זה לא נעשה בעבר", כתב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בעמוד הפייסבוק שלו.

"מרבית האוכלוסייה במזרח ירושלים מחכה לכך ורוצה לקבל חיים טובים יותר", הוסיף. "גם הם בסוף רוצים חיים שקטים בלי פשע וסמים ברחובות. יש פה שינוי היסטורי ומעמיק שישפיע על כל אזרח במדינת ישראל מפני שמי שגדל בתוך כפרים ללא משטרה וללא תרבות ציות לחוק, בסוף גם עובר על החוק. והוא עובר על החוק גם במזרח העיר וגם במערב העיר - ומכאן חשיבות התכנית שאני מקדם מיומי הראשון בתפקיד".

אילוסטרציה. ראובן קסטרו
"מובילים שינוי במציאות בירושלים"/ראובן קסטרו

במשטרת ירושלים אמרו היום כי "בבסיס התכנית הובלת מהלכי שינוי שיהלמו את המציאות הביטחונית לצד שגרת חיי התושבים. כמו כן, מתן מענה לצרכי התושבים, בהם רצון תושבי הכפרים לחיות חיי שגרה. נוסף לכך, בתכנית שיפור איכות החיים במרחב הציבורי שיכלול אכיפה והרתעה נגד עברייני סמים, אמצעי לחימה, רכוש ואלימות".

הלוי אמר היום למפקדים כי "מדובר במהלך משמעותי המהווה שובר שוויון במציאות הנוכחית". לדבריו, "יחד עם שותפינו, אנו מובילים שינוי במציאות הביטחונית-חברתית בירושלים, הכולל שיפור שירותי המשטרה והנגשתם לכלל הציבור. בתהליך שאותו התחלנו לפני כמה חודשים, אשר קורם עור וגידים והופך חזון למציאות, נפעל ליצור בעתיד הקרוב שיפור משמעותי של מרקם חיי התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully