וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעד זריקת אבנים, גם אם ימות חייל": פעילת ימין נאשמת בהסתה

9.8.2016 / 18:28

כתב אישום נגד אלירז פיין בת ה-24 מיצהר, שקראה לאלימות נגד כוחות הביטחון ולטרור נגד ערבים. "מטרת הפרקליטות היא להשחיר את פני המתיישבים", טענה, "מקווה שעם ישראל לא יאמין להכפשות"

שוחררה למעצר בית אלירז פיין שקראה להרג חיילים. דניאל בוק
"אגבה מול כל גוף חיצוני את זורקי האבנים". פיין/דניאל בוק

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד אלירז פיין, בת 24, בגין הסתה לאלימות. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמת המשיקות לחופש הביטוי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, בחודש אפריל 2014 פונו ונהרסו על ידי כוחות הביטחון מבנים בלתי חוקיים ביצהר. בתגובה, נקטו מתיישבים יהודים מקומיים, חלקם רעולי פנים, בפעולות אלימות רבות, לרבות יידוי אבנים, כלפי אנשי ורכוש כוחות הביטחון. באותה תקופה היו כ-200 חברים בקבוצת גוגל (Google Group) בשם "יצהרניקים", וכל תוכן שהועלה ופורסם בקבוצה הופץ לכלל חבריו.

ב-3 באפריל 2014 התקיים דיון רב משתתפים בדבר לגיטימיות פעולה אלימה של יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון בתגובה לפעילות פינוי המבנים. במסגרת הדיון, חמישה ימים לאחר שהחל, כתבה פיין: "אני בעד זריקת אבנים (על יהודים, כמובן שעל ערבים אין שאלה) בסיטואציות מסוימות - גם אם האבן תביא למותו של חייל!!! אגבה מול כל גוף חיצוני את זורקי האבנים, גם במקרים שבהם לא היו נחוצים בעיני!". שעות ספורות לאחר שפרסמה את ההודעה, יודו אבנים על כוח יס"מ שנכח ביישוב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לילות עם שוטרת בת 19 והודעות זימה: אישום נגד מפקד תחנה לשעבר
פרסום ראשון: המדינה תשקיע השנה תקציב שיא במוסדות חרדיים
חשד: קצין ונהגו גנבו כלי נשק כדי למכור אותם לארגוני פשע

דיווח יוסי אלי + ראיון עם סבו של מוחמד אבו חדיר. מערכת וואלה!
"שולחת ברכת חזק ואמץ לעצורים החשודים ברצח". אבו חדיר/מערכת וואלה!

עוד על פי כתב האישום, על רקע אירועי חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, פיגוע ההצתה בכפר דומא, רצח הנער מוחמד דוואבשה ואירועים נוספים, פרסמה הנאשמת סטטוס ותגובות בעמוד הפייסבוק שלה, כאשר כלל פרסומיה היו נגישים לצפייה עבור כ-800 חבריה בפייסבוק. נוסף לכך, אותם פרסומים היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל.

תוך כדי ועל רקע האווירה הציבורית הרגישה באותה עת, פרסמה פיין בתפוצה רחבה מאוד קריאות לנקיטת מעשי אלימות או טרור נגד ערבים פלסטינים וערבים ישראלים, ודברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשים מעין אלו. הנאשמת פרסמה את הדברים המתוארים לאחר ולמרות שכבר נחקרה באזהרה בעבר ואף נעצרה בגין פרסום קודם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
"מאוד ראוי ומכובד בעיניי לפגוע ברכוש ערבי"

ביולי באותה שנה, על רקע חטיפת ורצח מוחמד אבו חדיר, כתבה פיין: "אני גאה ושמחה לגלות שיש יהודים שלא יכלו לעמוד מנגד ולשתוק!! שולחת ברכת חזק ואמץ לעצורים (שאינני מכירה כלל) החשודים ברצח הערבי למשפחת אבו חדר". שנה לאחר מכן, ביוני 2015, לאחר הצתת מתחם כנסיית הלחם והדגים פרסמה פיין סטטוס שתוכנו: "יאללה מבסוטים, בוקר טוב!! הפעם כנסייה, כהתחשבות ברגשות המוסלמים. רמאדן כרים גם לכם". בהמשך כתבה בתגובה כי "המעשה עצמו הוא מצווה", לצד תגובות רבות נוספות.

לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא באמצעות בקבוקי תבערה, פרסמה פיין באוגוסט 2015 בפייסבוק: "להבעית אותם ולגרום להם להבין שדם יהודי אינו הפקר, על רצח ירחץ האויב בדמו!!!"; "אני רואה בזה מעשה נכון וראוי"; "מאוד ראוי ומכובד בעיניי לפגוע ברכוש ערבי".

חשד להצתה בצפון הכינרת: דליקה פרצה בכנסיית הלחם והדגים שליד כפר נחום, יוני 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון,
"המעשה הוא מצווה". נזקי ההצתה בכנסיית הלחם והדגים/כיבוי והצלה מחוז צפון

"במעשיה פרסמה הנאשמת קריאה לעשיית מעשי אלימות או טרור, ודברי שבח, אהדה או עידוד למעשי אלימות או טרור, תמיכה בהם או הזדהות עמם, אשר על פי תוכנם והנסיבות בהן פורסמו, יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה אלימות או טרור", כתב עו"ד רועי רייס בכתב האישום.

פיין: "מעולם לא חשבתי לפגוע בחיילי צה"ל"

אלירז פיין באמצעות עורך דינה איתמר בן גביר הגיבה להחלטה להעמידה לדין: "מוזר שרק היום 'נזכרו' בפרקליטות לעדכן אותי, הוציאו במקביל הודעה לכל כלי התקשורת ואף מנעו ממני שימוע שאני זכאית לו על פי החוק. כפי שאמרתי כבר בשלב המעצר, אני חוזרת ואומרת, אמרתי זאת כי אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל, אנחנו מחבקים אותם ותומכים בהם ככל שיש בידינו". לדבריה, "עשרות חיילים נהנו מעוגות מעשי ידיי, יש לי אחים וקרובי משפחה רבים בצה"ל, חלקם בסיירות מובחרות ומעולם לא חשבתי לפגוע בחיילי צה"ל".

עוד הוסיפה פיין כי "ההתנהלות המבישה של הפרקליטות, שביד אחד סוגרת תיקים לערבים אזרחי ישראל שתמכו בדאעש, בזריקת אבנים ובקבוקי תבערה על ג'יפים של צה"ל ובמחבלים רוצחים, וביד השנייה מגישה כתבי אישום נגד פעילי ימין תוך הוצאת דברים מהקשרם - מקוממת".

"גם השופט שפסק לשחרר אותי בזמנו קבע כי לא נשקפת מהדברים מסוכנות ולא הבין על מה נעצרתי", הוסיפה. "ברור שמטרת הפרקליטות היא להשחיר את פני המתיישבים בכל מקום שהם על בסיס כלום על מנת להכשיר את השטח לגירוש נוסף, דבר שיפגע בסופו של דבר בחוסנו ובטחונו של עם ישראל. נשאר לי רק לקוות שעם ישראל הבין שאין הרבה אמון במערכת שהופכת כאן אוהב לאויב ואני תפילה שלא יאמינו להכפשות נגדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully