וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נתן אור ירוק: עיר הבה"דים בנגב מתרחבת

9.8.2016 / 8:00

בנייתם של שבעה מבני מגורים בעיר הבה"דים, שהסתיימה באחרונה, הגדילה את מצבת כוח האדם המקסימלית לכעשרת אלפים חיילים. הרמטכ"ל אישר התחלת תכנון ובניית מתחם לקליטת חיילים חרדים, ובעתיד יעבור לעיר גם המערך האחראי על הכשרת טירונים

באדיבות משרד הביטחון

(בווידאו: סרטון הסבר של משרד הביטחון על עיר הבה"דים)

עיר הבה"דים (קריית ההדרכה) בנגב מתרחבת: בחודשים האחרונים הסתיימה בנייתם של שבעה מבני מגורים חדשים שנמסרו בהדרגה לצה"ל על ידי החברה האזרחית "מבט לנגב". מהלך זה יאפשר לקלוט כבר השבוע אלף חיילים נוספים מעבר למצבת כוח האדם השבועית, הכוללת 6,800 חיילים. בכך תגדל הקיבולת המרבית בבסיס מ-8,900 חיילים ל-9,900 חיילים. בנוסף, בעוד כחודש וחצי ייפתח מבנה מגורים לסגל הבכיר, שכיום לן במגורי חיילים סדירים.

תפקוד העיר והדרישה לקליטת חיילים נוספים נבחנו על ידי המטה הכללי כדי להיענות לתכנית פינוי מחנות צה"ל ברחבי הארץ, שנמכרו לחברות פרטיות ועליהם יבנו בעתיד מגורים לאזרחים. הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, נתן "אור ירוק" לתחילת תכנון ובנייה של מתחם מגורים עבור חיילים חרדים, 180 מקומות בשלב הראשון.

לקריאה נוספת:
צפיפות בחדרים והכשרה ארוכה: "עיר הבה"דים" לא עומדת בציפיות
צה"ל יורד דרומה: 18 אלף חיילים יאכלסו שני פרויקטים ליד באר שבע
קבלן שבנה בעיר הבה"דים מתריע: "פצצת זמן וסכנה לחיי החיילים"

קריית ההדרכה, עיר הבה"דים, נגב. אוגוסט 2016. דובר צה"ל
180 חיילים חרדים ייקלטו בשלב ראשון. עיר הבה"דים/דובר צה"ל

בשלב זה מתבצע תהליך הכשרתם לקורסים השונים במחנה צריפין ותחילת תכנון הבנייה לכלל המבנים הנוספים - שלושה מבני מגורים, מבנה כיתות נוסף ומתחמי מסעדות - כדי לתת מענה לעוד 1,500 חיילים. מהלך זה נועד להיערך לקליטה עתידית בעיר הבה"דים של מערך מגל, האחראי על הטירונות הכלל צה"לית, שפועל כיום במחנה דותן ובמחנה ניצנים.

עיר הבה"דים משתרעת על פני 2,500 דונמים וכוללת 134 מבנים ו-450 כיתות ואולמות. בחודש מאי 2015 קלטה העיר את בה"ד 13 ומאז נקלטו חמישה בסיסי הדרכה. האחרון שבהם הוא בה"ד המשטרה הצבאית. ניהול הכיתות והמגורים מתבצע על ידי מערכת ממוחשבת שמניידת כוח אדם מאזור לאזור, לפי היקף הקורסים והפעילות.

קריית ההדרכה, עיר הבה"דים, נגב. אוגוסט 2016. דובר צה"ל
חדר כושר מתקדם ביותר. עיר הבה"דים/דובר צה"ל

בחודש האחרון עמד ממוצע התפוסה של בה"ד השלישות על 82%, בה"ד המשטרה הצבאית על 53%, בה"ד החינוך על 88%, בה"ד הלוגיסטיקה על 76% ובה"ד אגף התקשוב עמד על 68%. כיום עומדת מצבת תפוסת עיר הבה"דים על ממוצע שבועי של 81%.

בנוסף, בעבר לנו בכל חדר בין שבעה לשמונה חיילים, ועם סיום הבנייה לאחרונה וקליטת המבנים החדשים ירד המספר לשישה חיילים בחדר. בעיר פועל חדר כושר מתקדם ביותר שמופעל על ידי החברה האזרחית ובו עשרות מכשירי כושר. בחדרי האימון במתחם, שכולל אולם ספורט עם מאות מושבים, מתקיימים בשעות הערב חוגי ספורט.

קריית ההדרכה, עיר הבה"דים, נגב. אוגוסט 2016. דובר צה"ל
השבוע תיחנך גם הבריכה בעיר/דובר צה"ל

השבוע יחנוך הפיקוד הבכיר בעיר הבה"דים גם בריכה לרווחת החיילים שמומנה על ידי תורמים מחו"ל. כמו כן, נבחנות במפקדת העיר הצבאית כמה אפשרויות למכירת כיבוד קל במחירים מוזלים לחיילים. סוגיית סלילת הרכבת עד עיר הבה"דים לא מתקדמת בשלב זה, בשל ויכוחים בין משרדי הממשלה השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully