וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנותק מהעולם": הנער סימן - אך הכוחות הרסו ביתו ובו מכשיר השמיעה

יוסוף התעורר מתזוזות הכלים שהגיעו להרוס את ביתו בפזורה. הוא רץ לשוטרים בניסיון להסביר שהמכשיר נותר ליד מיטתו, אך לטענת אביו הם חשבו שהוא מכנה אותם "משוגעים" והתעלמו. "חינכתי את הילדים שהמשטרה מגנה עלינו. מה אגיד להם עכשיו?"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

יוסוף אבן עתמי בן ה-12 מנסה להתאושש מהטראומה שפקדה את משפחתו בשבוע שעבר, ובין הריסות ביתו הוא ממשיך לחפש את מכשיר השמיעה שלו. אביו, עטיה, הבטיח מכשיר חדש לבנו האילם והחירש, אך אין בידו את הכסף הדרוש לכך ויוסוף נשאר מנותק מסביבתו.

ביום חמישי שעבר הגיעו פקחי המנהל האזרחי ושוטרים אל בית משפחת אבן עתמי בפזורה הבדואית ליד מושב נבטים שבנגב כדי להרוס את הבית שנבנה בצורה בלתי חוקית. חודש קודם לכן הגיע צו ההריסה ועטיה ניסה לבטל את רוע הגזירה כדי להציל את הבית שבו מתגוררים אשתו ועשרה מילדיו, אך ללא הצלחה.

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל נתן אור ירוק: עיר הבה"דים בנגב מתרחבת
בין מינכן לאיראן: ליברמן מגלה את אמריקה
בתוך שבוע: הדסטארט להנצחת הלל יפה אריאל גייס מאה אלף שקלים

ילד בדואי חירש שכח את מכשיר השמיעה בתוך הבית ולא הצליח להסביר שהמכשיר נשאר בפנים כשבאו להרוס אותו. בני בן סימון
עטיה ובנו יוסוף מחפשים את מכשיר השמיעה בין הריסות הבית/בני בן סימון

לדברי עטיה, בזמן שהחלו אנשי המנהל בליווי השוטרים בהריסת הבית, ישן יוסוף במיטתו כשמכשיר השמיעה נמצא בסמוך אליו. הילד, שסובל מבעיית שמיעה קשה מאוד, התעורר מהתזוזות בבית ורץ החוצה. האב סיפר כי יוסוף ניסה לסמן בידיו לשוטרים כי מכשיר השמיעה נשאר בבית אך הם לא הבינו אותו. לטענתו, השוטרים חשבו שהוא מסמן להם בידיו שהם משוגעים ודחפו את בנו אל מחוץ לבית, ומכשיר השמיעה נעלם בין ההריסות כלא היה.

"הילד מנותק עכשיו מהעולם, כמעט ולא מתקשר", סיפר האב בבכי. "הבטחתי לו מכשיר חדש אבל הוא עולה כ-27 אלף שקלים שאין לי. תמיד חינכתי את הילדים שלי שהמשטרה מגנה עלינו, מה אני אגיד להם עכשיו? אני רוצה שמישהו מהמדינה שאותה אנחנו מעריכים ידאג עכשיו למכשיר שמיעה לילד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ילד בדואי חירש שכח את מכשיר השמיעה בתוך הבית ולא הצליח להסביר שהמכשיר נשאר בפנים כשבאו להרוס אותו. בני בן סימון
"זה הקשר שלו עם העולם". עטיה ובנו יוסוף/בני בן סימון

מירה ברלין, מנהלת תחום שתלי שמיעה בחברת TRADISGAT התייחסה למקרה וסיפרה כי "יוסוף הושתל בשתל Nucleus Cochlear לפני שש שנים במרכז הרפואי סורוקה. הוא משתמש בשתל בעקביות, אוהב אותו ולמעשה זה הקשר שלו עם העולם. ללא השתל הוא חירש ומנותק מהסביבה. אביו עטיה מגדיר אותו כ'מכור' לשתל. אפילו בלילה הוא לפעמים מסרב להסיר את מעבד הקול".

ברלין הוסיפה כי ליוסוף מושתל שתל פנימי ו"כעת חסר לו מעבד קול שיאפשר לו לחזור לשמוע ולהתחבר לעולם. עלות של מעבד קול היא כ-27 אלף שקלים". לדבריה, חברת Cochlear בישראל, תשאיל ליוסוף מעבד קול חלופי עד שהמשפחה תצליח לגייס את הסכום לרכישת מעבד קול חדש.

משטרת ישראל: אף אחד מהנוכחים לא דיווח על אובדן המכשיר

משטרת ישראל מסרה בתגובה: "במהלך פינוי יושבי הבית יצא בנו של נשוא פנייתכם יחד עם אחותו באופן עצמאי וללא התערבות משטרתית כלל. במהלך הזמן שחלף לא פנה אף אחד מהנוכחים לכוח המשטרתי ודיווח על אובדן המכשיר.

"אנו מצרים על הניסיון להכפיש לשווא את מקצועיותם ורגישותם של השוטרים שפעלו במקום, תוך יצירת מצג שווא, כפי שעולה בפנייתכם. משטרת ישראל פועלת כל העת במקצועיות תוך רגישות הנדרשת בהתאם למשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully