וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כוחות בריטיים תועדו לראשונה פועלים בגבול עיראק

ה-BBC פרסם תמונות בלעדיות של רכבים צבאיים הנושאים חיילים בריטים שפועלים נגד דאעש במדינה. עדי ראייה טענו כי תפקידם הוא הגנתי, אך הם נושאים אמצעי לחימה רבים. גורמים רשמיים במדינה סירבו להתייחס לדיווח

ספק 500

(בווידיאו: תיעוד הקרבות בין צבא אסד לבין המורדים בסוריה)

כוחות מיוחדים של צבא בריטניה נראו לראשונה בשטחי סוריה – כך דווח הלילה (שלישי) ב-BBC. לפי הדיווח, המתבסס על תמונות בלעדיות שהגיעו לידי הרשת הבריטית, כלי רכב צבאיים שבהם חיילים בריטים מסיירים בשטחי סוריה, בסמוך לגבול עם עיראק. מדובר בתיעוד מיוני האחרון והוא מוכיח את הסיוע של צבא בריטניה במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שפועל במדינה.

עדי ראייה סיפרו כי תפקיד הכוחות הוא הגנתי וכי הם נושאים ציוד לחימה רב, שכולל בין היתר רובי צלפים, מקלעים כבדים וטילי נ"ט. זאת, כדי להצליח להתמודד עם מתקפת נגדית מצד לוחמי דאעש באזור בסיס א-טנף, שבשליטת ארגון המורדים "צבא סוריה החדש". משרד ההגנה בלונדון סירב להתייחס לדיווח.

גם בארגון המורדים סירבו להתייחס לתמונות, אולם אישרו את הסיוע הבריטי במסגרת המאבק בדאעש. "אנחנו עוברים הכשרות על ידי הכוחות המיוחדים של בריטניה וארצות הברית וכן מקבלים סיוע אווירי מהפנטגון ואמצעי לחימה", מסר דובר מטעם צבא סוריה החדש.

התכנית של הפנטגון לאמן את הכוחות נתפסת בדרך כלל ככישלון, לאחר שרבים מהלוחמים נחטפו או נתנו את נשקם לאל-קאעדה. "צבא סוריה החדש", שרוב לוחמיו מגיעים ממחוז דיר א-זור, נכשל בכמה ניסיונות להדוף את דאעש בגבול עם עיראק.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"עד להנפת הדגל": המורדים פתחו במבצע לכיבוש מלא של חאלב
לקראת פנייה להאג: התובע הכללי לשעבר ביקר פליטים יזידים ביוון
"ההפיכה של חאלב": המורדים הנחותים גרמו מפלה לרוסיה הגדולה

חיילים בריטים בסוריה. טוויטר, צילום מסך
"אנחנו עוברים הכשרות על ידי הכוחות המיוחדים" החיילים הבריטים בסוריה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully